Marele pericol pentru romanii care cumpara masini second hand. Samsarii le inmatriculeaza in Germania doar pentru a fi vandute mai repede

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marele pericol pentru romanii care cumpara masini second hand. Samsarii le inmatriculeaza in Germania doar pentru a fi vandute mai repede
Marele pericol pentru romanii care cumpara masini second hand. Samsarii le inmatriculeaza in Germania doar pentru a fi vandute mai repede
de Magda Florea la 08 Mai. 2023
Urmareste-ne pe Google News
masini second handmasini rulatemasini germaniacarvertical

Piata de vehicule rulate din Germania prezinta "o garantie" pentru romanii care vor sa-si cumpere masini, iar samsarii au gasit metoda prin care te pot convinge sa o cumperi, crezand ca este de provenienta nemteasca. Specialistii trag un semnal de alarma!
 


 
"De-a lungul anilor, Germania a devenit un loc popular pentru cumpararea unei masini la mana a doua. Vehiculele din Germania sunt in deosebi dorite in Europa de Este unde domina credinta ca masinile aduse din Vest nu au nici daune, nici defecte ascunse. Potrivit Autoritatii Federale de Transport Auto din Germania, aproximativ 2 milioane de masini uzate din aceasta tara sunt reinmatriculate in fiecare an in afara granitelor sale. In unele locuri ponderea acestor vehicule depaseste 50% din totalul masinilor la mana a doua importate in fiecare an.
 
Cu toate acestea, exista un paradox pe piata germana de masini second-hand despre care putina lume vorbeste: unele vehicule ”din Germania”, in realitate, nu au fost conduse niciodata pe drumurile germane!", transmit expertii carVertical.
 

Masinile la mana a doua care sunt scoase la vanzare in Germania pot fi din alta tara

 
Cele mai populare site-uri de anunturi auto din Germania au listate milioane de vehicule, ceea ce face ca gama de masini scoase la vanzare sa fie mai extinsa decat oriunde altundeva in Europa. Cu toate acestea, unele vehicule din aceste anunturi provin din afara Germaniei.
 
Datele furnizate de carVertical, companie care releva istoricul vehiculelor, sugereaza ca 4,3% dintre masinile scose la vanzare in Germania s-ar putea sa nu fi vazut niciodata drumurile din Berlin, München sau Hamburg si nici autostrazile emblematice nemtesti – aceste masini au fost rulate exclusiv in si provin din alte tari. Tarile de top unde au fost inmatriculate pentru prima data masinile second-hand inainte de a fi importate in Germania sunt Italia (16,6%), Franta (12,7%), SUA (10,6%), Belgia (9,1%) si Romania (5,1%).
 
Astfel, in loc sa achizitioneze o masina care a rulat in Germania, cumparatorii risca sa se aleaga cu un vehicul care a fost importat dintr-o alta tara. Daca un vanzator ascunde tara de origine a unei masini, este posibil ca aceasta sa nu fie in cea mai buna stare. Reparatiile de calitate proasta, un kilometraj ridicat si daunele ascunse sunt motivele cele mai intalnite pentru care vanzatorii incearca sa mascheze trecutul unui vehicul si sa-l vanda in alta parte. Deoarece tarile nu fac prea des schimb intre ele de date despre istoricul masinilor, inselatoriile care implica tranzactii transfrontaliere pot fi greu de descoperit.
 
„4,3% dintre masinile care au fost in trecut inregistrate in Germania au avut unele date inregistrate si in tari straine. Am observat ca exista cazuri in care oamenii vand in Germania modele de masini second-hand scumpe, dar inregistrarile noastre sugereaza ca multe dintre ele nu au fost conduse niciodata in aceasta tara. Astfel se creeaza iluzia cumpararii unei masini germane bine intretinuta, cand de fapt masina a rulat exclusiv in Italia, Franta sau Romania”, explica Matas Buzelis, seful departamentului de comunicatii si expert auto carVertical.
 

De ce sunt atrasi cumparatorii si vanzatorii din Europa de Est de piata din Germania?

 
Potrivit d-lui Buzelis, odata cu deficitul actual de masini noi, selectia de modele de inalta calitate de pe piata auto second-hand poate fi limitata. Acesta este motivul pentru care unii vanzatori incearca sa-si vanda vehiculele listandu-le in Germania, deoarece tara are un public mai numeros. Daca cineva nu isi poate vinde masina in Cehia sau Romania, poate incerca sa o vanda in alta parte.
 
Germania are o istorie lunga ca punct de atractie pentru cumparatorii de masini din Europa de Est, istorie care dateaza de cand aceste tari erau ocupate de Uniunea Sovietica. La acea vreme, in Uniunea Sovietica erau fabricate doar vehicule modeste, lipsite de calitate, confort si fiabilitate. Drept urmare, toata lumea isi dorea masini importate, iar Germania era un loc de top pentru a le gasi.
 
Mai mult, un mit foarte raspandit este ca soferii din Germania cumpara masini mai noi, mai bine echipate si mai scumpe, respectand in acelasi timp cu strictete recomandarile producatorilor pentru intretinere. In realitate, aceste clisee care nu sunt mereu ancorate in realitate va pot pacali sa cumparati masini la mana a doua fara a consulta un raport istoric si fara a cere opinia unui mecanic calificat.

Sursa foto: pexels.com

 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Analize

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024

today20 Apr. 2025
Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?
Companii

Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?

today20 Apr. 2025
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Economie

Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana

today19 Apr. 2025
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Economie

Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!

today19 Apr. 2025
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x