Performanta pentru al doilea producator de automobile din Romania: un milion de unitati, la 12 ani de la revenirea in tara noastra
productie ford craiovaford romanaproductie automobile romania
La 12 ani dupa ce a fabricat primul sau vehicul in Romania, in 2009, dupa revenirea in tara noastra, Ford a atins un important reper de productie: autovehiculul cu numarul 1 milion produs la uzina din Craiova.
Acesta este un model
Puma ST Line, in culoarea Desert Island Blue, propulsat de un motor EcoBoost Hybrid de 155 CP.
Inainte de a incepe productia Puma in 2019, la fabrica din Craiova, au mai fost asamblate modelele Transit Connect, inovatorul B-Max si modelul EcoSport care este in continuare produs alaturi de Puma.
La inceputul anului trecut, compania Ford a confirmat ca va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial usor in 2023 la uzina din Craiova, model care va beneficia inclusiv de o versiune complet electrica ce va debuta in 2024.
Acesta va fi primul model de volum complet electric produs vreodata in Romania.
Investitii de aproape doua miliarde de dolari
Investitia totala a Ford in operatiunile sale de productie din Romania este de aproape 2 miliarde de dolari de la preluarea fabricii din Craiova in 2008.
In ultimii ani, s-au facut investitii semnificative la fabrica din Craiova: peste 600 de roboti au fost instalati pentru a imbunatati si eficientiza procesele de stantare, vopsire sau asamblare a caroseriilor si sasiurilor si aproximativ 6.000 de persoane lucreaza pe liniile de asamblare de vehicule si motoare ale fabricii Ford de talie mondiala din Craiova.
Prin introducerea unui nou vehicul complet electric in 2024, la Craiova, Ford transmite un semnal clar ca ramane pe deplin angajat sa ofere clientilor sai de vehicule comerciale din Europa, un viitor cu zero emisii.
Compania s-a angajat ca intreaga sa gama de vehicule comerciale sa fie capabila de zero emisii, sa fie complet electrica sau plug-in hybrid, pana in 2024.
Se estimeaza ca doua treimi din vanzarile de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau plug-in hybrid, pana in 2030.
Planul Ford+ al companiei pentru crestere si creare de valoare combina punctele forte existente, noile capacitati si relatiile permanente cu clientii pentru a imbogati experientele si pentru a spori loialitatea acestora.
Primele autoturisme Ford au fost livrate in Europa in 1903, acelasi an in care a fost fondata Ford Motor Company. Productia europeana a inceput in 1911.
Putini stiu ca, in perioada interbelica, Ford a avut o fabrica de automobile in Bucuresti, pe Calea Floreasca, societatea comerciala infiintara de americani numindu-se atunci Ford Romana SAR.
Compania avea 100 de angajati care produceau in jur de 2.500 de automobile si vehicule comerciale pe an. Dupa Al doilea razboi mondial, fabrica a fost nationalizata.
Ford a revenit in Romania in anul 2008, cand a cumparat uzina Daewoo din Craiova, anterior aceasta fiind productoarea autoturismelor Oltcit, o asociere intre Romania si producatorul francez Citroen, de unde si denumirea Olt-Cit(roen).
Aproape 380.000 de autoturisme produse in Romania
In noiembrie 2021, au fost produse in Romania 46.773 autoturisme. Dintre acestea 25.880 unitati au fost produse in uzina Dacia de la Mioveni si 20.893 unitati au fost produse de uzina Ford de la Craiova.
Productia de autoturisme in Romania in primele unsprezece luni ale anului 2021 se situeaza la un volum de 379.952 unitati.
Pe marci, productia in perioada ianuarie-noiembrie 2021 se prezinta astfel: Dacia 233.984 unitati si Ford 145.968 de unitati.
In luna noiembrie 2021, Inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana au scazut cu 20.5% fata de noiembrie 2020, atingandu-se un nivel de 713.346 unitati.
Au fost inmatriculate in UE 8.904.900 autoturisme reprezentand o scadere cu 0,04% fata de perioada similara din 2020.
Au fost inregistrate cresteri ale inmatricularilor de autoturisme noi, fata de primele unsprezece luni din 2020 in: Italia (8,6%), Spania (3,8%), Franta (2,5%), in timp ce Germania a inregistrat o scadere de 8,1%.
Romania se situeaza pe pozitia 14 in UE, cu un volum de 109.350 autoturisme noi inmatriculate, in scadere cu 0,9% comparativ cu perioada ianuarie-noiembrie 2020.
Foto: ACAROM