Piata auto din Romania nu a scapat de efectele aduse de criza actuala provocata de pandemia de coronavirus, cifrele prezetate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile dovedind acest lucru. Conform statisticilor, dupa primele cinci luni ale anului, piata auto din tara noasta a raportat o scadere de 33% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. La nivel european lucrurile stau si mai rau de atat, numarul inmatricularilor din primele cinci luni ale anului scazand cu aproape 43% in raport cu acelasi interval din 2019. In aceste conditii, nici evolutia vanzarilor Dacia nu a avut o evolutie prea fericita!
Potrivit datelor publicate de cei de la APIA, in primele cinci luni ale anului, topul general pe brand-uri auto este condus detasat la noi in tara de Dacia, producatorul roman livrand aproape 12.000 de unitati. Pe locul secund in regasim pe germanii de la Volkswagen, cu 3.971 de unitati inmatriculate, urmati in cele din urma pe ultima treapta a podiumului de Renault, constructorul francez livrand 3.618 unitati. In continuarea clasamentului pe marci regasim Skoda (3.272 de unitati), Ford (3.203 de unitati), respectiv Hyundai (2.794 de unitati).
Daca vrem sa vorbim insa de modele comerciale, trebuie sa spunem ca Dacia Logan a fost cel mai bine vandut autoturism in primele cinci luni ale anului, cu 4.562 de unitati cumparate. Cifra este insa mult mai mica decat in 2019, scaderea fiind de nu mai putin de 52.9%. Podiumul continua cu Dacia Duster, vandut in 3.007 unitati, respectiv Dacia Sandero, model achizitionat de 2.405 romani in primele cinci luni ale anului curent. Top 5 al celor mai bine vandute modele in acest interval este completat de Skoda Octavia (1.411 unitati), respectiv Renault Clio (1.197 de unitati).
Masinile electrice si hibride se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare si in tara noastra, cifrele de vanzari crescand semnificativ chiar si in aceste prime cinci luni ale anului. Mai exact, cota de piata a acestor modele a crescut de la 3.9% la 5.7%, ceea ce nu este deloc putin pentru piata auto din tara noastra. Conform cifrelor prezentate de cei de la APIA, romanii au achizitionat in intervalul ianuarie - mai un numar de 2.223 de unitati electrice si hibride.
Bineinteles, asa cum era de asteptat, motoarele pe benzina au ramas preferatele soferilor romani chiar si in aceasta perioada, aceasta motorizare beneficiind de o cota de piata de nu mai putin de 63.7%. Mai exact, au fost inmatriculate in primele cinci luni ale anului un numar de 24.807 unitati echipate cu agregate pe benzina. In cele din urma, motorizarile diesel au o cota de piata de 30.5% dupa primele cinci luni ale anului, un numar de 11.890 de unitati fiind inmatriculate in acest interval.
Asa cum spuneam si mai devreme, lucrurile nu stau deloc bine nici pe plan european, ba chiar din contra. Conform cifrelor prezentate la mijlocul acestei saptamani, piata auto europeana continua sa inregistreze un declin puternic in acest an, primele cifre optimiste fiind raportate abia in cursul lunii mai. La nivelul primelor cinci luni ale anului, europenii au inmatriculat 3.97 milioane de unitati, in scadere cu nu mai putin de 42.8% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
In aceste conditii, nici cei de la Dacia nu au avut o perioada prea buna, inregistrand chiar o performanta mai slaba decat media europeana. Mai exact, conform cifrelor prezentate de cei de la ACEA, producatorul roman a vandut un numar de 118.496 de unitati, in scadere cu 53.2% fata de acelasi interval din 2019.
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Inregistrarea video a salariatilor, in vederea pontajului - incalca sau nu legea GDPR?
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
Te-ar putea interesa si