"Pe langa tehnologiile de electrificare pe care le introducem in toata gama noastra, fiind un producator mai mic, ne-am concentrat toate eforturile pe crearea unei masini electrice care anticipam ca va fi o a doua masina pentru poseori, a carui autonomie va satisface nevoile clientilor. Multi dintre jurnlistii care au condus vehiculul nostru de test au spus ca este una dintre putinele masini electrice pe care le-au condus si care au caracteristicile pozitive ale unei masini obisnuite. In centrul fiecarui model Mazda proiectat se afla placerea de a conduce si va fi la fel si in cazul masinii noastre electrice", a spus CEO-ul Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama.
MX-30 va fi, asadar, o masina folosita mai mult pentru deplasarile in oras. Mazda se bazeaza, cel mai probabil, pe faptul ca oamenii isi doresc o masina care sa coste mult mai putin pentru utilizarea zilnic in mediul urban, iar pentru excursii sau drumetii sa aiba o alta masina PHEV, mild hybrid sau complet ICE.
Cu acest nou model a fost introdus si e-Skyactiv. Acesta include integrarea bateriei in structura caroseriei vehiculului, ceea ce imbunatateste rigiditatea generala a caroseriei si ofera un raspuns imbunatatit la manevrele soferului.
"Totodata, avand in vedere importanta sunetului pentru perceptia soferului asupra cuplului si vitezei, inginerii Mazda au creat, de asemenea, un sistem de sunet electronic in interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului in ceea ce priveste frecventa si presiunea sunetului.
Acest lucru duce la o variatie mai mica a vitezei vehiculului si la un comportament stabil, care este sustinuta si de sistemul unic G-Vectoring Control (GVC) al Mazda ce a fost extins si foloseste avantajele motorului electric (electric G-Vectoring Control Plus)", explica Mazda Romania.
Mazda a folosit prefixul MX pentru mai multe produse care au fost create in pofida tendintelor din industria auto de la un moment dat. Cu MX-5 am realizat un model sportiv cu doua locuri cand roadster-ul a fost renegat de alti producatori.
"Cu Mazda MX-30, am dezvoltat o experienta complet noua de model electric, cu ADN-ul Mazda cu design unic de interior si exterior si dinamica de condus aparte. Astfel, ne asiguram ca clientii nostri pot sa experimenteze in continuare bucuria de a conduce pentru care Mazda este binecunoscuta", a mai precizat Mazda Romania.
Cert e un lucru: de-abia astept s-ajunga la noi noul MX-30 pentru a-l testa. Masinile electrice vor umple incet-incet marile metropole, asadar este binevenita competitia pentru ceilalti constructori auto deja prezenti in piata.