Noul G de la Mercedes-Benz. Reinventarea unei legende
mercedes benz gmercedes emercedes sperformante mercedesmotoare mercedes
Noul G impresioneaza prin performanta, sistemele de asistenta de ultima generatie, manevrabilitatea extraordinara si nivelul de siguranta. In acelasi timp, noua suspensie, modurile de conducere DYNAMIC SELECT, functia "G-Mode" si cele 3 diferentiale blocabile 100% imbunatatesc nu doar confortul la rulare, cat si agilitatea autoturismului, indiferent de terenul parcurs.
"Noua Clasa G rescrie standardele in toate privintele - atat la nivel de performanta on & off-road, cat si in ceea ce priveste confortul si telematica. Cel mai longeviv model de productie de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-si continua povestea de succes. Concret, noul G este in continuare un G autentic, dar imbunatatit", a declarat Ola Kallenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.
Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suita de provocari pentru echipa Mercedes-Benz
"Imbunatatirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotriva o provocare si o oportunitate. Fiecare piesa si fiecare surub au fost analizate cu atentie maxima”, a explicat Dr. Gunnar Güthenke, Head al Off-Road Product Group in cadrul Mercedes-Benz. “La nivelul caroseriei, principala noastra preocupare a fost cresterea rigiditatii autovehicului, cat si elementele conectoare dintre sasiul tip scara, pe de-o parte, si suspensie si trenul motor, pe de cealalta".
Noul G va fi lansat oficial pe piata in luna iunie 2018, preturile in Romania incepand de la 107.451 euro (TVA inclus), ramanand astfel la un nivel similar cu versiunea precedenta. Specificatia include o suita de dotari noi, precum farurile fata LED, sistemele de asistenta la conducere, interiorul exclusivist si ultra-rafinat, cu scaune din piele, cat si noua suspensie. Pentru cei mai exigenti clienti, Mercedes-Benz pune la dispozitie dotari optionale precum pachetul Exclusive Interior Plus, cu elemente ornamentale din piele pe panourile portierelor, pentru un plus de rafinament si exclusivitate.
Reinterpretarea moderna a Clasei G
Clasa G, vehiculul off-road de lux al Mercedes-Benz, este un etalon la nivel global cand vine vorba de design. Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbari semnificative din 1979 pana in prezent. Elemente reprezentative ale modelului continua sa aiba functionalitatile traditionale, adaugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regasesc si la noua versiune: manerul inconfundabil al portierei si sunetul caracteristic la inchiderea portierei, ornamentele cu rol de protectie sau roata de rezerva expusa pe usa portbagajului si indicatoarele de directie proeminente. Astfel de trasaturi extraordinare ale vehiculului, alaturi de numeroasele linii si unghiuri drepte vizibile la exterior, contribuie la aspectul consacrat al modelelor Clasa G.
Designul actualizat al Clasei G urmareste filosofia Sensual Purity a brandului, ramanand totodata fidel caracterului autentic si inconfundabil original. Drept rezultat, pozitionarea exterioara a balamalelor portierelor si capota specifica legendarului model sunt trasaturi preluate la nivelul noii generatii. Prin cea mai recenta modernizare, legenda off-road – care a fost imbunatatita constant din punct de vedere tehnic in ultimele decenii, insa vizual, a ramas aproape neschimbata - face saltul in noua era, atat din punct de vedere al tehnologiei de la bord, cat si al formei. Noul G este mai lung cu 53 mm si mai lat cu 121 mm, avand o prezenta chiar mai robusta decat anterior, atat in conditii de on-road, cat si off-road.
Mai mult decat oricand, noua Clasa G pare sa fie “turnata” dintr-o singura bucata. Toate suprafetele autoturismului sunt mai intinse, aparent mai tensionate, in timp ce calitatea suprafetelor a fost adusa la un nou nivel. Astfel, rezultatul este evident la nivelul imbinarilor mai inguste si mai precise, cat si al tranzitiilor mai armonioase intre componentele caroseriei. In plus, arcadele rotilor si barele de protectie sunt integrate mai usor in designul caroseriei, rezultatul fiind un aspect mai omogen si fluid al liniilor caroseriei.
Interior: legenda autentica
In timp ce la exterior a fost pastrat aspectul clasic, emblematic al Clasei G, interiorul noii generatii a fost modernizat fundamental, reinterpretand mostenirea vehiculului clasic si reflectand aspectul exterior in habitaclu. Prin caracterul sau puternic de off-road si dotarile luxoase, Clasa G are deja o traditie importanta in ceea ce implica imbinarea celor doua extreme intr-o simbioza armonioasa. Calitatea superioara a materialelor utilizate este inconfundabila de la prima vedere si atingere. Fiecare detaliu este finisat manual, cu finete absoluta.
