MIMI a (EVO)luat! MINI-ul electric de curse dezvoltat in premiera in Romania, transformat!
mini evo
MINI Romania a avut o idee despre care Manager.ro v-a mai povestit in trecut. Echipa din spatele brandului a vrut sa arate cat de capabil si versatil este noul lor model complet electric, asadar l-au trecut printr-o "dieta" puternica specifica automobilelor care au aspiratii de motorsport. Acum toti cei implicati in proiect au decis ca este cazul sa se mearga la nivelul urmator: transformarea in EVO. Iata de ce acest lucru este important!
Se poate si acasa! MINI Romania este reprezentanta oficiala din tara noastra a constructorului auto britanic aflat in portofoliul BMW care produce automobile a caror menire este sa te faca sa te simti jovial in orice context. Modelele MINI sunt preferate de un public international eterogen, asadar nu e de mirare ca producatorul vrea sa ofere multiple solutii de propulsie. Tranzitia catre electrificarea totala era inevitabila, insa marca trebuia sa se asigure ca va continua sa ofere aceleasi senzatii unice proprietarilor. Chiar daca inima pe combustie interna este acum un motor electric eficient, dar si potent, ADN-ul MINI nu s-a risipit.
Pentru a confirma ca acest lucru este adevarat dincolo de orice dubiu, o echipa curajoasa din cadrul MINI Romania si mai multi parteneri externi au pus bazele primului MINI electric de curse din lume. Dupa mai multe competitii si inginierii aplicate, acum automobilul a trecut la etapa urmatoarea: a devenit EVO. MINI-ul electric de curse a fost botezat
MIMI, asadar de acum incolo va fi cunoscut drept MIMI EVO - gandit, proiectat, testat si realizat in Romania.
MIMI EVO in 2022
Acum, proiectul care are la baza un
MINI Cooper SE este coordonat de Engage Engineering, o echipa de ingineri cu multe performante remarcabile in motorsportul romanesc - de la bipostul Norma M20FC care a dominat absolut Campionatul National de Viteza in Coasta in sezonul 2019, cu Emil Nestor la comenzi, pana la modelul Dacia Duster pregatit pentru Rally Raid. Multi membri din echipa Engage Engineering s-au format in proiectul Blue Streamline de Formula Student al Politehnicii din Brasov, cea mai de succes echipa romaneasca intr-o competitie care a format multi ingineri valorosi de curse.
Echipa tehnica implicata in proiectul MIMI EVO ii include din partea Engage Engineering pe Horia Platona, sef de trib, manager si inginer, Costin Paunescu, inginer coordonator, Andrei Necula, inginer motorsport, si Andrei Kerekes, inginer elctrician. Din partea BMW Group Romania, in proiect este implicat Vladislav Schirca, inginer.
"Vreau sa le multumesc celor care au fost alaturi de noi la inceputul proiectului. Nu a fost doar o premiera mondiala absoluta pentru marca MINI, dar si un teritoriu nou pentru noi. Fara sprijinul Automobile Bavaria si Vitesco Technologies nu am fi putut face primii pasi in aceasta aventura. Acum mergem mai departe cu Engage Engineering. Aveam nevoie pentru urmatorul pas de o echipa cu o experienta bogata in motorsport, care vine cu o noua abordare, orientata catre competitii. Faptul ca folosim numele de EVO arata ca pregatim o transformare semnificativa a masinii", declara Alexandru Seremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania.
In ultimele trei luni, MIMI a fost supusa unui program de modificari extinse si acum devine MIMI EVO. Cele mai importante transformari includ un proces amplu de reducere a masei, un nou sistem de franare care include discuri MINI John Cooper Works Brembo si o frana de mana hidraulica, rigidizarea caroseriei si a suspensiilor, monitorizarea sistemului de propulsie si a bateriilor, anularea sistemelor de siguranta activa ale automobilului de strada (ABS, DSC), reconstructia mai multor module electronice si un megafazor AC-DC activ de inalta performanta. De asemenea, MIMI EVO a primit o revizie completa, un interior refacut si mici reparatii dupa aproape 20 de curse si doua saptamani de teste pe circuit intr-un an si jumatate de activitate.
Noului MIMI EVO se pregateste pentru debut la Trofeul Rasnov, la 2-3 aprilie, in prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta. Activitatea de optimizare si pregatire vor continua, folosind informatiile, masuratorile si experienta acumulate direct in competitii. Imediat dupa debut, MIMI EVO continua procesul major de transformare pentru urmatoarea cursa din calendar, la 7 mai, la Cheile Gradistei, in prima cursa din Campionatului National de Viteza in Coasta 2.
Foto: BMW Romania