Dacia traverseaza o perioada destul de dificila la aceasta ora, cifrele de vanzari ale producatorului roman de la Mioveni fiind afectate de criza actuala provocata de pandemia de coronavirus. In ciuda situatiei delicate, Dacia se afla in prezent in plin proces de schimbare a gamei de modele. In urma cu doar cateva saptamani, reprezentantii Dacia prezentau primele informatii oficiale despre noile generatii Logan, Sandero si Sandero Stepway, modele noi beneficiind de un design modern si de un habitaclu care a primit o multime de imbunatatiri. Mijlocul lunii octombrie ne aducea si primele detalii cu privire la Spring, primul model electric care va fi construit de Dacia.
In ciuda perioadei dificile actuale, Dacia a inregistrat in anii precedenti cifre de vanzari peste asteptari pe multe piete europene, ceea ce i-a facut pe reprezentantii Grupului Renault sa acorde o importanta mai mare marcii romanesti. Luca de Meo, noul CEO al grupului francez, a sustinut intr-un interviu recent ca brand-ul Dacia are un potential urias, producand o multime de bani. Venit la conducerea grupului francez de la Seat, Luca de Meo a parut de la bun inceput extrem de interesat de performantele obtinute de Dacia. Astfel, nu putini sunt cei care sustin ca Dacia are sansa de a castiga o pozitie mai importanta in cadrul Grupului Renault in urmatorii ani.
O prima dovada a atentiei suplimentare pe care a acordat-o Luca de Meo producatorului auto de la Mioveni a venit chiar in aceasta vara, atunci cand noul sef al Grupului Renault a facut o vizita oficiala in Romania. La acel moment, Luca de Meo a vorbit despre Dacia ca despre “un miracol”, sustinand ca brand-ul romanesc are un potential major de crestere pe termen lung. In plus, de Meo spunea la acea vreme ca Dacia este un brand “care genereaza multi bani datorita pozitionarii sale pe piata”. Dorind sa isi faca publica viziunea cu privire la viitor, Luca de Meo a spus atunci ca isi doreste sa permita marcii Dacia “sa infloreasca precum un brand matur, nu sa fie un sub-brand al Renault”.
Revenind cu explicatii suplimentare pe acest subiect, Luca de Meo explica recent in cadrul unui interviu acordat unei publicatii de specialitate ca “masinile Dacia sunt usor de vandut, propunerea pe care brand-ul o face este cat se poate de clara: preturi entry-level in fiecare segment”. Aceasta viziune este impartasita si de conducerea Dacia, in trecut vorbindu-se despre faptul ca marca romaneasca nu trebuie sa isi schimbe directia nici in urmatorii ani.
In aceste conditii, nu ar fi exclus ca modelele Dacia sa fie disponibile in viitor pe piete noi. La ora actuala, modelele din gama Dacia sunt comercializate si in Rusia sau in America de Sud, insa sub brand-ul Renault. Acest lucru s-ar putea schimba insa sub conducerea lui Luca de Meo, acesta dorindu-si sa creasca importanta marcii romanesti in interiorul Grupului Renault.
O declaratie in acest sens exista deja din partea lui Luca de Meo, noul CEO al grupului francez spunand ca “are logica sa fie introdus brand-ul Dacia in acele tari unde este loc sub Renault”. In aceste conditii, Renault s-ar putea reorienta catre segmentul superior pe mai multe piete, facand astfel loc pentru modelele Dacia in segmentul “entry-level”.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si