Exista numeroase trasaturi de design exterior reprezentate la interiorul noii generatii. Forma rotunda a farurilor din fata, spre exemplu, este duplicata de forma gurilor laterale de ventilatie. Similar, in cazul indicatoarelor consacrate, transpuse in forma difuzoarelor de sunet. Printre trasaturile consacrate ale noului G se regasesc si manerul dinaintea pasagerului fata al masinii, cat si cele 3 comutatoare pentru diferentialele blocabile, accentuate cu finisaje cromate. Ambele au fost optimizate meticulos si pastrate drept trasaturi caracteristice.
Panoul de instrumente, complet redesenat si aranjat foarte clar, are in dotarea standard cadranele analogice rotunde, astfel ca impatimitii instrumentelor clasice rotunde nu vor fi dezamagiti.
Similar cu modelele Clasa E si Clasa S, panoul de instrumente poate include optional un display mare, afisandu-i soferului informatiile dorite in campul vizual direct al acestuia. In acest caz, cele doua ecrane de 12,3 inch se imbina vizual intr-un afisaj comun de tip Widescreen Cockpit. Soferii pot alege intre trei stiluri diferite de afisaj – "Classic", "Sport" si "Progressive" - si isi pot configura totodata informatiile si modul de afisaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale.
Datorita impulsurilor haptice si a feedback-ului sonor de la nivelul boxelor, soferii pot utiliza touchpad-ul cu ajutorul butonului central din consola de bord fara a pierde contactul vizual cu drumul. Optiunile de input sunt completate de taste cu functii simplificate pentru cele mai des utilizate functionalitati, cat si prin panoul de control (optional) pentru sistemele de asistenta la conducere, panou pozitionat deasupra comutatorului rotativ de control al luminii. La bord, soferul este pozitionat aproape de parbriz, avand o foarte buna vizibilitate din spatele volanului.
Mai mult spatiu
Noile dimensiuni ale Clasei G ii ajuta nu doar pe sofer si pe pasagerul din dreapta sa, cat si pe ocupantii locurilor din spate.
Principalele modificari la nivel de dimensiuni ale noului G sunt:
Descriere
Diferenta (fata de modelul anterior)
Spatiu picioare - fata
+38 mm
Spatiu picioare – spate
+150 mm
Spatiu umeri - fata
+38 mm
Spatiu umeri – spate
+27 mm
Spatiu cot – fata
+68 mm
Spatiu cot – spate
+56 mm
Scaunele din spate pot fi rabatate la 60, 40 sau 100 procente. Locurile din Clasa G sunt echipate standard cu numeroase functionalitati dedicate confortului pasagerilor si au, totodata, un design ergonomic, oferind un suport lateral si confort suplimentare, fata de modelul precedent. Trasaturile includ functia Memory pentru scaunul soferului, incalzarea in scaunele din fata si din spate, cat si tetierele de lux pentru scaunele din fata. Confortul la rulare poate fi suplimentat prin pachetul de scaune active Multicontour, care cuprinde, in plus fata de scaunele speciale multicontur, functionalitati precum programe de masaj, control al temperaturii scaunelor si incalzirea rapida a acestora.
In plus, aceasta varianta ofera suport lombar ajustabil electric pentru sofer si pentru pasagerul din fata. Sectiunile laterale ale sezuturilor si spatarelor scaunelor includ camere cu aer care se umplu sau se golesc continuu, in functie de stilul de conducere, oferind astfel un suport imbunatatit pentru sofer si pasagerul din dreapta acestuia, cat si un plus de suport lateral la virare. Pachetul de scaune fata active Multicontour sunt recomandate de experti ortopedici din cadrul organizatiei germane specializate la nivelul coloanei vertebrale "Aktion Gesunder Rücken e.V.".
Off-road: legenda se auto-depaseste
Scopul principal al dezvoltarii noii generatii a fost redefinirea calitatii manevrabilitatii autoturismului, atat on-road, cat si off-road. Obiectivul a fost indeplinit: noul G se comporta mai bine ca oricand in conditii off-road, devenind totodata semnificativ mai agil, dinamic si confortabil in conditii on-road, fata de modelul precedent. G-ul ramane astfel un adevarat G - datorita sasiului sau standard tip „scara”, celor trei diferentiale 100% blocabile si reducerii rapoartelor transmisiei in modulul LOW RANGE, ideal pentru conditii off-road.
