Mercedes Benz revine in Bucuresti cu 130 de autobuze hibrid
mercedes bucurestiautobuze hibridautobuze mercedes bucurestigabriela firea
Castigatorul licitatiei organizate de Primaria Capitalei pentru autobuze hibrid este Mercedes - Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Citaro Hybrid. Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul privind achizitia a 130 de autobuze hibrid.
Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fara TVA. Autobuzul Mercedes - Benz Citaro Hybrid este fabricat in Germania si a primit premiul
Bus of the year 2019, acordat in cadrul evenimentului IAA 2018.
Citeste si:
Adrian Nastase propune ca 10 august sa fie Ziua Portilor deschise la Guvern
Potrivit contractului, livrarea se va face incepand cu luna mai 2020 si se va intinde pe o perioada de 8 luni, dupa cum urmeaza: primul autobuz va fi livrat in mai 2020 pentru omologare, iar, ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate cate 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucati vor fi receptionate in ianuarie 2021.
Garantia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani si 480.000 de km, garantie de tip Full Warranty.
Finantarea provine de la Administratia Fondului pentru Mediu, in cadrul Programului privind imbunatatirea calitatii aerului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, utilizand autovehicule mai putin poluante in transportul public local de persoane. Cererea a fost depusa in octombrie 2018, iar contractul de finantare a fost semnat in decembrie.
Autobuzele au o capacitate de pana la 100 de pasageri (27 asezati si 65 in picioare) si au urmatoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, latime de 2.550 mm, inaltime de 3.120 mm, latime usi de acces de 1.250 mm si o inaltime la urcare pentru toate usile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (sistem de protectie anti-patinare) si ESP (program electronic de stabilitate).
Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapitate si climatizare automata, cu o capacitate mare de transport calatori, cu functii speciale destinate persoanelor cu dizabilitati, este dotat cu prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atat furnizarea informatiilor in timp real despre calatorie pasagerilor, precum si furnizarea unor date importante despre starea de functionare a autobuzului catre Societatea de Transport Bucuresti.
O atentie speciala a fost acordata si postului de conducere al soferului, acesta beneficiind de dotari de ultima generatie care ii cresc siguranta si confortul, ii reduc sursele de stres sau oboseala.
Autobuzele au sistem de recuperare a energiei generate din franare
Sistemul hibrid compact, adaugat versiunii de baza Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezinta o solutie sustenabila, economica si fiabila, astfel necesitand o mentenanta similara autobuzelor conventionale.
Tehnologia hibrida ce echipeaza aceste autobuze face ca motorul electric, dispus intre motorul termic si transmisia automata, sa functioneze atat ca agregat de antrenare a rotilor cat si ca generator de energie, cand autobuzul franeaza, energie care este stocata spre a fi folosita la punerea in miscare a autovehiculului.
Energia generata din franare, pierduta in cazul autobuzelor conventionale, este folosita acolo unde este nevoie de ea mai mult - la pornirile de pe loc constante, generate atat de plecarile din statiile STB cat si de traficul urban aglomerat. Aceasta calitate reduce semnificativ noxele emise si consumul de carburant.
In scopul maririi aportului adus de tehnologia hibrida, au fost adaugate atat un sistem de virare tip Intelligent eco steering, care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseste energie doar in momentele in care conducatorul autobuzului schimba pozitia volanului, precum si o punte motoare construita din materiale usoare, silentioasa, cu zgomot de rulare redus, ce foloseste pentru lubrifiere un mix de ulei mineral si sintetic pentru o mentenanta cat mai redusa.
"Alaturi de cele 400 de autobuze Euro 6, achizitionate anul trecut, autobuzele hibrid cumparate acum cu finantare nerambursabila vor contribui la imbunatatirea transportului public in Capitala, la innoirea parcului de mijloace de transport public, dar si la diminuarea poluarii generate de traficul urban.
Este o imbunatatire semnificativa, dupa ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achizitionat nici macar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societatii de Transport Bucuresti este innoit, astfel, cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care ofera bucurestenilor cele mai bune conditii de transport in comun.
Citeste si:
Un angajat din patru ia bani cu imprumut pana la urmatorul salariu
Mai avem in curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze si 100 de autobuze electrice - care se afla, in acest moment, in diverse etape de evaluare si pentru care o parte din finantare este asigurata din fonduri nerambursabile", a declarat Gabriela Firea.