Piata auto nu-si revine: inmatricularile de autoturisme au scazut cu aproape 26%, in primul trimestru
scadere piata autoinmatriculari romaniascadere vanzari masini
Dupa ce, in ultimele 4 luni ale anului 2020, inmatricularile de autovehicule din Romania au crescut, anul 2021 a inceput cu stangul, cu scaderi importante in lunile ianuarie si februarie, si nici sfarsitul primului trimestru nu este incurajator.
Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), inmatricularile de autoturisme in Romania, in primele trei luni din acest an comparativ cu primul trimestru din 2020, inmatricularile de autovehicule s-au redus cu 25,8%.
Scaderea de 46,6%, din ianuarie 2021 si cea de 18,8%, din februarie, au fost, intr-o oarecare masura, compensate de cresterea de 19,4% din martie.
Top-ul pe marci (autoturisme si autovehicule comerciale), dupa 3 luni din 2021, este condus de catre Dacia (4.322 unitati), urmata de Ford (2.656 unitati), Toyota (2.061 unitati), Hyundai (1.844 unitati), Volkswagen (1.833 unitati), Skoda (1.767 unitati), Mercedes Benz (1.541), Renault (1.456), BMW (956) si Suzuki (809).
Autoturismele (care reprezinta circa 79% din total) au inregistrat, in martie 2021, un volum de 7.752 unitati, cu 18,7% mai mare decat in martie 2020. Pe primele 3 luni din 2021, se inregistreaza a scadere generala de 25,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
In functie de tipul de combustibil al autoturismelor inmatriculate, cele pe benzina a inregistrat o scadere de 3,8%, fata de perioada primul trimestru al anului 2020, ajungand la o pondere de 61,3%, iar cele cu motoare diesel una de 3%, cu o pondere de 26,5% din total.
Autoturismele 100% electrice, cele hibride plug-in si cele full hybrid au ajuns la o cota de piata de 12,2%, de 2,2 ori mai mare decat cea din primele trei luni ale lui 2020.
Achizitiilor de autoturisme de acest fel au crescut cu 65%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Cele mai multe achizitii de autoturisme au fost fpcute de persoanele juridice, care acopera 67% din totalul achizitiilor de autoturisme, iar 33% de persoanele fizice.
In ce priveste autovehicule comerciale usoare (inclusiv minibuse si pick-up), aceasta categorie a inregistrat o crestere, de 10,7%, in martie, dar pe ansamblul primului trimestru, au consemnat o scadere de 7%.