Modelul lansat in premiera mondiala acum 36 de ani si vandut pana acum in 12,5 milioane de unitati in toata lumea vine intr-o generatie noua care aduce un design care se rupe de elementul conservator care a caracterizat modelele anterioare, dar care reuseste sa evoce in acelasi timp spiritul clasic propriu unui model cu o istorie bogata.
Preturi
Pretul de pornire al modelului german in Romania este de 31.620 de euro cu TVA (25.500 fara taxe), pret disponibil pentru versiunea 316d de 116 CP. Pe de alta parte, cea mai scumpa versiune este 335i, care cere de la clienti pentru cei 306 CP, 38.250 de euro.
Pe langa elementele disponibile in versiunea standard pe noul Seria 3, BMW pune la dispozitia clientilor BMW Lines, un serviciu prin care acestia pot sa aleaga intre trei linii de design care aduc o tusa estetica diferita la exteriorul si interiorul noului model bavarez. Vorbim de Sport Line, Modern Line si Luxury Line, optiuni pentru care clientii trebuie sa achite sume cuprinse intre 1050 si 1600 de euro fara TVA, in functie de motorizarea aleasa.
Sapte motorizari
In momentul lansarii, noul BMW Seria 3 apare pe piata cu sapte motorizari diferite, trei pe benzina si patru diesel. Acestea beneficiaza de tehnologia TwinPower Turbo (toate motoarele turbo de la BMW primesc de acum aceasta denumire, indiferent daca au una, doua sau trei turbine), iar versiunile EfficientDynamics aduc in plus sistemul Start-Stop si un sistem de recuperare a energiei la franare.
Tot la capitolul "tehnologii verzi pentru un consum scazut" se numara si comutatorul Driving Experience Control cu modul ECO PRO, acesta schimband raspunsul motorul si al cutiei. La capitolul transmisii se evidentiaza noua cutie automata cu opt trepte disponibila optional contra sumei de 1900 de euro fara TVA.
Interior
Cel mai lung BMW Seria 3 construit vreodata vine cu un interior mult imbunatatit fata de generatia anterioara. Astfel, pasagerii din spate castiga 15 milimetri in plus la genunchi, iar portabagajul devine mai incapator (+20 de litri). Ampatamentul creste cu nu mai putin de cinci centimetri.
Pana sa ajungem la elementele tehnologice ale noului Seria 3 trebuie amintite distributia perfecta a maselor pe punti (50/50). Aceasta este dublata de directia sport variabila si de sasiul adaptiv M cu amortizoare reglabile pentru a determina un comportament dinamic cat mai natural si sportiv.
Tehnologie
Pentru fanii gadget-urilor electronice, noul Seria 3 se prezinta in fata cunoscatorilor cu un Head-up Display color de rezolutie mare, cu un pachet de sase camere care au rolul de a ghida soferul in spatii inguste.
Pe langa deja clasicele sisteme de avertizare la depasirea benzii de rulare sau la coliziunea frontala si de cruise-controlul activ, BMW Seria 1 vine cu Speed Limit Info, un sistem disponibil in premiera in Romania care afiseaza limita de viteza pe tronsonul de rulare si face automat legatura intre pozitia GPS si semnele de circulatie.