Nu mai putem circula pe cele mai spectaculoase drumuri din Romania. Transfagarasanul si Transalpina au intrat la iernat
inchidere transfagarasaninchidere transalpinadrumuri romania
Tara noastra este renumita pentru multii kilometri de autostrada promisi si putinii facuti, precum si pentru drumurile proaste, in general. Insa, la capitolul spectaculozitate, pana si pe straini i-am lasat cu gura cascata cu Transfagarasanul si Transalpina. Din pacate, din cauza conditiilor meteo, cele doua nu pot ramane deschise tot timpul anului.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca, din 25 octombrie 2021, circulatia
rutiera va fi inchisa pe DN 7C (Transfagarasan) de la km 104+000 (Piscu Negru) pana la km 130+800 (Cabana Balea Cascada).
Sectorul de drum inchis circulatiei va fi semnalizat corespunzator.
Masura a fost adoptata de catre Comisia de Revizuire Speciala din cadrul CNAIR conform Normativului privind circulatia rutiera pe drumurile montane, care prevede oprirea circulatiei pe Transfagarasan.
Acest normativ reglementeaza unitar circulatia rutiera pe DN 7C si DN 67C in vederea asigurarii viabilitatii acestora prin prisma conditiilor meteorologice, climatice, altitudinii la care sunt situate si a caracteristicilor tehnice ale acestor drumuri montane.
De asemenea, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile (polei si zapada), pentru siguranta participantilor la trafic, CNAIR si Politia Rutiera au decis ca circulatia autovechiculelor sa se mentina inchisa pentru toate categoriile de autovehicule pe DN 67C (Transalpina), intre Ranca si Obarsia Lotrului (km 34+800 - km 59+800).
Transfagarasanul face legatura intre Transilvania si Muntenia. Drumul traverseaza Muntii Fagaras, cel mai inalt lant muntos din Romania.
Cel mai inalt punct de pe sosea se afla la o altitudine de 2.042 metri, in caldarea glaciara Balea. Transfagarasanul este al doilea drum din Romania, ca inaltime, dupa Transalpina, care ajunge pana la 2.145 metri.
S-au deschis 4 kilometri din varianta ocolitoare Satu Mare
Saptamana trecuta, s-au deschis traficului primii patru kilometri din Varianta de Ocolire Satu Mare, cuprinsi intre km 9+600 (intersectie VOSM cu DN19) - km 13+600 (intersectie VOSM cu DN19A), proiect in valoare de aproape 305 milioane de lei, fara TVA.
"Acest sector din varianta ocolitoare, are o importanta deosebita cu precadere din perspectiva devierii traficului ce strabatea municipiul Satu Mare pe ruta Petea (frontiera cu Ungaria) - Oradea.
Astfel, camioanele de mare tonaj, nu vor mai traversa orasul. Totodata, locuitorii vor avea o ruta alternativa pentru a evita aglomeratia urbana.
Multumesc tuturor autoritatilor locale pentru sprijin si implicare in rezolvarea problemelor aparute pe perioada de executie a acestui proiect", a declarat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.