Poveste cu MINI Cooper SE si aerul curat de munte
mini cooper setest driveauto
Modelul complet electric al marcii britanice porneste o poveste intriganta in care sunt protagonisti aerul curat, muntele si MINI Cooper SE. Primim, insa, raspunsuri cu privire la masinile viitorului si stilul de viata la care va trebui sa ne adaptam.
O calatorie de o zi la zapada ofera ocazia ideala pentru a incerca un teritoriu nou pentru mobilitatea electrica, dincolo de traficul urban, si de a testa noul MINI Cooper SE in conditii de iarna.
Exista o varietate mare de statiuni de spoturi de iarna care sunt accesibile chiar si dupa o calatorie scurta, dar un lucru este clar din start. Modelul electric MINI este ambitios. Sölden, din Austria, este introdus in sistemul de navigatie standard.
Datorita localizarii sale la o altitudine de aproximativ 1.350 de metri si celor doi ghetari din zona de schi, aceasta statiune din inima vaii Ötztal din Tirol are reputatia de a avea zapada pregatita inca de la finalul toamnei.
Este o destinatie locala accesibila cu emisii locale zero. Distanta dintre BMW Welt, in München, si statia de telecabina Gaislachkoglbahn din Sölden este de exact 200 de kilometri.
Autonomia modelului MINI Cooper SE determinata in ciclul de testare oficial variaza intre 235 si 270 de kilometri - valori care pot fi obtinute si in practica atunci cand intreaga putere a motorului de 135 kW/184 CP nu este utilizata constant. Initial, traseul ce porneste la sud de München si se termina la distractie in zapada duce conducatorii pe autostrada 95.
Imediat, poalele Alpilor incep sa ajunga la cer pe ambele parti ale drumului. Calatoria relaxata in modul GREEN activeaza reactia acceleratiei orientata spre eficienta si duce MINI Cooper SE in apropiere de Zugspitze. De la Garmisch-Partenkirchen, drumul se indreapta spre sud-est, spre granita dintre Germania si Austria, catre Mittenwald.
Alternativ, modurile MINI Driving pot trece in setarea GREEN+, in care incalzirea este dezactivata suplimentar pentru reducerea consumului de energie electrica si pentru extinderea autonomiei. Cu toate acestea, comutarea pe modul GREEN+ nu este chiar necesara. MINI Electric a fost echipat standard cu aer conditionat cu reglare pe doua zone, incalzirea interiorului este generata prin intermediul unei pompe de caldura care extrage caldura disipata de motor, controlul transmisiei si bateria de inalta tensiune, dar si din aerul exterior, iar toate aceste surse de caldura sunt combinate pentru a produce temperaturi confortabile. Incalzirea se bazeaza pe eficienta foarte ridicata si utilizeaza pana la 75% mai putina energie decat un sistem conventional de incalzire electrica pentru a oferi confort climatic excelent chiar si atunci cand opereaza in temperaturi de iarna. Prin urmare nu exista nici un motiv sa porti deja jacheta de schi, caciula si manusi in timpul calatoriei. Mai ales ca portbagajul ofera spatiu generos pentru imbracamintea calduroasa alaturi de echipamentul de schi si o sanie.
Pe drumurile nationale din Austria, MINI Cooper SE incepe sa simta in cele din urma aerul de munte veritabil. Altitudinea de aproximativ 1.200 de metri este atinsa in satul tirolez Seefeld. Acolo sunt conditiile ideale pentru schi fond, dar MINI Cooper SE se afla in elementul sau pe drumurile ce duc spre trecatoare. Virajele in ac de par si zapada de pe sosea ofera posibilitati generoase pentru a testa talentul automobilului in ceea ce priveste placerea condusului. Controlul stabilitatii cu sistem de control al patinarii rotilor fata permite reactii foarte rapide si precise la schimbarea conditiilor de condus si imbunatateste agilitatea atat de specifica marcii la un nivel superior.
In ciuda numeroaselor sprinturi entuziaste, urcarilor abrupte consumatoare de energie si conditiilor meteo la limita inghetului, inca sunt rezerve suficiente de energie atunci cand masina intra in Sölden. Este capitolul la care exceleaza BMW Group prin experienta bogata in dezvoltarea si productia bateriilor de inalta tensiune. Capacitatea de stocare a celulelor a fost marita suplimentar odata cu cea mai recenta generatie a tehnologiei de baterii ce este utilizata la MINI Cooper SE. Si stabilitatea ciclului a fost optimizata suplimentar, iar acest lucru are impact semnificativ asupra durabilitatii bateriei de inalta tensiune. Prin urmare, garantia valabila pentru o perioada de opt ani de la prima inmatriculare a fost extinsa la o distanta de 160.000 de kilometri.
In timp ce pasagerii se bucura de timpul petrecut pe partii, MINI Cooper SE poate fi reincarcat la unul dintre punctele de incarcare din apropierea statiei din vale. Incarcarea la o capacitate de 11 kW, similara cu cea generata de un panou (wallbox) MINI ELECTRIC, este suficienta pentru reincarcarea completa a unei baterii de inalta tensiune in trei ore si jumatate. Mai mult, bateria si unitatea de incarcare ale MINI Cooper SE sunt potrivite si pentru incarcare rapida cu curent continuu de pana la 50 kW. Aceasta permite o incarcare completa in mai putin de o ora jumatate.
O experienta similara este posibila cu MINI Cooper SE in Romania. Pornind din Bucuresti, Valea Prahovei este accesibila cu un singur "plin”. Chiar si drumul pana la Poiana Brasov este posibil, mai ales daca se utilizeaza DN1 si nu autostrada A3 pe distanta Bucuresti – Ploiesti.
Drumul va fi astfel mai scurt cu 20 km si consumul este oricum mai mic la rularea in regim de viteza pe drumul european fata de autostrada. Mai mult, masinile electrice sunt avantajate la rularea pe viteze mici – ambuteiajele pe Valea Prahovei nu sunt o problema pentru MINI. De fapt, daca nu sunt temperaturi extreme, e posibil ca in aceste discutii consumul sa fie mai mic.
Incepem planurile pentru o vacanta cu zapada si fara poluare?