Masinile second hand concureaza la pret cu cele noi: s-a triplat termenul de livrare pentru autoturismele noi
masini second handmasini rulateindustria autocriza cipurilor
Piata auto din Romania reactioneaza la crizele de pe lanturile internationale de aprovizionare si se transforma. A crescut exponential cererea pentru vehicule rulate, in conditiile in care termenele pentru automobilele noi s-au triplat in ultimele luni.
Persoanele care intentioneaza sa-si cumpere astazi o masina noua, dintr-un magazin de prezentare, poate astepta chiar si un an sau doi livrarea acesteia. Unii producatori auto au decis sa trimita masinile catre clientii care efectuat comenzi, chiar si fara anumite componente, urmand ca acestea sa se monteze ulterior, cand stocurile vor permite acest lucru.
S-a ajuns in aceasta situatie din cauza crizei de cipuri. Aceasta penurie de semiconductori afecteaza de doi ani industria auto globala, iar cele mai optimiste scenarii ne spun ca vom scapa de ea, cel mai probabil anul viitor. De asemenea, industria sufera si de pe urma celorlalte crize in desfasurare la nivel global, iar acest lucru se traduce, conform specialistilor, in noi scumpiri care urmeaza sa se reflecte atat in preturile masinilor noi, cat si al celor rulate.
Momentan, a crescut semnificativ cererea de masini second hand si, dupa cum stim, acest lucru atrage dupa sine si scumpiri.
Masinile second hand s-au scumpit semnificativ, la fel si cele noi, insa romanii nerabdatori si care nu mai sunt dispusi sa astepte o eventuala temperare a preturilor, baga mai adanc mana in buzunar si platesc pentru a deveni cat mai repede proprietari, chiar este vorba despre un vehicul la mana a doua.
"Pretul foarte mic poate ascunde un defect mare"
Cornel Popa este pasionat de masini si ne spune ca, aproape de fiecare data cand pe piata apare o oferta "pe care n-o poti refuza", e vorba despre o mare pacaleala.
"Pretul foarte mic poate ascunde un defect mare", spune acesta, atragand atentia asupra faptului ca, inainte de a cumpara, trebuie facuta o evaluare a pietei. O oferta lansata cu mult sub nivelul general ar trebui sa ne starneasca dubii. Respectiv, sunt sanse mari ca la un pret cu 15-20% mai mic decat media pietei sa existe vicii ascunse.