Porsche este primul producator auto din lume care renunta definitiv la motorizarile diesel
porschevolkswagenmotorizare dieselscandalul emisiilordieselgateoliver blumeporsche taycan
Desi in urma cu nu foarte multi ani era vazuta extrem de bine, motorizarea diesel a inceput sa fie din ce in ce mai criticata in ultima perioada. Ba chiar am ajuns in momentul in care Porsche anunta ca nu va mai produce niciodata un automobil cu propulsie diesel. Vrem sau nu sa recunoastem, totul a inceput cu scandalul Dieselgate. Volkswagen, unul dintre cei mai mai mari producatori auto ai lumii, a fost acuzat ca a trucat emisiile in cazul masinilor cu motorizare diesel.
Producatorul german a recunoscut in cele din urma ca au fost trucate rezultatele emisiilor in cazul a nu mai putin de 11 milioane de automobile. Scandalul a fost unul urias, la capatul caruia producatorul german a avut de achitat daune importante, de peste 27 de miliarde de euro. Insa, nu doar daunele financiare sunt importante in toata aceasta poveste. Odata cu acest scandal, motorizarea diesel nu a mai fost privita cu ochi buni de nimeni, iar asta s-a vazut in primul rand in
cifrele de vanzare ale tuturor producatorilor.
Pasionatii auto isi aduc aminte poate ca s-a mai vorbit despre aceasta decizie la inceputul lunii februarie, atunci cand oficialii Porsche au facut primul anunt pe aceasta tema. La acea vreme, germanii puneau aceasta decizie pe fondul cifrelor de vanzare in scadere si pe fondul tranzitiei soferilor catre motorizarile hibride si electrice. Oamenii nu au luat chiar in serios acel anunt, chiar daca semnele erau evidente. Spre exemplu, ultima generatie Cayenne a fost prezentata doar cu versiuni pe benzina. Insa, mai multe voci din interiorul constructorului indicau faptul ca este doar o decizie temporara, la care se va reveni la momentul potrivit.
Decizia de renuntare la diesel este definitiva
In cele din urma, se pare ca zvonurile care ne spuneau atunci ca este doar o decizie temporara au fost gresite. Acum, Porsche face un anunt oficial prin care ne spune ca decizia de a se renunta complet si definitiv la versiunile diesel din gama este una definitiva. Oliver Blume, CEO-ul producatorului german, declara totusi la sfarsitul saptamanii trecute ca motorizarea diesel este una foarte importanta pentru industria auto, dar care nu mai face parte din planurile de viitor ale Porsche. De asemenea, Blume recunoaste si faptul ca motorizarile diesel au avut intotdeauna doar un rol secundar in portofoliul constructorului german. Asadar, a venit momentul in care ne putem lua adio in mod oficial de la orice model Porsche cu propulsie de tip diesel!
Investitiile vor fi redirectionate catre dezvoltarea masinilor electrice
Este mai mult decat evident ca electrificarea este un trend de la care industria auto nu mai poate da inapoi. Marea majoritate a producatorilor importanti din lumea auto au alocat deja sume importante in aceasta directie, ceea ce ne arata ca viitorul va fi unul electric. Odata cu acest anunt, cei de la Porsche ne transmit si ca investitiile sunt deja redirectionate catre dezvoltarea programelor de mobilitate electrica. Investitiile nu sunt deloc mici, acestea ridicandu-se la sase miliarde de euro pana in anul 2022.
Taycan, primul model 100% electric din gama Porsche
Constructorul german se pregateste intens de debutul lui Taycan, primul model 100% electric din portofoliu. Porsche Taycan va fi disponibil incepand cu anul 2019 si promite o motorizare formata din doua unitati electrice capabile sa dezvolte impreuna 440 kW, echivalentul a 600 de cai putere. Autonomia promisa de producatorul german este de aproximativ 350 – 400 de kilometri. Insa, performantele sunt pe masura motorizarii. Porsche Taycan ar urma sa fie capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp de doar 3.5 secunde.