Piata auto ramane de caruta. Vanzari mai mici cu 14,5% decat in primele luni din 2020
scadere piata autoscadere vanzari autocrestere masini electrice
Desi
economia Romaniei este pe un trend ascendent, mai rau decat in primul an al pandemiei, cu o scadere de 14,5%, dupa primele patru luni din 2021, in comparatie cu acelasi interval de timp din 2020, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Ca de obicei, cele mai multe achizitii de autoturisme au fost facute de persoanele juridice, care acopera 70% din totalul vanzarilor de autoturisme.
Clasamentul marcilor de autoturisme si autovehicule comerciale este condus de
Dacia, cu 6.529 de unitati, urmata de Ford (3.376), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) si Peugeot (1.012).
In aprilie 2021, fata de aprilie 2020, autoturismele au reprezentat 77% din totalul vanzarilor, cu un volum de 6.747 de unitati, in crestere cu 58,2%.
Insa, pe ansamblul primelor patru luni din 2021, scadere generala a vanzarilor a fost de 14,5%, in comparatie cu lunile ianuaie-aprilie 2020.
Ponderea autoturismelor cu motoare pe benzina a scazut cu 1,1%, fata de primele patru luni ale anului trecut, ajungand la 62,1%, iar cea a autoturismele propulsate de motoare diesel s-a redus cu 5%, cu o cota de piata de 26,2%.
Din punct de vedere procentual, marile castigatoare ale anului sunt autoturismele electrice (100% si hibride plug-in) si cele full hybrid (care au si propulsie electrica fara incarcare din sursa externa).
Cota lor de piata a ajuns la 11,6%, de la numai 5,5% anul trecut.
Vanzarile de autoturisme din aceasta catagorie au avut o crestere de 79,8%. In interiorul categoriei, vanzarile de autoturisme plug-in hybrid s-au majorat cu 155,2%.
In ceea ce priveste autovehiculele comerciale usoare,inclusiv minibuse si pick-up, vanzarile s-au majorat, in primele patru luni din 2021, cu 16,2%.