Noul Fiat 500 (2020) - complet nou, full electric si plin de tehnologie
fiat 500fiat romaniaautomasini
Noul Fiat 500 se afla, in mod oficial, la a treia generatie. Avem multe lucruri noi de aflat impreuna, dar pentru mine in acest moment cel mai important aspect ramane faptul ca avem de-a face cu o masina complet electrica, incarcata cu tehnologii utile si care imbraca o haina ce nu poate fi ignorata. Evolutia este evidenta si usor de digerat.
De-abia vi l-am prezentat si, iata, deja a fost inlocuit! Testul cu Fiat 500 Sport ne-a aratat ca aceasta masina este versatila, amuzanta, utila si gata sa te ajute la crearea de noi amintiri. Acum grupul FCA raspunde in mod miraculos dorintei mele si introduce a treia generatie cu propulsie complet electrica.
Noul Fiat 500 se afla, in mod oficial, la a treia generatie. Avem multe lucruri noi de aflat impreuna, dar pentru mine in acest moment cel mai important aspect ramane faptul ca avem de-a face cu o masina complet electrica, incarcata cu tehnologii utile si care imbraca o haina ce nu poate fi ignorata. Evolutia este evidenta si usor de digerat.
Fireste, de-abia astept sa pun mana pe el. Pana atunci, ne pastram entuziasmul cu aflarea noutatilor prezentate de producator.
Mentionez cateva puncte principale inainte de a trece la aflarea tuturor detaliilor:
-
noul Fiat 500 este mai spatios;
-
are un design imbunatatit categoric;
-
vine cu incarcator rapid de 85 de kW standard;
-
autonomia este una mai mult decat decenta;
-
introduce in premiera condusul autonom de Nivelul 2;
-
precomenzile sunt disponibile pentru 500 de unitati in editia limitata "la Prima" care vor include si Easy Wallbox;
-
noul Cinquecento este "simbol italian si membru de onoare" al Altagamma, asociatia care reuneste cele mai bune companii italiene care promoveaza excelenta in lume.
Cu cateva saptamani in urma, eu
va spuneam fix acest lucru in analiza in extenso pentru generatia actuala a acestui hatchback ilustru: "Un lucru, insa, eu-l stiu sigur: aceasta masina ar fi fost dementiala cu propulsie electrica si o autonomie reala de minimum 250 de km. Poate viitorul ne va produce o astfel de surpriza". Ce sa vezi? S-a intamplat!
Rar mi s-a intamplat sa fiu atat de intrigat de un nou automobil, dar pare-se ca grupul FCA mi-a citit gandurile. Si are o autonomie mai mare fata de cat ziceam eu c-ar fi ideal! Da, evident aici e deja prea multa magulire. Aparitia acestei masini este un lucru firesc, avand in vedere trendul impus de ofensiva Tesla pornita de mai bine de cativa ani deja. Toti marii producatori de automobile se implica activ in crearea de masini complet electrice. Avem bonusuri si avantaje fiscale care atrag din ce in ce mai multi clienti, asadar niciun constructor nu-si poate permite sa piarda din acest marketshare.
Sub sloganul "E momentul sa actionam pentru crearea unui viitor mai bun", compania italiana prezinta a treia generatie de Fiat 500. "Planeta Pamant trece printr-o perioada foarte delicata, una unica in istoria sa. Am fost cu totii invitati sa luam masurile necesare pentru a crea un viitor mai bun. Fiat accepta aceasta provocare prin prezentarea zestrei familiei: noul 500. Pentru ca 500 a tinut tot timpul pasul cu timpul. Se schimba cand mediul din care face parte are nevoie de o schimbare", transmite constructorul.
Complet electric, dar pregatit pentru viata agitata din oras
N-am vrut sa va spun autonomia declarata mai sus, insa este foarte aproape de cat am zis eu c-ar avea nevoie pentru a fi ideal in mediul urban si proximitatea sa. Ei bine, avem 320 de km (conform WLTP, nu NEDC)! Eu voi presupune inca de pe acum ca in realitate vor fi 250 de km in conditii reale de condus, dar sunt suficienti in oras. Chiar daca stai si la bloc! Evident, va trebui sa testam acest aspect si sa aflam impreuna ce poate noul Fiat 500.
