Piata auto din Romania a avut doua luni de exceptie. Romanii au cumparat aproape 6.000 de autoturisme
crestere piata autopiata auto romaniavanzari dustervanzari dacia
Anul 2019 continua promitator, cu un volum de vanzari in februarie semnificativ superior celui din luna similaraa a anului trecut (+13,5%), potrivit APIA.
In continuare, vanzarile sunt sustinute, in principal, de catre persoanele juridice, care acopera 69% din totalul achizitiilor de autoturisme realizate in primele doua luni ale lui 2019.
Numarul de autoturisme cumparate de persoanele fizice in aceste prime doua luni (5.983 unitati) este cu 49% superior celui din perioada similara a anului trecut (4.026 unitati); ca urmare si ponderea lor a crescut de la 24% in 2018 la 31% in 2019.
Acesta este inca un semnal pozitiv in ceea ce priveste apetenta persoanelor fizice de a achizitiona autoturisme noi in afara programului Rabla, evolutia fiind probabil sustinuta, atat de cresterea veniturilor, cat si de oferta constructorilor de autovehicule si reprezentantilor acestora din Romania.
In acelasi timp, in cazul autoturismelor rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele doua luni ale anului 2019, au fost inmatriculate 72.933 unitati, cu 7,8% mai putine decat in 2018.
In ceea ce priveste masinile noi, in primele doua luni ale anului, au fost vandute 24.065 de autovehicule, in crestere cu 17,1%, din care 19.531 autoturisme (+18,1%) si 4.534 vehicule comerciale (+12,9%).
Topul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 5.769 unitati, urmata de catre Ford, cu 2.393 unitati si Volkswagen, cu 2.243 unitati.
La autoturisme, topul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 5.309 unitati (27,2% cota de piata, pe un volum in crestere cu 16,6% fata de 2018), urmata de Volkswagen cu 1.964 unitati (10,1% cota de piata, volume in crestere cu 10,1% fata de 2018); Ford 1.772 unitati (9,1% din total piata, volume in crestere cu 39,3%); Skoda 1.670 unitati (8,6% din total piata, volume in crestere cu 2,5%) si Renault 1.577 unitati (8,1% cota de piata, volume mai mari cu 55,1%).
Pe modele, cu cele 1.596 unitati vandute, Dacia Duster este cel mai bine vandut model, in primele doua luni ale lui 2019, urmat de Dacia Logan cu 1.503 unitati, Dacia Sandero 1.163 unitati, Renault Clio 981 unitati si Skoda Octavia 718 unitati.
In ce priveste autoturismele electrice si hibride, ponderea acestora continua sa creasca, ajungand sa detina, in primele doua luni ale lui 2019, o cota de piata de 3,3%.
A fost consemnata o crestere de 2,8% la autoturismele 100% electrice si o scadere de 71,6% la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 139,6%.
Pe ansamblul pietei, in functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 27,1% au fost fabricate in Romania; 22,3% in Germania; 11,2% in Cehia; 9,9% in Turcia si 6,7% in Spania.
In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut, in primele doua luni din 2019, cu 20,8% comparativ cu perioada similara din 2018, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de 17,1%.