Noi tehnologii Continental pentru siguranta rutiera. Masina iti poate masura glicemia!
continentalmasinitest drive
Unul dintre cei mai mari angajatori si investitori din Romania, Continental, a anuntat inainte de Salonul Auto de la Munchen cateva tehnologii noi pe care le dezvolta. Odata implementate de constructorii auto, acestea ar putea salva vieti omenesti oricand, nu doar atunci cand este vorba de un accident.
Continental si-a asumat adoptarea unei noi tinte: "Vision Zero". Prin aceasta compania urmareste ca accidentele sa nu se mai intample pe drumurile publice. Nu este vorba doar despre o strategie de marketing, ci despre tehnologii care ar putea face diferenta dintre un accident mortal si a ajunge teafar la destinatie.
Pe langa asta, pasagerii ar urma sa beneficieze de inovatii si in domeniul supravegherii starii de sanatate. Iata ce am aflat!
Conform datelor prezentate de Continental, aproximativ 1,35 milioane de persoane isi pierd viata intr-un accident rutier si alte 50 de milioane sunt ranite. Eurostat a publicat recent o analiza prin care a relevat ca Romania este tara in care mor cei mai multi oameni din UE pe sosele. Ralph Lauxmann, vicepresedinte R&D al BUVD Continental, a subliniat ca in SUA inca nu este, spre exemplu, obligatoriu ca pasagerii din spate sa poarte in permanenta centura de siguranta.
Asadar, Continental urmareste ca noile masini sa aiba din ce in ce mai multe sisteme de siguranta instalate sau disponibile clientilor optional.
Compania sustine ca domeniul auto se va transforma pentru a integra cat mai multe facilitati aferente sigurantei la volan, avand in vedere ca ne indreptam inspre un grad mai mare de autonomie al masinilor. Tot aici se pune accent pe digitalizare, electrificare si sustenabilitate. Prin urmare, Continental vrea ca masinile sa poata primi actualizari wireless care sa imbunatateasca software-ul ce administreaza hardware-ul deja existent.
Masinile electrice si sistemul de franare
Lauxmann a mai explicat ca principalele aspecte pe care Continental se axeaza acum pentru a-si realiza tehnologiile de siguranta rutiera sunt: fiabilitatea, siguranta si securitatea.
Acesta a aratat ca masinile electrice vor fi din ce in ce mai populare si vor veni cu o serie de tehnologii avansate pentru condusul autonom si vor schimba modul in care soferii interactioneaza cu automobilele lor, asadar acestea nu se vor putea baza niciodata numai pe recuperare. Sistemul de franare va ramane unul esential, asadar Continental se va axa pe dezvoltarea unuia care va putea actiona in caz de urgenta sau cand este nevoie de stabilizarea masinii. In plus, are deja un produs care include si un sistem secundar de activare a franelor, in cazul in care sistemul cedeaza si nu raspunde comenzilor soferului. Mai mult, franele trebuie adaptate stilului de utilizare specific masinilor electrice. Cum recuperarea joaca un rol esential, acestea nu vor fi la fel de des utilizate si rezistenta lor in timp trebuie intarita.
Continental pune accent si pe sustenabilitate, asadar viitorul sistem de franare care ar urma sa fie disponibil din 2025 va emite mai putine particule fine fata de cele din prezent.
Cu toate astea, nu vor exista doar frane pe baza de magnet. Frictiunea ramane importanta. Vicepresedintele R&D al BUVD Continental a conchis aratand ca masinile vor avea nevoie de mai multi senzori pentru ca siguranta sa fie sporita, insa acestea vor trebui sa beneficieze si de calculatoare mai puternice care sa permita operationalizarea concreta a tuturor tehnologiilor noi.
Directorul R&D al BUVD Continental, Amit Kapoor, a aratat in continuare ca masinile electrice vor avea nevoie de un grad mai ridicat de eficienta, asadar sistemul de franare va juca un rol din ce in ce mai important la acest capitol. Drept urmare, compania are deja dezvoltat un program amplu format din milioane de linii de cod care se poate adapta multiplelor situatii care pot fi intalnite pe drum. Kapoor a demonstrat complexitate de care va avea nevoie un sistem de franare eficient si sigur. Acesta va trebui sa fie capabil de:
-
detectarea obiectelor din jurul masinii si clasificarea corecta a acestora;
-
analizarea imprejurarilor si preplanificarea pentru pregatirea eventualelor actiuni necesare;
-
activarea sistemului de franare care trebuie facut conform principiilor cinematice;
-
interactiunea cu sistemul de directie;
-
masurarea corecta a presiunii necesare ce trebuie aplicata pe disc.
Pentru a elimina poluarea, Continental a pregatit noi etriere care sunt mai usoare cu 500g, insa ofera o frictiune mai puternica. Acestea intra in contact cu un disc acoperit cu un material dur care nu emite particule fine in aer atunci cand este utilizat.
Redefinirea habitaclului
In afara de siguranta oferita de noul sistem de franarea si planificarea pe termen lung pentru dezvoltarea acestuia in conformitate cu nevoile de mobilitate globale, Continental urmareste ca siguranta sa se extinda si in alte situatii. Spre exemplu, masina va putea sa detecteze cat de sanatos este soferul. Noii senzori vor masura, printre altele, cat de atent si cat de bine isi pastreaza stilul de a conduce pe distante lungi cel care manevreaza volanul.
