Lungul drum al transporturilor contemporane civilizate catre Romania
transporturi romaniaautostrazitrenurimetrorexratb
Pe 16 iulie, Metrorex corecta o stire potrivit careia, pe magistrala de metrou care va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Bucurestiului, vor circula vechituri. Asadar, nu vor circula vechituri, ci garnituri vechi.
Regia de transport preciza ca acestea sunt in perfecta stare de functionare si ca vor rula pana la cumpararea unor garnituri noi, proces blocat de niste suspiciuni de coruptie.
La randul ei, RATB, cealalata mare regie de transport in comun din capitala Romaniei, a anuntat, astazi, ca va remedia cat mai repede problemele de igiena constatate de inspectorii pentru protectia consumatorilor, la sase depouri si autobaze.
In urma controlului, RATB s-a pricopsit cu o amenda de 150.000 de lei pentru conditii de transport neigienice improprii: sparturi ale placilor de melamina in dreptul scaunelor; pavimente pline de grasimi si praf; podele exfoliate; tapiterii neigienizate si rupte, pline de grasimi si resturi de mancare; geamuri murdare; lipsa neoanelor in interiorul mijloacelor de transport si neefectuarea dezinsectiilor si a dezinfectararii elementelor cu care intra in contact direct consumatorul.
Inspectoii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului au mai sesizat anvelope uzate sub limita admisa de 4 mm, lipsa ciocanelor de spart geamuri in caz de pericol si lipsa verificarii periodice a extinctoarelor.
Trecand de pe drumurile capitalei, pe cele ale patriei, in general, vineri si sambata, pe DN1, in localitatea Barcanesti, au fost inregistrate valori crescute de trafic. Pe directia Bucuresti - Ploiesti, vineri, au trecut 20.732 de autovehicule, iar, sambata, 19.008, iar, in sens invers, 16.815, respectiv 13.749.
Astazi, Centrul Infotrafic din cadrul Politiei Romane anunta ca acest sfarsit de saptamana a fost cel mai aglomerat de la inceperea sezonului estival.
De altfel, in ultimele doua zile, pe Autostrada Soarelui, dinspre Bucuresti spre Constanta, au trecut aproape 60.000 de autovehicule, transportand peste 200.000 de turisti.
Politistii se asteptau ca, pe parcursul zilei de duminica, sa se circule ingreunat pe DN39 Mangalia - Constanta, mai ales in statiunea Eforie-Nord si sa se formeze coloane de masini, la iesirea de pe autostrada A2 catre DN Centura Capitalei, dar mai ales la statia de taxare de la Fetesti, intrucat multi conducatori auto prefera sa plateasca taxa de pod la ghisee destinate achitarii pe loc a tarifului.
Estimarile aratau ca nici Autostrada A1 Pitesti - Bucuresti nu va fi crutata de miile de roti ale turistilor romani care-si descopera sau redescopera tara.
Indiferent de probleme, eterna solutie a politistilor este recomandarea de rute ocolitoare catre Bucuresti.
Duminica trecuta, politistii facusera baraj la iesirea din Brasov spre Bucuresti, asa ca din recomandare-n recomandare, traseul DN1A Sacele - Cheia - Ploiesti a devenit obligatoriu. S-a circulat mai bine pana cand, din cauza lucrarilor, se forma o coloana finita numai in aproapiere de Ploiesti, de unde, slava Domnului, incepe, totusi, o autostrada.
Tot astazi, CFR Calatori a anuntat ca trenurile sale vor circula cu viteza redusa, din cauza temperaturilor ridicate…
Din domeniul transporturilor, cam singurele vesti bune sunt ca a fost deschis pasajul rutier de la Piata Presei libere si ca o firma particulara de transport international de persoane si-a cumparat 15 autocare noi, pe care a platit 3,5 milioane de euro…
Vesti care fac la fel de mult precum doua picaturi de apa, pe carosabilul incins sau pe sinele de cale ferata.
A, si inca ceva: dupa ce, prin primavara, in Japonia, un prototip de tren cu levitatie electromagnetica a atins viteza (record mondial) de 603 de kilometri pe ora, tot in Tara Soarelui Rasare, a fost deschis un hotel deservit integral de roboti.
Iata cum unii pamanteni reusesc sa calatoreasca in viitor, in timp ce altii calatoresc, in coloana, pe rute ocolitoare sau directe, in trecut...