Piata auto din Romania atinge noi maxime: 134.831 de unitati livrate dupa noua luni

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata auto din Romania atinge noi maxime: 134.831 de unitati livrate dupa noua luni
Piata auto din Romania atinge noi maxime: 134.831 de unitati livrate dupa noua luni
de Vlad Strunescu la 18 Oct. 2018
Urmareste-ne pe Google News
maxime piata autovanzari autoproductie autoford romaniadacia romania

Luna septembrie a consemnat un volum al livrarilor de 15.738 de autovehicule, in crestere cu 7,7% in comparatie cu septembrie 2017.

Ca urmare, dupa 9 luni din 2018, volumul total al livrarilor de autovehicule a ajuns la 134.831 de unitati, cu 20,2% mai mult decat in perioada similara a anului trecut, acesta fiind si cel mai mare volum al vanzarilor de automobile inregistrat in primele 9 luni in ultimii 10 ani.

Citeste si: Cauti servicii de inchirieri auto pe termen lung? Afla cum poti beneficia de cea mai buna oferta!

In 2009, primul an al recesiunii economice, se inregistrau doar 103.592 unitati, potrivit APIA.
 
In continuare, in Romania, achizitiile de autovehicule sunt realizate, in principal, de catre persoanele juridice, care acopera 63% din totalul achizitiilor de autoturisme inregistrate in primele 9 luni din 2018. 
 
In acelasi timp, numarul de autoturisme cumparate de persoanele fizice, 42.127 unitati, este cu circa 29,3% mai mare decat cel din aceeasi perioada de timp de anul trecut.
 
Conform APIA, in septembrie 2018, volumul de autoturismerulate (al caror import este, in marea sa majoritate, nefiscalizat) a scazut cu 15% comparativ cu septembrie 2017. 
 
Ca urmare, pe ansamblul primelor noua luni din 2018, este  consemnat un numar total de autoturisme rulate inmatriculate in Romania de 346.918 de unitati, cu 8,3% mai mic decat cel  corespunzator in perioada similara din 2017. 
 
Exista si o oarecare imbunatatire a varstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a cresterii volumului (+27,3%) pe segmentul de varsta sub 7 ani (mai putin poluante) si scaderi de circa 23,8% pe segmentul celor de peste 12 ani. 
 
Cu toate acestea, numarul autoturismelor rulate mai vechi de 10 ani, reprezinta, dupa 9 luni din 2018, circa 61,1% (211.976 de unitati) din totalul celor 346.918 de unitati importate, fapt care contribuie la mentinerea unei varste medii ridicate a parcului auto din Romania, de circa 15 ani care ramana unul dintre cele mai invechite din Europa.
 
In ceea ce priveste productia, Ford Romania a fabricat, in primele 9 luni din 2018, un volum total de 104.366 de unitati, in crestere cu 155,2%, de circa 2,5 ori mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In aceste conditii, si exportul Ford a crescut cu 156,9%, comparativ cu primele noua luni ale anului precedent. 
 
Intre lunile ianuarie-septembrie 2018, au fost livrate 134.831 de autovehicule, in crestere cu 20,2% fata de aceeasi perioada din anul 2017, din care 113.727 autoturisme (+22,3%) si 21.104 autovehicule comerciale (+9,7%). 
 
Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 38.211 de unitati, urmata de Volkswagen (12.458 unitati), Ford (10.222 unitati), Renault (10.184 unitati) si Skoda 9.923 (unitati).
 
La autoturisme, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 35.781 unitati (31,5% cota de piata, pe un volum in crestere cu 28,7%), urmata de Volkswagen (11.191 unitati; 9,8% cota de piata; plus 10,2%); Skoda (9.923 unitati; 8,7% din piata; plus 18,3%); Renault (8.681 unitati; 7,6% din piata; plus 15,7%) si Ford (6.948 unitati; 6,1% cota de piata; plus 10,3%).
 
Pe modele, cu cele 14.361 unitati vandute, Dacia Logan continua sa fie cel mai bine vandut model in primele noua luni din 2018. Urmeaza Dacia Duster (8.868 unitati), Dacia Sandero (7.781 unitati), Renault Clio (4.050 unitati) si Skoda Octavia (3.906).
 
In acelasiu timp, autoturismele electrice si hibride continua si in acest an sa prezinte un inters ridicat, si datorita stimulentelor acordate prin Programul Rabla Plus. 
 
Ca urmare, dupa primele 9 luni din 2018, acestea au o pondere de 2,6% din total, superioara celei de anul trecut, cand aceasta era de doar 1,9%. 
 
Desi volumele sunt inca destul de mici (in raport cu celelalte categorii de combustibili), cresterea inregistrata in acest an pe segmentul celor electrice (full si plug-in) este una semnificativa, de 165,6% (648 unitati fata de doar 244,  in 2017 adica, de circa 2,5 ori mai multe comparativ cu 2017), in timp ce, pentru cele hibride, se inregistreaza o crestere ceva mai modesta (+47,6%), dar pe un volum mult superior (2.274 unitati, fata de 1.541, in 2017).

Citeste si: Ce trebuie sa stii cand cumperi un scaun auto pentru copii - sfaturi de la expertii Nichiduta.ro
 
Pe ansamblu, in functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: Romania 30,8%; Germania 19,8%; Cehia 10,6%; Turcia 8,2%; Spania 7,6%. In acest context, autoturismele din productia autohtona au inregistrat, in 2018, o crestere de 35,3% comparativ cu 2017, in timp ce, autoturismele din import, au inregistrat o crestere de 17,3%.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x