Mazda MX-30, cel mai nou model din gama marcii si primul autovehicul electric conceput de Mazda, a ajuns in showroomurile din Romania si poate fi testat la partenerii marcii. Versiunea de lansare ofera un nivel ridicat de echipare si include dotari disponibile in pachetele superioare Luxury, in pretul special de 33.990 euro (TVA inclus). Modelul este accesibil prin intermediul programului Rabla Plus, ceea ce coboara pretul versiunii de lansare la aproximativ 24.700 euro (TVA inclus).
Mazda MX-30 este un SUV de oras ce surprinde la exterior printr-o evolutie a limbajului Kodo – sufletul miscarii. Orice element inutil a fost indepartat, lasand loc simplitatii. Partea frontala aminteste de celelalte modele Mazda, cu aripa specifica incadrata in grila, in timp ce lateralele ii confera un aspect solid si simplu. Optional si in premiera la Mazda, modelul poate fi comandat cu o combinatie de trei culori diferite pentru partea inferioara, montanti si plafon. In variantele cu trei nuante se va putea opta intre Rosu Cristal, Gri Polimetalizat si Ceramic metalizat pentru culorile de baza. Versiunea de lansare Mazda MX-30 este echipata cu jante de aliaj de 18” in nuanta argintiu aprins, faruri LED adaptive cu spalator si oglinzi electrice si pliabile automat.
Noua Mazda MX-30, prezinta in premiera platforma de rulare Mazda e-Skyactiv dotata cu o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Aceasta alimenteaza un motor electric ce poate produce 143 CP si un cuplu maxim de 265 Nm. Modelul accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 9,7 s, iar viteza maxima este limitata la 140 km/h. Mazda a ales sa ofere un echilibru optim intre performantele masinii si amprenta de mediu, astfel ca bateria asigura o autonomie maxima de oras conform standardului WLTP de 265 km, suficient pentru mai multe zile daca luam in considerare ca studiile indica aproximativ 50 km/zi parcursi de un sofer european in medie.
La fel ca orice alt model Mazda, MX-30 integreaza cele mai noi sisteme de siguranta activa: asistenta la plecarea din panta, pilotul automat adaptiv si asistentul inteligent de accelerare, sistemul de alerta a soferului, asistentul inteligent de franare cu functia de detectare a pietonilor, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare, sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie, sistemul de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare, sistemul de control automat al fazei lungi precum si sistemul E-Call pentru urgente si alarma de efractie.
Lansarea noii Mazda MX-30 coincide si cu anuntul unei noi versiuni a aplicatiei pentru mobil MyMazda app, care va include o serie de optiuni dedicate Mazda MX-30. Astfel, soferul este notificat daca uita sa puna la incarcat masina, are posibilitatea sa controleze si sa monitorizeze procesul de incarcare, primeste informatii in timp real despre tipul, programul si localizarea punctelor de incarcare si disponibilitatea lor, poate controla aerul conditionat si poate incalzi sau raci masina dupa caz, in timp ce se incarca.
Mazda MX-30 este disponibil cu o garantie de 5 ani in limita a 150.000 de km, iar bateria beneficiaza de 8 ani in limita a 160.000 de km.
Mazda MX-30 are 4,39 m lungime, 2,03 m latime si 1,55 m inaltime.
Garda la sola e de 130 de mm si portbagajul are un vomum de 341 l.
Editia de lansare cuprinde urmatoarele dotari:
-
Jante Aliaj 18" (215/55/R18) – argintiu aprins;
-
Faruri LED adaptive cu spalator;
-
Stopuri cu LED;
-
Display color 8,8" (MZD Connect);
-
Afisaj color proiectat pe parbriz;
-
Cadran bord digital 7";
-
Centru de comanda HMI;
-
Lumini LED Interior;
-
Volan imbracat in piele;
-
Climatizare automata;
-
Frana de mana electrica + Functie Auto Hold;
-
Geamuri electrice fata;
-
Airbag-uri frontale, laterale, cortina & genunchi sofer;
-
Auto blocare usi dupa pornire;
-
Sistem de asistenta la plecarea in panta;
-
DSC + e-GVC Plus;
-
Pilot automat adaptiv + Asistent accelerare inteligent (MRCC/ISA);
-
Sistem de alerta sofer fara camera (DAA);
-
Asistent inteligent de franare (SCBS) - cu detectare pietoni (AEB);
-
Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM);
-
Sistem recunoastere semne trafic (TSR);
-
Sistem asistenta / mentinere depasire banda (LDWS / LAS);
-
Sistem control automat faza lunga (HBC);
-
Asistenta la trafic in viraj;
-
Senzor parcare fata / spate;
-
Senzori de ploaie & lumina;
-
Camera video marsarier;
-
E-Call;
-
Sistem monitorizare presiune pneuri;
-
Capace oglinzi - in culoarea caroseriei;
-
Oglinzi electrice & rabatabile automat;
-
Geamuri fumurii spate;
-
Concept scaune Luxury Modern / Luxury Vintage (optional);
-
Scaune fata incalzite;
-
Ornamente Design interior & exterior;
-
Ornamente usi - pluta;
-
Scaun actionat electric (sofer);
-
Scaun sofer cu memorie;
-
Memorie oglinzi exterioare & afisaj parbriz;
-
Oglinda interioara electrocroma (fara rama);
-
Alarma efractie;
-
Sistem de Navigatie integrat;
-
Sistem audio cu 8 boxe;
-
DAB;
-
Bluetooth;
-
Carplay + Android Auto.
Interiorul se mai remarca prin solutii de design si materiale inedite, dar si printr-o senzatie de spatiu imbogatita. Materiale ecologice, cum sunt pluta de pe consola centrala ce aminteste si de originile Mazda, care a debutat ca producator de elemente din pluta, materialul realizat din PET reciclat de pe zona superioara a portierelor si tesatura tapiteriei scaunelor, ce utilizeaza aproximativ 20% material reciclat, sunt completate de tehnologii menite sa creasca confortul si nivelul de conectivitate al masinii. Poate cel mai remarcabil detaliu este consola centrala suspendata, care adaposteste un ecran tactil de 7” prin intermediul caruia se poate controla climatizarea. Versiunea de lansare Mazda MX-30 include la interior un display central color de 8,8” cu sistemul MZD Connect imbunatatit.
De-abia asteptam sa il testam pe drumurile patriei!
Pe curand!