Noua suspensie este rezultatul colaborarii dintre Mercedes-Benz G GmbH si Mercedes-AMG GmbH. Rezultatul este o suspensie independenta cu dubla articulatie la nivelul puntii fata in combinatie cu o punte rigida pe spate. In timpul etapelor de dezvoltare a modelului, inginerii au acordat atentie fiecarui milimetru, deoarece performanta off-road este adesea sinonima cu o garda maxima la sol. Modul in care lucreaza puntile contribuie decisiv la acest lucru, iar, in plus, un brat de rigidizare suplimentar este montat in compartimentul motor.
Componentele puntii fata cu dubla articulatie sunt fixate direct pe sasiul tip “scara” fara un subcadru. Punctele de prindere la nivelul articulatiei inferioare sunt pozitionate cat mai sus cu putinta, asigurand astfel o manevrabilitate foarte buna in conditii off-road. In mod specific pentru Clasa G, noua punte fata a fost proiectata atat de robust incat performantele si capacitatile off-road ale predecesorului sau sunt egalate si, in anumite cazuri, imbunatatite.
Echipat mai mult decat adecvat si cu o garda la sol de 270mm la nivelul puntii fata, Clasa G abunda in potential pentru off-road. Cifrele vorbesc de la sine:
- capacitate de urcare de pana la 100%, pe suprafete adecvate;
- garda la sol dintre axe atinge acum 241 milimetri, cu 6 milimetri mai mult decat anterior; adancimea maxima la deplasarea prin vad este mai mare cu 10 centimetri, fiind acum de 70 centimetri;
- unghi inclinare laterala de 35°, cu 7° mai mult decat in cazul predecesorului;
- unghi degajare de 30°, unghi atac de 31°, cu 1° mai mult fata de generatia anterioara;
- unghiul de rampa este acum de 26°, cu 1° mai mare decat anterior;
Suspensia independenta a permis imbunatatirea rigiditatii partii frontale a caroseriei. Bara fixa transversala, cunoscuta sub termenul de pod de suspensie, conecteaza capetele superioare ale amortizoarelor si automat imbunatateste rigiditatea torsionala a sasiului tip “scara”.
In spate, spre deosebire de modelul predecesor, noua punte rigida este controlata prin intermediul celor patru brate longitudinale situate pe fiecare parte a autovehicului si bara Panhard. Astfel, rularea pe conditii de drum este chiar mai confortabila. Pe terenuri accidentate, cursa suspensia are o cursa de 82mm la presare prin soc si 142mm la descarcare, la care se adauga garda la sol de 241mm la nivelul puntii spate, imbunatatind siguranta la rulare chiar si in conditii extreme.
A la carte: "Comfort", "Sport", "Individual" sau "Eco"
Programul DYNAMIC SELECT este acum disponibil cu pana la cinci moduri diferite de conducere, pentru Clasa G. Astfel, la simpla actionare a unui buton, este permisa ajustarea caracteristicilor autovehicului, de la motor si transmisie, pana la suspensie, directie si sisteme de asistenta, totul in functie de preferintele soferului. Cele patru programe - "Comfort", "Sport", "Individual" si "Eco" – pot fi setate cu usurinta prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT.
In modul "Eco", stilul de conducere este ajustat pentru optimizarea consumului. Spre deosebire, in modul "Sport", rapoartele transmisiei automate, raspunsul motorului la accelerare, parametrii sistemului electric de directie si ale clapetei evacuarii sunt modificate. Modul "Individual" le permite soferile configurarea setarilor vehicului dupa propriile preferinte.
DYNAMIC SELECT asigura asadar numeroase optiuni, in combinatie cu noua suspensie si dotarea optionala Adaptive Damping System. Prin intermediul acestora, soferul poate modifica parametri de amortizare la nivelul suspensiei in modurile “Sport” si “Comfort”, prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT.
Concret, noul G detecteaza particularitatile drumului si seteaza nivelul ideal de amortizare, permitand inclusiv ajustarea rigiditatii amortizoarelor, spre exemplu, sau cresterea agilitatii Clasei G, in modul “Sport”.