Masinile echipate cu tehnologie Continental vor putea urmari campul vizual al soferului si vor putea sugeri opriri (asa cum unele masini ca
Seria 8 sau
X7 fac deja), insa va putea pregati masina pentru eventuale corectii in cazul in care conducatorul auto refuza sa se odihneasca. Sistemele de siguranta vor fi extrem de atente pentru a interveni in timp util.
Mai mult, prin alti senzori amplasati in interior, masinile vor putea analiza pozitia in scaun si va putea sugera modificarea ei astfel incat sa se asigure maximum de siguranta si de confort. Suplimentar, insa, acesti senzori Continental pot detecta obiecte care se pot transforma in proiectile in cazul unui accident si va avertiza printr-un mesaj vizual si sonor ca trebuie indepartat sau securizat.
Un alt scenariu pe care compania l-a avut in vedere este acela cand soferul sufera un eveniment involuntar de conditia sa (ex. AVC, infarct) si nu poate opri in siguranta masina. Senzorii vor analiza ce se intampla si vor proceda la oprirea in siguranta a automobilului. Apoi, vor alerta serviciile de asistenta in caz de urgenta.
Siguranta nu se opreste aici. Noile produse Continental vor contribui si la indepartarea hotilor: masina va putea sa inchida automat geamurile sau sa inceapa o inregistrare care este trimisa in timp real autoritatilor pentru prinderea infractorilor.
In aceeasi ordine de idei, Heinz Abel arata ca s-a implementat si un sistem nou care va alerta soferul cand isi uita copilul in masina prin activarea claxonului, a sistemului de lumini sau trimiterea unui mesaj pe telefon. Acesta se bazeaza pe un radar de 60GHz, nu camere video pentru a se putea face diferenta intre copii, animale de companie sau adulti.
Pe langa toate acestea, noile masini cu sisteme de siguranta Continental vor putea masura pulsul, respiratia, calitatea aerului (inclusiv daca s-au consumat bauturi alcoolice sau droguri) si daca soferul este sau nu afectat emotional si poate conduce fara a tine cont de propria sa siguranta sau a celor din jurul sau. Sistemele vitale pot fi masurate pentru toti pasagerii, nu doar pentru sofer. Acest lucru este posibil prin sistemul radar care citeste datele reflectate inspre emitator cu ajutorul efectului Doppler.
Heinz Abel a mai explicat ca masina poate actiona ca un aparat care masoara glicemia prin identificarea principalilor factori care afecteaza sanatatea si poate lua masurile necesare pentru evita pierderea vietii prin apelarea serviciilor de asistenta in caz de urgenta si oprirea in siguranta a masinii plus transmiterea locatiei catre centrul de raspuns.
Continental arata ca folosirea acestor sisteme cu radar sunt extrem de sigure pentru oameni si nu impacteaza in niciun fel sanatatea. Limitele legale din UE sunt la un nivel mult mai inalt fata de cat este necesar pentru functionarea acestui pachet de senzori.
40 de ani de airbaguri
Continental a subliniat ca "siguranta nu este negociabila" si a demonstrat ca impactul pozitiv al airbagurilor nu poate fi ignorat. Mai mult, perfectarea acestora nu s-a incheiat. Drept urmare, multinationala s-a folosit de experienta de cateva decenii in domeniul sigurantei si a creat un nou sistem de activare a airbagurilor care este mai complex si poate raspunde instant unor situatii extrem de diferite. Suplimentar, masinile care au ampatamente din ce in ce mai mari au nevoie de astfel de sisteme avansate care sa garanteze protectia celor din habitaclu in caz de accident.
Noua tehnologie prezentata include 48 de circuite care pot fi activate individual in caz de accident astfel incat sa se asigure o umflare optima a pernelor care atenueaza impactul. In plus, sistemul de airbaguri este "pretensionat" inainte de activare pentru ca masina poate identifica faptul ca un accident este iminent. Activarea sa se poate face mult mai eficient si mai sigur datorita acestor noi senzori.
Pe langa toate acestea, masinile care vor fi echipate cu intregul ansamblu de sisteme de protectie in caz de accident al Continental vor putea chiar sa actioneze si scaunele pentru a le aduce in pozitia cea mai buna pentru evitarea accidentarilor.
Finalmente, Continental a mai prezentat si o tehnologie noua de supraveghere a pachetului de baterii al masinilor electrice care va putea avertiza soferul cu privire la posibilitatea aparitiei unor probleme serioase si necesitatea ca unele reparatii sa fie facute pentru evitarea unor costuri si mai mari cu intretinerea. Tot acest sistem va avertiza soferul cu privire la iminenta posibilitate de aparitie a unui incendiu care in cazul masinilor electrice se stinge extrem de greu si nu se poate actiona exclusiv cu apa.
Toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate in Romania. Continental detine sapte unitati de productie si patru centre de inginerie in Timisoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov si Iasi. Continental este partener in doua joint-venture in Iasi si Slatina si are un centru de distributie a anvelopelor in Bucuresti. Continental avea la finalul anului 2018, peste 20.000 de angajati, din care o treime sunt ingineri si informaticieni in centrele de cercetare si dezvoltare si va continua sa angajeze in functie de viitoarele proiecte.
Citeste si:
BMW iX, lansare oficiala grandioasa in Romania