Maserati implineste 105 ani de la infiintare si anunta un nou model
maseratiautomasinitehnologie
Constructorul auto italian Maserati implineste 105 ani de la infiintare si se pregateste pentru inceputul unei noi ere prin investitii in fabrica din Bologna si cu pasi curajosi inspre viitor. Brandul va lansa o noua masina in 2020.
Acum 105 ani, Alfieri Maserati si-a unit fortele cu fratii sai Ettore si Ernesto, pentru a deschide "Alfieri Maserati" la numarul 1A pe “ via de’ Pepoli”, in inima Bolognei.
Fratii Maserati erau pasionati de inginerie mecanica si iubeau viteza, se urcau cu bucurie la volanul unei masini de curse, in ciuda faptului ca aveau multe angajamente tehnice si comerciale. Un alt frate, Mario, a contribuit prin crearea faimosului logo Trident (inspirat de Fantana lui Neptun din centrul Bolognei) si ultimul frate, Bindo, s-a alaturat Officine Maserati in 1932, dupa moartea lui Alfieri.
Prima masina care a purtat simbolul Tridentului a fost construita in 1926. A fost Tipo 26, o masina de curse care a debutat la Targa Florio in acelasi an, castigand locul intai la clasa de pana la 1.5L, avandu-l pe Alfieri Maserati la volan.
Aceasta a fost prima dintr-un lung sir de victorii, inclusiv doua editii consecutive ale Indianapolis 500 (1939 si 1940), patru victorii consecutive la Targa Florio (1937, 1938, 1939 si 1940), noua castiguri F1 si Campionatul Mondial F1 din 1957 cu Juan Manuel Fangio.
Ulterior, Maserati a revenit la strategiile sale castigatoare cu MC12, masina care, intre 2005 si 2010, a castigat sase campionate internationale FIA GT.
Maserati a ramas in Bologna pana in 1939. La finalul lui septembrie 1939, dupa achizitia marcii de catre familia Orsi, au inceput operatiunile pentru transferul sediului Maserati din Bologna (Pontevecchio, unde s-a mutat intre timp) in Modena, unde se afla baza afacerilor familiei Orsi, pentru a produce noi masini, pentru a investi in cercetare si inovatie si pentru a deveni cea mai faimoasa marca la nivel global a Modenei.
Fabrica din Viale Ciro Menotti, unde se afla si astazi, s-a deschis oficial la data de 1 ianuarie 1940.
1947 a marcat finalul unei ere si inceputul uneia noi. Colaborarea fratilor Maserati cu compania s-a incheiat, in timp ce marca si-a lansat prima masina de serie, A6 1500.
In 1963, Maserati a inceput intra intr-o noua faza a istoriei sale: cu lansarea Quattroporte, s-a creat un segment de piata complet nou, care anterior nu a existat, acela al masinilor sedan de lux de inalta performanta.
In scurta perioada sub patronatul Citroën (1967-1975), in timpul caruia proprietarii francezi au introdus primele procese industriale moderne, in urmatoarea perioada De Tomaso (1976-1993), fabrica Modena a creat si a vandut un model destinat a fi unul din cele mai cunoscute ale mfarcii, cea mai bine vanduta masina: Biturbo.
Achizitionarea companiei de catre Fiat a reprezentat inceputul unui nou capitol major, care a dus la preluarea controlului Maserati de catre Ferrari, in septembrie 1997. Acestia au fost anii transformarilor majore, in care am vazut nasterea lui 3200 GT (1998), urmata de Spyder (2001), o masina care a marcat intoarcerea importanta pe piata din SUA.
In 2005, Maserati a fost separat de Ferrari si s-a reintors sub controlul Grupului Fiat.
2007 a fost un an plin de succes, cu debutul Quattroporte la Salonul Auto Detroit (a cincea generatie), permitand un important pas inainte, in special pe piete precum Statele Unite, Japonia si Orientul Mijlociu. In acelasi an a avut loc prezentarea GranTurismo la Salonul International Auto de la Geneva, un eveniment important in istoria Marcii.
In 2009, a fost randul lui GranCabrio, urmat de alte produse noi care au improspatat semnificativ gama: noul Quattroporte (acum a sasea generatie si prezentat la Salonul Auto Detroit din 2013), Ghibli (Salonul Auto Shanghai din 2013) si Levante (Salonul Auto International Geneva din 2016), primul SUV al Marcii.
Dupa mai bine de un secol de istorie, fabrica Modena inca mai produce masini extraordinare, vandute in mai mult de 70 de piete, toate facandu-se remarcate prin lux, eleganta, stil, performanta si calitate. Aceste caracteristici au facut din Maserati o adevarata emblema italiana la nivel global.
Productia noii super masini sport, cu foarte multe caracteristici de inalta tehnologie, este programata sa inceapa la fabrica istorica Viale Ciro Menotti in 2020. Lucrari majore de modernizare la liniile de productie sunt deja in desfasurare, in principal pentru realizarea versiunii electrice. In acelasi timp, au inceput deja lucrarile la atelierul de vopsitorie, o aditie complet noua a facilitatii.
Cu puterea data de istoria sa de peste 100 de ani, Maserati este acum gata sa inceapa o noua Era: “trecutul si viitorul se vor intalni in mai 2020”, cand Maserati va ocupa scena mondiala pentru prezentarea unui nou model adaptat pretentiilor prezentelui si va propune o noua metoda de mobilitate.