Noul „G-Mode" gaseste drumuri chiar si acolo unde acestea nu exista
Una dintre premisele pentru imbunatatirea capabilitatilor off-road este noul „G-Mode". Clasa G trece la „G-Mode" independent de programul de conducere ales, imediat ce sunt activate unul dintre cele trei diferentiale blocabile sau functia LOW RANGE. Acest modul off-road adapteaza amortizarea reglabila a sasiului si a directiei precum si caracteristica de accelerare, evita schimbarile inutile de viteze si asigura o performanta maxima in conditii off-road. O mica pictograma sub forma de „G" se aprinde discret in panoul de instrumente. Clasa G depaseste cu lejeritate obstacolele majore aflate in calea sa si, chiar si pe un teren extrem de accidentat, soferul nu trebuie sa traga puternic de volan pentru o manevrare precisa a autoturismului, primind totodata feedback excelent asupra capacitatii de tractiune a autoturismului, in functie de natura suprafetei parcurse.
On-road: agil, confortabil, superior
Performantele noului model includ nu doar robustetea si usurinta la deplasarea in off-road, ci si dinamica sporita si confortul la rularea pe sosele. Datorita designului noii punti fata, performanta on-road a Clasa G a fost imbunatatita considerabil. Astfel, “G-ul” este deopotriva agil si confortabil, asigurandu-i soferului un plus de valoare in ceea ce priveste manevrabilitatea vehiculului. De asemenea, autoturismul de teren isi pastreaza cu mai mare lejeritate trasa in conditii de off-road, fiind deopotriva agil si usor de manevrat.
Utilizand un prototip digital, inginerii au realizat simulari la nivelul comportamentului la utilizare al anumitor componente si sisteme, cu scopul de a identifica locurile care permit utilizarea unor materiale de constructie mai usoare. „Dieta” a dat rezultate, noul G fiind mai usor cu circa 170kg decat modelul precedent. Reteta succesului a constat in utilizarea unui nou mix de materiale, incluzand componente din otel si aluminiu dur si ultra-dur, dar si in imbunatatirea proceselor de productie de la uzina Magna Steyr din Austria. Structura caroseriei este acum realizata dintr-o varietate de piese de otel cu duritati diferite, in timp ce aripile, capota si portierele sunt realizate din aluminiu.
Pentru a putea pastra balamele exterioare si manerele tipice Clasei G, dezvoltatorii le-au modificat pentru a se potrivi noului design, bazat pe utilizarea aluminiului. Montantii A si B sunt acum realizati din otel extra-dur. Cu toate acestea, scaderea greutatii nu este in niciun fel sinonima cu reducerea stabilitatii, ci dimpotriva – rigiditatea torsionala a sasiului si a caroseriei a fost imbunatatita cu aproximativ 55 procente fata de versiunea anterioara, de la 6.537 la 10.162 Nm/grad. Alaturi de imbunatatirea dinamicii si a confortului la rulare, noutatile se traduc printr-o izolare fonica superioara, printre altele, efectul pozitiv generat de reducerea nivelurilor de zgomot si de vibratii fiind evident la interior.
Puternic si eficient
In noul G (consum mixt de carburant: 12,3 l/100 km; nivel emisii CO2: min. 189 g/km, max. 289 g/km), motorul ultra-performant V8 pe benzina cu cilindreea de 4.0l asigura puterea vehiculului. Noul motor biturbo produce 422 CP (310 kW) si un cuplu maxim de 610 Nm intre 2.000 si 4.750 rpm.
Noua transmisie automata
Pentru transmiterea puterii, cutia de viteze automata 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu a fost adaptata pentru a satisface nevoile legendei off-road. Astfel, dezvoltatorii au reusit sa reduca timpii de schimbare si de raspuns ai transmisiei in 9 trepte cu ajutorul unei aplicatii software dedicate. Transmisia cu raporturi cu acoperire larga nu doar ca faciliteaza condusul mai silentios si mai confortabil, in special la turatii scazute, dar contribuie totodata la reducerea consumului de carburant.
Pe cat de direct e posibil, pe cat de indirect este necesar
In dotarea standard, noul G este echipat cu o caseta de directie electro-mecanica cu cremaliera si pinion, permitand astfel integrarea unor sisteme de asistenta la conducere precum Parking Assist. Mai mult, caseta de directie electro-mecanica utilizeaza mai putina energie decat sistemul de virare asistat hidraulic. In functie de modul de conducere, poate fi utilizata una dintre cele trei setari caracteristice de virare, respectiv Comfort, Sport sau Off-road. Astfel, capacitatea de virare este perfect ajustata conditiilor de drum, putand fi pe cat de directa cu putinta, dar si pe cat de indirecta este necesar.
