Opel isi anunta planul de reorganizare sub tutela grupului PSA (Peugeot Citroen)
peugeotcitroenweltklasse automobile
In cadrul unei conferinte de presa organizata in data de 9 noiembrie, Opel a anuntat un amplu plan de reorganizare care are drept obiectiv principal revenirea pe profit pana in 2020.
Pentru a fi din nou profitabili, se impun masuri dure
La 100 de zile dupa finalizarea vanzarii catre grupul francez PSA, Opel isi permite din nou sa viseze si are un plan riguros care se bazeaza pe masuri pe care CEO-ul Michael Lohscheller le-a caracterizat drept “greu de acceptat, dar necesare”. Desigur, atunci cand vorbim de masuri dure si greu de acceptat ne gandim automat la reduceri de costuri de care Opel are nevoie ca de aer daca doreste sa revina pe profit.
Prima masura de optimizare a costurilor va fi reconfigurarea fabricii din Germania de la Russelsheim si transformarea sa intr-un centru de cercetare si dezvoltare pentru viitoarele modele ale marcii. Fabrica de aici era utilizata sub capacitatea maxima de productie si avea cele mai mari costuri cu forta de munca alaturi de fabrica Vauxhall din Marea Britanie (de la Ellesmere Port). Daca viitorul fabricii din Regatul Unit sta sub semnul indreptarii in eventualitatea unui hard Brexit, fabrica din Russelsheim va fi pastrata pentru a pastra caracterul german al marcii si legaturile cu istoria brandului.
In acelasi timp, Opel va utiliza pe scara larga noile platforme tehnice ale Peugeot Citroen denumite CMP si EMP2 pentru toate noile sale modele (trecand de la 9 platforme tehnice utilizate in prezent la doar 2 in viitor). Si, pentru ca tot a venit vorba de noile modele Opel, producatorul german are in plan lansarea a nu mai putin de 9 astfel de modele pana in 2020. Opel nu a prezentat planuri concrete privind eventualele reduceri de personal prin concedieri in masa, dar a confirmat ca, pentru a atinge o marja de profit operational de 6% pana in 2024, va lua masuri precum demisiile voluntare cu plati compensatorii sau pensionarile anticipate pentru o parte din lucratori.
Totodata, Opel nu va mai importa modele produse de GM in fabricile sale din Coreea de Sud pentru a evita riscul valutar si a valorifica la maximum capacitatile de productie din fabricile proprii din Europa.
Opel - marca globala?
Conform Automotive News Europe, Opel va demara o ofensiva de intrare pe noi piete importante cum ar fi China, Rusia sau Iran, ba chiar are in vedere si o intrare pe piata din SUA unde ar putea concura cu vechiul sau proprietar, grupul General Motors. In trecut, General Motors a restrictionat accesul modelelor Opel pe unele piete cheie cum ar fi China deoarece americanii se temeau ca modelele marcii germane ar putea canibaliza vanzarile GM. Asta deoarece unele modele Buick se bazau pe platforma tehnica a Opel, dar aveau preturi mai reduse decat surorile vandute sub marca americana. Chiar si atunci cand GM a permis celor de la Opel sa intre pe piata din SUA, modelele acestora au fost vandute sub defuncta marca Saturn, o strategie falimentara care a redus din start sansele acestor masini in SUA.
Conducerea Opel are acum planuri sa-si extinda prezenta pe 22 de noi piete pana in 2022, Argentina, Arabia Saudita sau Taiwan numarandu-se printre pietele identificate ca avand un potential real. Opel ia in considerare si exportul modelelor sale in China sau Brazilia. Obiectivul declarat este ca Opel sa devina o marca globala si nu una regionala asa cum fusese pozitionata in perioada General Motors.
Peugeot si Citroen – sursa inspiratiei pentru noua strategie
In ceea ce priveste strategia de dezvoltare a marcii, Opel intentioneaza sa se concentreze pe electrificarea gamei sale, conform directiei deja anuntate de fostul CEO, Karl-Thomas Neumann. Patru modele electrificate urmeaza sa fie lansate in urmatorii doi ani, dar si un hibrid plug-in pentru SUV-ul compact Grandland X. Pana in 2024, Opel intentioneaza sa ofere o versiune electrica pentru toate modelele din gama sa, Corsa urmand sa fie primul model de volum care va dispune si de o versiune electrica.
Sub coordonarea CEO-ului PSA, Carlos Tavares, care a readus Peugeot si Citroen pe profit intr-un interval record de timp, Opel pare sa adopte o strategie similara cu ea a francezilor, bazata nu neaparat pe volume mari de vanzari ci pe imbunatatirea marjei de profit, a reducerii costurilor de productie si a sustenabilitatii vanzarilor. Desi a vandut aproape 1 milion de unitati in 2017, Opel isi propune atingerea unui prag de rentabilitate pentru un volum de doar 800.000 de unitati vandute pe an.
Informatii oferite de WeltKlasse Automobile, importator si distribuitor autovehicule second-hand.