Conform datelor centralizate de Asociatia Societatilor de Leasing Operational, in topul primelor 5 companii membre intra: LeasePlan Romania, cu o cota de piata de 18%, urmata de ALD Automotive si Porsche Mobility, fiecare cu o cota de piata de 17%. In continuare se regasesc Arval Service Lease Romania, cu 12% cota de piata si RCI Finantare cu o cota de piata de 7%.
"Evolutia pietei de leasing operational in 2012 s-a petrecut in doua faze: in prima parte a anului cu o evolutie dinamica, ducandu-ne in vara la estimarea de crestere de peste 20% pentru finalul de an, urmata de o incetinire accentuata a ritmului de crestere in partea a doua a anului, care ne-a dus in final la o crestere de 11%.
Pe langa aceasta dinamica oscilanta, un efect asupra volumelor finale l-a avut si iesirea din piata de leasing operational a unui numar de peste 1.000 de vehicule ale unei flote care a trecut partial in administrare directa de catre reteaua de service." a declarat Bogdan Apahidean, Presedinte ASLO.
8.500 de autovehicule in regim de leasing operational
In 2012, peste 8.500 autovehicule au fost inmatriculate prin leasing operational, reprezentand o cota de aproape 13% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi. Aceasta cota a inregistrat o crestere de 7% fata de valoarea ei din 2011.
Pentru anul 2013, se estimeaza ca piata totala de leasing operational va ajunge la un numar de aproximativ 45.000 unitati.
"Ne-am bucurat ca un numar de firme, care pana in acest an au preferat cumpararea cash si managementul in casa, au transferat achizitia si administrarea catre firmele de leasing operational, constientizand posibilitatile de reduceri de costuri si eficientizare.
Asa stand lucrurile, consideram ca si pentru 2013 exista perspective de continuare a acestui trend, ceea ce ar trebui sa duca la o crestere a pietei cu cel putin 10%.", a declarat Bogdan Apahidean, Presedinte ASLO.
”Evolutia pietei locale de leasing operational depinde insa de solutiile de dialog cu Ministerul Finantelor Publice, pentru a excepta firmele de leasing operational de la nou introdusele prevederi ale Codului Fiscal, care limiteaza deductibilitatea costurilor cu amortizarea la 1.500 RON pe luna. In prima faza se loveste direct in rezultatul firmelor de leasing operational, care vor avea cheltuieli nedeductibile si, prin aceasta, resurse mai mici de reinvestit si, in faza a doua, in firmele utilizatoare ale contractelor de leasing prin cresterea cheltuielilor acestora si afectarea activitatii. Prin aceasta prevedere se impacteaza negativ o intreaga industrie, aflata printre putinele care inregistreaza cresteri.”, incheie Bogdan Apahidean.
In 2013, ASLO va continua seria de actiuni demarata in 2011, pentru crearea unor canale de comunicare cu partenerii de afaceri si cu autoritatile. Asociatia, inregistrata la Ministerul de Finante, monitorizeaza constant schimbarile legislative legate de leasingul operational supuse dezbaterii publice pe site-ul Ministerului cu scopul de a trimite propuneri.
Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO) a devenit functionala in martie 2011 si este o asociatie profesionala, neguvernamentala, non-profit si apolitica, infiintata pe 17 noiembrie 2010, in conformitate cu legile din Romania. Membrii cu drepturi depline ai ASLO reunesc principalele companii de leasing operational de pe piata romaneasca: ALD Automotive, Alexandros Long Term Rental, Arval Service Lease Romania, BT Finop Leasing, DiRENT Group, Fleet Management Services, Hertz Lease, LeasePlan Romania, Porsche Mobility, Premium Leasing, RCI Finantare Romania, Unicredit Leasing Fleet Management iar membrii asociati sunt: Autonom Rent a Car, EurotaxGlass’s Romania , Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare si SGS Romania.
ASLO isi propune sa promoveze conceptul de leasing operational si sa sustina cele mai bune practici in industrie fiind o interfata eficienta intre comunitatea pe care o reprezinta si comunitatea de afaceri si autoritati, protejand in acelasi timp interesele membrilor sai.