Mai puternic decat timpul
Clasa G este modelul de varf in materie de vehicule off-road de lux. Nu doar ca acesta este autoturismul de serie cu cel mai lung palmares de productie in serie din istoria Mercedes-Benz, dar si stramosul tuturor SUV-urilor care poarta steaua Mercedes-Benz – mostenirea fiind totodata motivul pentru care toate modelele off-road ale Mercedes-Benz au litera G inclusa in denumire.
Ce a inceput in 1972 ca un acord de colaborare intre Daimler-Benz AG si Steyr-Daimler-Puch in orasul austriac Graz, este astazi o poveste plina de superlative si recorduri semnificative. Inca de la primul concept, Clasa G a fost un autoturism unic. Echipa a proiectat un vehicul impresionant din punct de vedere al capabilitatilor off-road, dar in acelasi timp atragator pentru clientii interesati de un vehicul sigur si complet echipat, potrivit pentru utilizarea in scopuri recreationale. Tractiunea integrala si diferentialele 100% blocabile au fost de asemenea parte a caracteristicilor Clasa G inca de la prima versiune, similar sasiului tip scara.
La momentul lansarii sale pe piata, in primavara anului 1979, Clasa G a fost disponibil cu 4 motorizari diferite, ce produceau intre 72 CP (53 kW) si 156 CP (115 kW). Clientii aveau, totodata, optiunea unei variante de caroserie decapotabila cu ampatament scurt, cat si modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung. In 1989, vehiculele din modelul de serie 463 au marcat inceputul unui proces evolutionar al autoturismului de teren care nu s-a rezumat niciodata doar la actualizarea la standardul tehnologic la nivelul industriei. Aceasta evolutie a adus, totodata, o crestere constanta a bazei de impatimiti si pasionati ai Clasa G, subliniind caracterul de vehicul exclusivist potrivit oricarei utilizari. De asemenea, incepand cu 1993, vehiculul a primit o denumire oficiala: Clasa G.
Modelele Clasa G utilizate pentru “Papamobil” sunt recunoscute la nivel international. Modelul Mercedes-Benz 230 G, vopsit in culoarea sidef si cu elemente speciale, transparente, ale caroseriei, l-a acompaniat pe Papa Ioan Paul al 2-lea in nenumarate calatorii incepand cu anul 1980.
A 25-a aniversare a Clasa G a fost marcata de aparitia pe piata a unui model deosebit, perfectionat de Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Motorul sau puternic in 8 cilindri (putere de 476 CP/350 kW, cuplu de 700Nm) i-a conferit autoturismului de teren un nivel de performanta fara precedent, demonstrand totodata potentialul fantastic al Clasei G.
Modelul G 500 4x4² din 2015 a adaugat in ecuatie finisajele de lux la interior, cat si o garda la sol de 45cm, baza unor performante off-road formidabile. Incepand cu 2015, gama designo manufaktur a oferit clientilor optiunea de a-si personaliza complet „G-ul” – utilizand variante exclusive de echipare combinate perfect.
Datorita Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, legendarul Clasa G s-a reinventat in 2017. Prin excelentul motor V12 (consum mixt carburant: 17,0 l/100km, nivel emisii CO2: 397g/km), axele portale, acoperisul textil actionat electric si decoratiunile exclusiviste ale compartimentului posterior, acest vehicul all-terrain super-special, a carui productie este limitata la 99 unitati, indeplineste asteptarile celor mai exigenti clienti, fiind probabil cea mai exclusivista forma a placerii resimtite la rularea cu plafonul coborat.
Vara lui 2017 a adus totodata marcarea bornei celui de-al 300.000-lea Clasa G produs in Graz – un Mercedes-Benz G 500 in designo de culoarea Mauritius blue, cu scaune de piele si cusaturi de culoarea alba (consum mixt carburant: 12,3l/100km, nivel emisii CO2: 289 g/km). Echipat cu o gama larga de trasaturi off-road, incluzand anvelopele all-terrain montate pe jantele de culoare neagra cu diametrul de 16 inch si sistemul de bare transversale de pe plafon, vehiculul aniversar s-a imbarcat in noi aventuri in aceasta vara. Fanii Clasei G din jurul lumii au determinat specificatiile noului model, votand pentru dotarile si decoratiunile favorite pe pagina oficiala de Facebook a Clasei G. Aventurile si deplasarile viitoare ale modelului Clasa G cu numarul 300.000 pot fi urmarite pe retelele sociale.