Pazea ca te calca masina electrica!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pazea ca te calca masina electrica! Pazea ca te calca masina electrica!
de Ion Dan Trestieni la 08 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
masina electricavehicul electricmasini hibridemotoare diesel

Vehiculele electrice au inceput sa se impuna definitiv pe piata si acest proces pare ireversibil.

Se preconizeaza ca in curand vehiculele electrice si hibride (VE) vor detrona vehiculele clasice. La 30 de ani de la proiectarea lor, ceea ce parea a fi o poveste de Alexandru Mironov - adica SF - devine cu pasi repezi, o realitate. De ce a durat atata timp ca sa se impuna? Am gasit cateva respunsuri foarte interesante intr-un material publicat recent: “Pourqoi les voitures electriques vont bientot detroner les voitures classiques?” Robert Bright, Huffington Post, 06.06.2017

Multa vreme VE-urile au avut probleme din doua motive:

- pretul inalt al bateriilor;

- slaba autonomie.

Se pare ca problemele au fost rezolvate . In 2016 s-a realizat un studiu de catre Bloomberg New Energy Finance: pana in 2022 costurile unui VE ( pret de cumparare si de functionare) va fi mai mic decat acela al unui vehicul clasic, cu motor pe benzina sau motorina. Deja, din 2010 pana acum pretul VE-urilor a scazut cu 65%. Principalii factori care au influentat scaderea pretului au fost:

- a scazut costul bateriilor;

- a crescut cererea de cumparare a VE-urilor;

- s-au imbunatatit materialele folosite la constructia bateriilor: in 2010 se asigura o autonomie de 50-65 kilometri si acum se asigura o autonomie de 130-160 kilometri, convenabil pentru oras. Vehiculele cu baterii premium pot deja sa aiba o autonomie de 400 kilometri;

- a crescut numarul bornelor de incarcare . Inainte un drum cu VE era o aventura : trebuia sa planifici foarte bine traseul. De exemplu, in Marea Britanie s-a trecut de la cateva sute de borne in 2011 la 4100 borne astazi. Pentru a intelege aceasta cifra trebuie sa o comparam cu aceea a statiilor de alimentare a masinilor clasice : 8475. Numarul lor a scazut cu 75% in ultimii 40 ani. Pana in 2020 numarul de borne electrice va fi mai mare decat numarul statiilor de alimentare ale masinilor clasice;

- in Statele Unite ale Americii s-au pregatit directive speciale care vor intra in aplicare in 2019.

a) vor fi borne de incarcare a VE la fiecare casa noua sau renovata;
b) vor fi borne de incarcare in 10% din parkingurile blocurilor nou construite de acum in 2033.

- in Olanda si Norvegia exista un program de eliminare a masinilor cu motoare diesel pana in anul 2023. De asemenea, in aceste tari se vor monta borne de ultima generatie care incarca un VE in 40 minute

- in orasele inteligente a inceput convergenta energetica . Un VE poate sa alimenteze cu energie casa si poate aduce bani menajului daca reinjecteaza energie in reteaua electrica nationala- sistemul japonez “Vehicle to Grid” (V2G) functioneaza deja foarte bine.

Cum a fost posibil sa se ajunga la aceste rezultate? Robert Bright ne spune: “utilizarea frecventa a instalatiilor solare montate la intreprinderi si particulari vor face ca transferurile de energie sa fie curente. Energia produsa de panourile solare poate servi la incarcarea bateriilor VE si energia reziduala stocata in aceste baterii poate alimenta casa de locuit.” Am aflat de pe site-ul francez www.01net.com ca deja au fost proiectate de catre Fraunhofer Institute din Dresda bateriile EMBATT care asigura o autonomie de 1000 de kilometri pentru VE.

Este de la sine inteles ca toate tarile care intra pe trendul VE sunt plasate pe fluxurile favorabile de circulatie a energiei, informatiei si materiei. Cu alte cuvinte, sunt vizibile pe plan international si curtate de investitori.Este laudabil ca Ungaria si Polonia au intrat pe aceste fluxuri, prin fabricile de baterii pentru VE care se construiesc acolo. Samsung SDI va livra prin Ungaria baterii pentru 50.000 VE iar LG Chem va livra prin Polonia baterii pentru 100.000 VE.
Ca de obicei noi suntem uitati intr-un capat intunecos de lume. Nu ne-am deprins inca cu ideea ca Dracula nu poate face un VE sa se miste.

Tara model in aceasta campanie de promovare a VE este Norvegia. Aici, una din trei masini este deja un VE, comparativ cu Franta, unde raportul este de una la patru sute (France Info, 19.04.2017, “Voitures electriques : le model norvegien). Cum a reusit Norvegia acest lucru ? Printr-o fiscalitate avantajoasa la cumparare. Se cheltuiesc 25.000 euro pentru un VE in timp ce un model similar costa 36.000 euro in varianta de masina clasica-benzina sau diesel.

Cat de benefice ar fi VE-urile pentru Romania? Este suficient sa amintesc ca Bucuresti este cea mai poluata capitala din Europa si ca 70% din poluare se datoreaza gazelor de esapament.

Incepand cu 15.05.2017  a inceput Programul Rabla Plus 2017 gestionat de Administratia pentru Fondul de Mediu.
Aflu de pe site-ul AFM: ”Suma alocata sesiunii de finantare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic este de 45.000 mii lei, din care: 15.000 mii lei pentru persoane fizice si 30.000 mii lei pentru persoane juridice.“

De asemena aflu de pe Ghidul de finantare al programului ca se platesc Ecotichete convenabile pentru doritorii de VE: 45.000 lei pentru VE electrice si 20.000 lei pentru VE hibrid (sume asemanatoare cu cele platite in Franta) Problemele vor fi insa in Romania legate de constructia de borne de incarcare si intretinerea VE. In ceea ce priveste constructia bornelor exista de asemenea un programam special la Administratia Fondului pentru Mediu dar sunt putini solicitanti pentru astfel de lucari. Sper sa rasara soarele si pe strada noastra!.

Ultimele NOUTATI

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025
Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?
Companii

Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?

today12 Mar. 2025
Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?
Companii

Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?

today12 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x