Parcul de masini ca oglinda a dezvoltarii tarii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Parcul de masini ca oglinda a dezvoltarii tarii Parcul de masini ca oglinda a dezvoltarii tarii
de Ion Dan Trestieni la 29 Sep. 2017
Urmareste-ne pe Google News
parc de masinimasini second-handco-soferiaueromania

Situatia parcului romanesc de masini este proasta, ca si starea materiala a romanilor : masinile vechi, cumparate la mana a doua, domina acest parc

Daca vrei sa analizezi stadiul de dezvoltare al unei tari este bine sa alegi indicatori cat mai obiectivi . Eu va propun unul dintre ei : descrierea parcului de masini existent in tara respectiva . Ea poate sa fie o oglinda fidela a : 1) justetii luarii unor decizii politice ; 2) starii economice a populatiei ; 3)  mentalitatilor populatiei - elemente de cultura si de educatie  la un moment dat.

Am gasit o astfel de analiza in articolul “ANALIZA: Romanii, rablele si masinile noi – cateva cifre care descriu o situatie deloc simpla “, 0-100.ro, 29.09.2017
 
Parcul de masini din Romania in 2017
- in anul 2017 Romania are un parc de 6 milioane de masini. Raportat la marimea populatiei si la media masinilor din parcurile de masini ale UE ar fi trebuit sa avem 9 milioane de masini;

Varsta masinilor din parcul de masini a Romaniei
- varsta medie a masinilor din parcul de masini a Romaniei este de 13 ani. Varsta medie a masinilor din parcul UE este de 8,5 ani.

Rata de innoire a parcului auto
- in 2017 exista 100.000 masini noi din 6 milioane de masini cat contine parcul auto. Cu alte cuvinte masinile noi reprezinta 1,7% din parc. In UE media este de peste trei ori mai mare : 5,4% sunt masini noi.
- aceasta situatie reprezinta o mare inrautatire fata de aceea din 2007 . “In 2007 masinile noi reprezentau 72% din totalul inmatricularilor, iar cele vechi doar 28%, iar anul acesta estimarile arata ca masinile noi vor avea 17% din total si cele rulate 83%.”
In 2008 procentul de masini mai vechi de 10 ani din parc, in Romania, era de 42%, nu foarte departe de procentul din UE : 35%.
 
De ce avem numai 6 milioane de masini in parc ? De ce majoritatea masinilor din parc au peste 10 ani vechime ?
 
- eliminarea timbrului de mediu : aceasta decizie politica a noului guvern PSD-ALDE (impusa, este adevarat, de Comisia Europeana) s-a reflectat imediat in structurarea compozitiei parcului de masini .In anul 2017 s-au inregistrat peste 400.000 masini second hand. Raportul masini noi inregistrate-masini second hand este de ¼.
- puterea slaba de cumparare a romanilor : foarte putini romani isi pot permite, astazi, sa investeasca 8.000-10.000 de euro intr-o masina noua.

Dupa parerea mea, in afara de aceste explicatii ar mai exista una : nivelul actual de educatie si de cultura a populatiei. Nu se face nimic pentru rafinarea deciziilor de cumparare de masini. De exemplu, cel putin in cazul tinerilor, s-ar putea incerca ideea “co-soferiei”. Mai multi tineri pot pune in comun banii pentru a-si cumpara  o masina noua, performanta, pe care sa o utilizeze in baza unui grafic . Avem tineri inteligenti si deschisi la minte. De ce in alte tari din UE acest lucru merge foarte bine si la noi nu ar merge? Este o problema de mentalitate care se formeaza prin educatie si cultura. Romanii trebuie sa gaseasca metode de a accede la ce este mai bun pe piata !
 
Configuratia parcului romanesc de masini are , cred, consecinte majore asupra vietii noastre de zi cu zi 
- un grad nepermis de mare de poluare, din cauza vechimii masinilor ;
-un grad mult mai mare de accidente rutiere mortale decat  in restul tarilor UE - un numar dublu de morti in accidentele rutiere ( vezi articolul “Daca nu-l vezi pe politist te vede el- suspendarea carnetului pentru 3 luni”, Ion Dan Trestieni, www.manager.ro, 18.09.2017)
 
Am inteles ca Guvernul va propune o forma modificata de timbru de mediu care sa  depaneze , oarecum, situatia actuala a parcului romanesc de masini. Sa speram ca va fi de bun augur !

Ultimele NOUTATI

Scoala de Iarna GPeC Online 5-8 februarie: 15 sesiuni de cursuri si dezbateri intensive despre tot ce e important in E-Commerce si Digital Marketing in 2025
Comunicate

Scoala de Iarna GPeC Online 5-8 februarie: 15 sesiuni de cursuri si dezbateri intensive despre tot ce e important in E-Commerce si Digital Marketing in 2025

today28 Ian. 2025
Combaterea gandacilor de canalizare: Ghid pentru alegerea produselor potrivite
Casa si gradina

Combaterea gandacilor de canalizare: Ghid pentru alegerea produselor potrivite

today28 Ian. 2025
Anunt de ultima ora de la BNR, pentru toti romanii cu datorii la banci
Financiar-Bancar

Anunt de ultima ora de la BNR, pentru toti romanii cu datorii la banci

today28 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Ce faceti daca un salariat refuza sa se prezinte la examenul medical obligatoriu?
Companii

Ghidul angajatorului. Ce faceti daca un salariat refuza sa se prezinte la examenul medical obligatoriu?

today28 Ian. 2025
Ascensiunea fulminanta a marketingului digital in India
Financiar-Bancar

Ascensiunea fulminanta a marketingului digital in India

today28 Ian. 2025
Amintiri din comunism. Doua zile speciale: 7 si 26 ianuarie (XXIV)
Cultura generala

Amintiri din comunism. Doua zile speciale: 7 si 26 ianuarie (XXIV)

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Anunt de ultima ora de la BNR, pentru toti romanii cu datorii la banci
Financiar-Bancar

Anunt de ultima ora de la BNR, pentru toti romanii cu datorii la banci

today28 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Ce faceti daca un salariat refuza sa se prezinte la examenul medical obligatoriu?
Companii

Ghidul angajatorului. Ce faceti daca un salariat refuza sa se prezinte la examenul medical obligatoriu?

today28 Ian. 2025
Ascensiunea fulminanta a marketingului digital in India
Financiar-Bancar

Ascensiunea fulminanta a marketingului digital in India

today28 Ian. 2025
Amintiri din comunism. Doua zile speciale: 7 si 26 ianuarie (XXIV)
Cultura generala

Amintiri din comunism. Doua zile speciale: 7 si 26 ianuarie (XXIV)

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x