Inca de la momentul lansarii primelor modele electrice de pe piata, specialistii din domeniul auto au dat asigurari ca masinile cu o echipare de acest fel sunt mult mai prietenoase cu mediul inconjurator. Evident, nu putini au fost insa nici cei care ii contraziceau pe cei care promovau astfel masinile electrice, acestia sustinand ca masinile “verzi” nu sunt mai “curate” decat masinile echipate cu motorizari clasice. Intre timp, masinile electrice au ajuns sa fie din ce in ce mai populare in multe zone ale lumii, insa dezbaterile pe aceasta tema nu s-au oprit.
Cei care sustin ca masinile electrice nu sunt atat de “curate” fac referire in primul si primul rand la procesul de productie al acestor modele, incepand de la extractia si pana la procesarea materialelor necesare pentru dezvoltarea de la cap la coala a unui astfel de automobil. De asemenea, nu putini sunt cei care sustin ca productia bateriilor necesare masinilor electrice vine la pachet cu un puternic impact negativ asupra mediului inconjurator.
Nu doar atat insa, contestatarii masinilor electrice aducand in discutie de-a lungul vremii si energia consumata in procesul de alimentare a bateriilor cu care sunt echipate modelele electrice. Mai exact, acestia sustin ca energia provine si din termocentrale, acestea folosindu-se printre altele si de combustibili fosili, combustibili despre care se stie deja ca sunt poluanti.
Ultimele studii in domeniu ne arata insa ca lucrurile nu stau chiar asa. Potrivit celor de la International Council on Clean Transportation (ICCT), nivelul emisiilor generate de utilizarea unei masini electrice s-a dovedit a fi sub cel al unei masini clasice, inclusiv in tarile in care productia de electricitate se bazeaza in cea mai mare parte pe combustibilii fosili.
Specialistii din cadrul International Council on Clean Transportation si-au indreptat atentia in special in directia pietelor auto din China, India, Statele Unite si Europa. Ei bine, potrivit cifrelor de vanzari din prima parte a anului 2021, 70% dintre masinile vandute au fost electrice.
Pe plan european, specialistii despre care aminteam in randurile anterioare au ajuns la concluzia ca o masina electrica va genera pe parcursul intregii vieti a automobilului cu pana la 66% - 69% mai putine emisii poluante in comparatie cu o masina diesel sau pe benzina. Important de mentionat insa, cifrele din Europa sunt ceva mai bune in comparatie cu celelalte regiuni analizate, pe Batranul Continent regasindu-se cele mai multe resurse de energie alternativa. Peste Ocean, in Statele Unite, o masina electrica va genera cu pana la 60% - 68% mai putine emisii poluante in raport cu o masina echipata cu motorizare clasica.
Lucrurile stau destul de bine insa si atunci cand vorbim despre acele tari care se bazeaza pe productia de energie arzand combustibili fosili precum carbunele sau pacura. Un exemplu in acest sens ar fi China, acolo unde se foloseste carbunele la scara larga in acest sens. Chiar si asa insa, cantitatea de emisii poluante ale unei masini electrice s-a dovedit a fi cu 37% - 45% mai mica in raport cu cea a unei masini echipate cu un sistem de motorizare conventional.
Ultimele NOUTATI
Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?
Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?
ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude
De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori
Partenerii nostri
Cumulul de functii: ce este, in ce conditii se realizeaza si reglementarile legale
[MODEL] Fisa de post pentru tehnician constructor
Termene transmitere REVISAL 2025 si aspecte cheie pentru angajatori
Te-ar putea interesa si