Mai mult ca sigur, dezvoltarea lumii auto va merge in aceeasi directie si in urmatorii ani, ceea ce ne face sa credem ca masinile autonome nu mai sunt atat de departe de realitatea noastra de zi cu zi. Odata cu dezvoltarea acestor masini autonome, producatorii au obligatia de a dezvolta si tot felul de tehnologii si sisteme care sa le ofere soferilor si eventualilor pasageri posibilitatea de a isi petrece timpul intr-un mod relaxant pana la destinatia finala.
In ultimii ani, toti marii producatori auto ai lumii au facut in asa fel incat masinile lor sa fie dotate cu o conectivitate ridicata. Acum, masinile noi lansate sunt dotate in mod obligatoriu cu sisteme precum Apple Car Play, respectiv Android Auto, sisteme care permit conectarea sistemului multimedia din masina cu telefonul mobil al soferului. Insa, de ceva vreme se vorbeste tot mai mult si despre oferirea internetului in masina, tehnologie care se va dovedi extrem de utila in momentul in care vom putea vorbi la modul serios despre masini autonome care sa nu aiba nevoie de interventia soferului.
Hyundai si Kia au anuntat in aceasta saptamana incheierea unui acord cu Vodafone pentru a oferi internet in masinile vandute incepand cu anul 2019. Cei doi constructori vor utiliza platforma Internet of Things a celor de la Vodafone, platforma care va intermedia oferirea internetului in masini. Deocamdata, aceste servicii de internet vor fi disponibile doar pentru masinile din opt tari europene: Germania, Marea Britanie, Norvegia, Suedia, Olanda, Spania, Franta si Italia.
Pentru cei de la Hyundai si Kia aceasta facilitate nu este tocmai noua, fiind disponibila deja pe unele piete. Spre exemplu, masinile cumparate in Statele Unite, Canada sau China au deja conexiune la internet.
Stefano Gastaut, directorul platformei Internet of Things in cadrul Vodafone s-a declarat extrem de incantat de oportunitatea de a colabora cu cei de la Hyundai si Kia. Acesta a subliniat faptul ca soferii si pasagerii modelelor celor doi producatori se vor bucura incepand cu anul urmator de o experienta imbunatatita de condus.
Cel mai important avantaj pe care il aduce serviciul de internet in masina este acela al oferirii posibilitatii de a accesa in timp real informatii despre trafic, despre locurile de parcare disponibile intr-o anume zona sau despre locul in care se afla masina. Bineinteles, soferii si pasagerii vor avea acces acum si la mai multe variante de enterteinment.
Odata cu acest serviciu, cei de la Hyundai anunta si lansarea unui nou sistem multimedia, care va fi lansat pe parcursul anului urmator. Acesta va avea la baza o conexiune oferita de cei de la Vodafone, urmand sa poata functiona in paralel si cu celelalte tipuri de conexiune disponibile.
Citeste si: Ce companie romaneasca obtine un profit mai mare cu 230%?
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Te-ar putea interesa si