Cifrele inregistrate la finalul anului 2019 ne dovedesc ca tendintele remarcate inca din primele luni ale anului au fost corecte, clientii de pe piata auto romaneasca fiind din ce in ce mai interesati de masinilor noi. Chiar daca numarul masinilor second-hand inmatriculate in Romania in 2019 este in continuare la un nivel extrem de ridicat, nu trebuie sa trecem peste faptul ca avem in fata o scadere de 6 procente la acest capitol. Asa cum este cunoscut deja, tara noastra are o problema serioasa atunci cand vine vorba despre imbatranirea accelerata a parcului auto national.
Conform raportului publicat in aceasta saptamana de cei de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), romanii au inmatriculat pe parcursul anului 2019 un numar de 161.562 de masini noi. In comparatie cu anul 2018, atunci cand au fost raportate doar putin peste 130.000 de autovehicule noi inmatriculate, numarul a crescut cu nu mai putin de 23.4 procente, ceea ce nu este deloc de neglijat pentru piata auto din tara noastra.
Vestea cea mai buna pe care o avem de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor face insa referire la tendinta de scadere a numarului de masini la mana a doua inmatriculate in tara noastra. Astfel, conform cifrelor raportate de cei de la DRPCIV, volumul masinilor second-hand inmatriculate in 2019 a ajuns la un nivel de 444.601 de unitati, in scadere cu 6 procente in raport cu anul 2018. Cele mai multe masini la mana a doua ajunse in Romania provin de la cei patru mari constructori germani: Volkswagen (111.230 de unitati), BMW (44.801), Audi (42.381) si Opel (38.454).
Asa cum era de asteptat, cele mai multe masini noi inmatriculate in 2019 in Romania au provenit de la producatorul local Dacia, nu mai putin de 50.311 unitati produse la Mioveni fiind inmatriculate in anul ce tocmai s-a incheiat. Pe locul secund la acest capitol se claseaza francezii de la Renault, care au trimis in tara noastra un numar de 13.573 de unitati. Lupta pentru ultimul loc al podiumului s-a dovedit a fi extrem de stransa, Ford si Skoda avand aproape acelasi numar de masini noi inmatriculate in 2019 in Romania. In cele din urma, americanii s-au clasat pe locul al treilea cu 12.420 de unitati, in timp ce cehii sunt pe pozitia a patra cu 12.372 de unitati.
Germanii de la Volkswagen sunt ultimii care au mai depasit pragul de 10.000 de unitati noi inmatriculate in tara noastra in 2019, acestia clasandu-se in cele din urma pe locul 5 cu 10.579 de automobile. In a doua jumatate a Top 10 s-au mai clasat Opel (8.070 de unitati noi inmatriculate), Hyundai (8.019), Toyota (6.752), Suzuki (4.960), respectiv Nissan (4.896).
Citeste si: Presedintele si premierul se asaza in jurul mesei, pe tema alegerilor anticipate
Ultimele NOUTATI
Cumperi impulsiv in perioada reducerilor? Vezi ce secrete psihologice ascund etichetele rosii
Profesia platita cu 15.000 de lei in mana, in Romania. Facultatea nu e obligatorie!
Cele mai dificile intrebari intr-un interviu de angajare si cum sa raspunzi corect
Catastrofa milionarilor: Cum a sters Marea Criza din 1929 averile elitei si a schimbat lumea pentru totdeauna
Partenerii nostri
Concediul de ingrijitor suspenda contractul de munca? Specialistii explica
Ministrul Muncii: ne dorim o colaborare stransa intre angajatori, sistemul educational si ANOFM
Indemnizatie LUNARA de solidaritate pentru pensionarii cu handicap grav si handicap accentuat
Noi clarificari privind normele de aplicare ale Codului fiscal
Noutati privind Declaratia unica precompletata: masuri aprobate de Guvern
RO e-Transport: Sanctiuni suspendate pana in martie 2025 si schimbari la confiscarea bunurilor
Te-ar putea interesa si