Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?
Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?
de Vlad Strunescu la 27 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
criza soferisoferi indiaimport forta muncasoferi straini

Cand vad rafturile pline ale magazinelor, putini oameni se gandesc cum ajunge marfa pe ele. Cum de avem, in fiecare zi, pe langa tonele de legume si fructe locale, alte tone de legume si fructe exotice, precum si sumedenie de produse alimentare, imbracaminte, incaltaminte, mobila, electrocasnice si electronice importate. 


Fara transportatori, nimic din toate acestea nu ar ajunge pe mesele, pe rafturile si in dulapurile noastre. De fapt, poate ca nici dulapul nu ar mai fi alcatuit din placi, ci l-am mosteni pe cel de fag, de la bunici, dar pana si acela ar trebui sa fie transportat.
 
 
Asa se face ca meseria de sofer a ajuns la mare pret si cautare cam peste tot in lume. 
 
Ne-am obisnuit sa vedem muncitori asiatici pe santierele din toata tara, acum, tot din Asia se pare ca vine si rezolvarea la criza soferilorprofesionisti. 
 
Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania si presedinte al Uniunii Internationale a Transporturilor Rutieri (IRU), firmele romanesti de transport au nevoie de aproximativ 40.000-45.000 de conducatori auto licentiati.
 
Printre solutii ar fi aducerea de soferi din Filipine, Nepal, India si scaderea limitei de varsta de la 21 la 18 ani pentru obtinerea permisului de conducere categoria C (TIR-uri, camioane).
 
"La Autoritatea Rutiera Romana sunt inregistrati peste 350.000 de soferi profesionisti din care aproximativ 100.000 lucreaza in afara tarii, in statele UE. 
 
Sunt mai multe firme de transport in Romania care si-au limitat cresterile tocmai din cauza lipsei de soferi. Am insistat sa aducem soferi din alte tari, dar bariera de limba nu face foarte atractiva recrutarea de soferi din Ucraina, dupa modelul din Polonia. 
 
Atunci ne-am uitat la soferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislatiei din tara. Pentru a lucra in UE, un sofer profesionist trebuie sa detina un certificat de competenta profesionala. Examenul se da in tara unde urmeaza sa lucreze. 
 
Autoritatile de la noi au reusit sa obtina permisiunea ca soferii asiatici sa dea examenul in limba engleza, insa doar cei care au obtinut permis de conducere inainte de 2009. A doua problema a firmelor de transport de la noi este ca inca nu suntem in spatiul Schengen", a declarat Dinescu, in cadrul unei conferinte pe teme de transporturi.
 

Birocratia pune bete-n roate

Un alt obstacol in calea importului de forta de munca este reprezentat de procedurile birocratice greoaie pentru recrutarea soferilor din afara UE, proceduri care dureaza 4-5 luni.
 
In ceea ce priveste scaderea limitei de varsta de la 21 la 18 ani pentru obtinerea permisului categoria C, masura ar trebui sa tina seama de mai multe aspecte, cum ar fi imbunatatirea pregatirii in scolile de soferi si limitarea folosirii permisului doar in interiorul tarii in care este obtinut. 

Citeste si: Nu mai putem circula pe cele mai spectaculoase drumuri din Romania. Transfagarasanul si Transalpina au intrat la iernat
 
Austria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Franta, Grecia, Croatia, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovenia, Suedia si Marea Britanie au stabilit deja varsta minima de 18 ani pentru permisul de conducere categoria C+E.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Lege noua pentru pensiile judecatorilor si procurorilor. Plafonul de calcul scade la 65% din venituri
Economie

Lege noua pentru pensiile judecatorilor si procurorilor. Plafonul de calcul scade la 65% din venituri

today10 Apr. 2025
Marii CEO ai celor mai bogate companii din SUA se opun tarifelor vamale impuse: Aceasta este recesiunea Trump
Economie

Marii CEO ai celor mai bogate companii din SUA se opun tarifelor vamale impuse: Aceasta este recesiunea Trump

today10 Apr. 2025
SINTEZA ZILEI. Cele mai importante evenimente ale zilei, pe scurt, pentru tine: Kovesi, acheta de proportii in Romania/Un nou
Ultimele stiri economice

SINTEZA ZILEI. Cele mai importante evenimente ale zilei, pe scurt, pentru tine: Kovesi, acheta de proportii in Romania/Un nou "WIZZ AIR" intra pe piata autohtona

today10 Apr. 2025
BNR a trasat directia! Ce se intampla din acest moment cu ratele romanilor la banci, cu dobanzile variabile la creditele ipotecare
Ultimele stiri economice

BNR a trasat directia! Ce se intampla din acest moment cu ratele romanilor la banci, cu dobanzile variabile la creditele ipotecare

today10 Apr. 2025
Firmele din Romania, afectate de noile taxe vamale internationale? Ce recomandari au avocatii pentru antreprenorii romani
Companii

Firmele din Romania, afectate de noile taxe vamale internationale? Ce recomandari au avocatii pentru antreprenorii romani

today10 Apr. 2025
A doua parte a lui 2025 ne-ar putea aduce o noua reforma fiscala in Romania. La ce sa se astepte contribuabilii, dar si firmele?
Ultimele stiri economice

A doua parte a lui 2025 ne-ar putea aduce o noua reforma fiscala in Romania. La ce sa se astepte contribuabilii, dar si firmele?

today10 Apr. 2025
Schimbare radicala pe piata muncii! Angajatii din Romania tin cu dintii de joburi! S-au pus pe invatat noi lucruri, de teama sa nu ramana someri
Companii

Schimbare radicala pe piata muncii! Angajatii din Romania tin cu dintii de joburi! S-au pus pe invatat noi lucruri, de teama sa nu ramana someri

today10 Apr. 2025
Pe acesti angajati din sectorul privat ii paste o concediere masiva, indiferent de firma. Domeniul de activitate e cu un picior in groapa!
Companii

Pe acesti angajati din sectorul privat ii paste o concediere masiva, indiferent de firma. Domeniul de activitate e cu un picior in groapa!

today10 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x