Vestea buna este ca bateria de 42 kWh poate fi incarcata in 5 minute folosind incarcatorul rapid de 85 de kW pentru a obtine 50 de kilometri de autonomie si in aproximativ 35 de minute pentru a o "umple" pana la 80%. Retinem ca recomandarea expertilor din domeniu este sa incarcam orice device, fie el masina sau telefon, pana la maximum 85% din capacitatea disponibila pentru a-i mari durata de viata. Asadar, a treia generatie a lui Cinquecento pare deja sa bifeze primele frici ale oricarui viitor proprietar de masina electrica.
Cum e si normal, va trebui sa testam acest lucru! Momentan, acestea sunt doar datele oferite de constructor. Eu vreau sa fiu sigur pe ceea ce va spun despre masini, asadar va recomand sa ramaneti rezervati pana la proba contrarie. Bucuria aparitiei acestei masini, insa, ramane!
Asa cum e si normal, masina poate fi incarcata si la priza normala de acasa. Aici, insa, trebuie sa aveti in vedere timpul mult mai indelungat de asteptare pentru a obtine o autonomie utilizabila.
Fiat va oferi de acum si solutii de incarcare semi-rapida la domiciliu cu Easy Wallbox. Acest sistem este oferit gratuit celor 500 de clienti care vor depune un avans pentru cumpararea unei unitati. Am folosit termenul "semi-rapida" pentru ca incarcarea bateriei de la 0% la 100% cu acest sistem va dura aproximativ 6 ore. Nu se va putea compara cu statiile care au sisteme de incarcare rapida. Automobilul introduce si trei noi moduri de condus: Normal, Range si Sherpa.
De departe, insa, cea mai tare noutate este legata de noile sisteme de asistenta la condus de Nivel 2. Practic, avem un sistem avansat la dispozitie prin care soferul ramane responsabil de navigare, dar este ajutat de inteligenta artificiala de la bord care poate controla directia, recunoaste panouri rutiere, semafoare, poate accelera si frana. Bineinteles, intregul sistem nu este chiar atat de simplu. El este compus din camere, senzori si calculatoare capabile sa faca milioane de calcule in doar o secunda.
A treia generatie de Fiat 500 inseamna un habitaclu nou
Daca designul exterior seamana cu predecesorul, atunci inauntru gasim multe elemente noi. Printre acestea se numara si UConnect 5. Noul infotainment va fi mai usor de utilizat si mult mai versatil.
Spre exemplu, de acum masina va putea fi controlata prin intermediul unei aplicatii instalate pe telefonul mobil. In plus, vei putea obtine date utile cu privire la nivelul bateriei si multe altele.
Pe langa aceste noutati, designul interior aminteste clar de prima generatie a acestei masini. Imbina ce a avut mai bun de oferit trecutul cu noutatile prezentului. Spre exemplu, o camera capabila sa vada in stilul "Drone View", adica la 360 de grade!
De acum incolo vom avea doua panouri digitale complet, in loc de turometrul clasic cu care ne-am obisnuit.
Noul Fiat 500 este cu 6 cm mai lat si 6 cm mai lung fata de predecesorul sau, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 2 centimetri. Lungimea sa totala ramane, totusi, sub pragul de 4 metri. Acum acesta este disponibil pentru precomanda (editia speciala la Prima) in culorile Ocean Green, Celestial Blue si Mineral Grey. Eu as alege fara sa am vreo indoiala varianta Ocean Green. Momentan, nu avem detalii cu privire la toate preturile.
Rezervarea unui model din editia speciala pentru noul Fiat 500 costa, insa, doar 500 de euro. Banii pot fi recuperati, in cazul in care va razganditi. Costul total al acestei masini va fi 37.900 de euro cu TVA inclus. In acesti bani nu intra primele oferite prin programele Rabla si Rabla Plus sau bonusurile alocate de Primaria Capitalei, spre exemplu.
Vanzarile sunt programate sa inceapa in octombrie 2020, asadar primele unitati ar trebui sa ajunga in aceasta toamna si in tara noastra. Daca eu nu am reusit sa ofer suficiente detalii, atunci poate veti accepta
opinia oferita de Leonardo di Caprio.
Finalmente, da, noul Fiat 500 va fi disponibil si in varianta decapotabila (chiar odata cu editia speciala "la Prima"), Fiat 500C, lucru pe care de-abia astept sa-l experimentez pentru a vi-l aduce fara secrete in fata dumneavoastra. Pe curand!
Fotografiile au fost realizate de Fiat.