Autoritatile europene de la Bruxelles au prezentat la inceputul anului trecut un proiect prin care vanzarea masinilor diesel si pe benzina ar urma sa fie interzisa la nivel european incepand cu anul 2040. Acelasi proiect viza si introducerea noului standard Euro 7 incepand cu anul 2025. Noua state membre ale blocului comunitar european fac insa un pas in fata in aceasta directie si anunta ca isi doresc accelerarea acestei tranzitii. Astfel, cele noua state ale Uniunii Europene solicita stabilirea unei date precise incepand cu care vanzarea masinilor echipate cu motorizari clasice ar urma sa fie interzisa.
Conduse de Danemarca si Olanda, tarile au trimis Comisiei Europene o scrisoare prin intermediul careia au cerut stabilirea unor politici ambitioase la nivelul Uniunii Europene privind limitarea emisiilor din sectorul transporturilor. Mai exact, cele noua state membre ale Uniunii Europene isi doresc ca la Bruxelles sa fie stabilita o data clara incepand cu care vanzarea masinilor cu motorizari diesel si pe benzina ar urma sa fie interzisa. Danemarca si Olanda sunt sustinute in acest demers de Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg si Malta.
Dan Jorgensen, ministrul mediului din Danemarca, este cunoscut drept unul dintre cei mai mari sustinatori ai acestei initiative, acesta declarand recent ca la nivel european “trebuie accelerata tranzitia verde a transportului rutier”. Totodata, politicianul danez transmite ca de la Bruxelles trebuie trimise semnale clare in aceasta directie producatorilor auto si consumatorilor europeni. In acelasi timp, Jorgensen sustine ca statele membre ale blocului comunitar european trebuie lasate sa ia masuri la nivel national privind interzicerea masinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzina.
Green Deal a fost prezentata la Bruxelles drept cea mai importanta strategie europeana a acestor decenii, Uniunea Europeana propunandu-si prin aceasta initiativa sa devina neutra din punct de vedere al emisiilor gazelor cu efect de sera pana in anul 2050. Primul pas ar urma sa fie facut in urmatorii ani, pana in anul 2025 urmand sa fie introdus noul standard de poluare Euro 7. Noile standarde vor fi impuse atat autoturismelor, cat si vehiculelor comerciale si camioanelor.
Cea mai importanta propunere face insa referire la anul 2040, an incepand cu care vanzarea masinilor cu motorizari diesel sau pe benzina ar urma sa fie interzisa. Initiativa nu este insa sustinuta de toate tarile membre ale Uniunii Europene, unele state transmitand ca este nevoie de mult mai mult timp pentru ca o asemenea tranzitie sa fie posibila. Autoritatile europene sunt insa constiente de aceasta problema, in propunerea initiala aratandu-se faptul ca unele state membre vor fi nevoite sa ia masuri mai drastice pentru a se alinia la aceste noi norme.
Pe de alta parte insa, alte state membre ale Uniunii Europene isi doresc sa fie lasate sa decida singure data de la care vanzarea acestor masini sa fie interzisa. Nu este de mirare ca Danemarca si Olanda sunt statele care isi doresc cel mai mult acest lucru, acestea fiind doua dintre pietele europene cele mai importante pentru segmentul electric. Lucrurile stau insa mult mai rau in Europa Centrala si de Est, acolo unde infrastructura necesara masinilor electrice este inca precara.
Productia masinilor electrice este strict legata de dezvoltarea bateriilor dedicate acestor masini, producatorii auto europeni depinzand din ce in ce mai mult de importurile din Asia in ultimii ani. Potrivit unui plan al Comisiei Europene, productia anuala de baterii pentru masinile electrice ar putea ajunge la 7 milioane de unitati pana in anul 2025. Recent, Comisia Europeana a mai aprobat si un ajutor in valoare de 2.9 miliarde de euro pentru a incuraja dezvoltarea de baterii, de fonduri urmand sa beneficieze companii precum BMW, Tesla, Stellantis sau Enel X.
Ultimele NOUTATI
Revolut detoneaza bomba pe piata bancara: se dau credite pentru locuinte!
Ploua cu firme suspendate in mediul privat romanesc: mii de societati au pus lacatul pe usa pravaliei
Partenerii nostri
DOCUMENTE care se elibereaza la solicitarea salariatului - ce prevede legea?
Reducerea activitatii unei companii. Posibilitatea de acordare a tichetelor cadou si a bonusurilor
Nota de credit emisa prin RO e-Factura: CE reprezinta si CUM sa procedati
Reclasificarea unui mijloc fix partial amortizat in marfa: Tratament contabil si fiscal
Cum se realizeaza inregistrarea in scopuri de TVA: Studiu de caz si explicatii detaliate
Ajutoare de urgenta de aproape 1,8 milioane de lei, aprobate de Guvern. Vezi cine beneficiaza
Pontaj electronic pentru salariati, fara riscuri GDPR: Cum te asiguri ca respecti legislatia