Nissan spera sa cucereasca Indonezia cu brandul resuscitat Datsun
datsunindoneziamasinicarlos ghosnnissantari emergente
Producatorul auto japonez Nissan a lansat marti marca resuscitata (si de buget) Datsun in Indonezia, sperand ca masinile ieftine vor determina dublarea cotei de piata in aceasta tara.
Indonezia este a doua tara unde brandul popular a fost lansat, dupa resuscitarea Datsun din India. Strategia vizeaza extinderea Datsun in mai multe tari emergente.
Nissan, care a renuntat la Datsun in 1981, o masina preferata de occidentali, a lansat o "noua generatie" a acesteia, care sa penetreze pietele in curs de dezvoltare cu potential mare de crestere.
CEO-ul Nissan, Carlos Ghosn, a prezentat doua noi modele Datsun, intr-un mall din Jakarta, unul de sapte locuri si altul de cinci locuri.
Modelele Datsun vor fi vandute in Indonezia incepand cu anul viitor. Nissan spera ca cele doua masini, care costa mai putin de 100 milioane rupii fiecare (8.800 dolari), vor contribui la majorarea cotei de piata in Indonezia (in prezent, aceasta se situeaza la 6%).
Producatorul auto estimeaza ca in 2017, cota sa de piata indoneziana va ajunge la 15%, a precizat seful global al Datsun, Vincent Cobee.
Modelele Datsun au fost dezvoltate cu partenerii locali si Nissan profita de scutirile de taxe oferite de guvernul indonezian pentru producatorii care ofera masini ieftine si economice din punct de vedere al consumului.
Nissan este ultimul producator de talie mondiala care isi intoarce atentia catre Indonezia; tara beneficiaza de o clasa mijlocie emergenta, burgheza, care prefera sa investeasca bani in marci high-end.
Anul trecut, piata auto a crescut cu 25%, la 1,1 milioane unitati, apropiindu-se de cea thailandeza, cea mai mare din Asia de S-E, cu 1,4 milioane unitati inmatriculate.