Lexus anunta noul RX 450h, primul crossover de lux
lexus rs 450hlexus romaniaautomasini
Lexus anunta aparitia in Romania a noului RX 450h, model pe care constructorul auto il denumeste "primul crossover de lux" din industria auto. Dupa cum bine stiti deja, eu nu iau astfel de informatii de bune. Va trebui sa verificam la un test drive ca la carte, asa cum v-am obisnuit. Pana atunci, ne ramane sa-l descoperim in forma prezentata de companie.
Vestea cea mai importanta pentru cei interesati este ca modelul deja este disponibil pentru test drive la partenerii autorizati ai marcii din tara noastra! Acum sa vedem ce e nou.
"Noul Lexus RX, ajuns la a patra generatie, beneficiaza de imbunatatiri suplimentare aduse printr-o serie de modernizari de proiectare, tehnice si dinamice, care depasesc cu mult nivelul obisnuit al modificarilor implementate in ciclul mediu de viata al unui produs, in conformitate cu angajamentul Lexus de a depasi in mod constant asteptarile clientilor", ne spune Lexus Romania.
Modificarile aduse noului model de inginerul-sef Takeaki Kato, alaturi de echipa sa, sunt reprezentate de o evolutie a designului ce mentine imaginea puternica si sportiva a modelului RX, introducand in acelasi timp mai multe elemente elegante si generand o linie fluida, coerenta, de-a lungul intregii caroserii. Partea frontala beneficiaza de un nou design al grilei emblematice Lexus, cu evidentierea simbolului “L”, ce formeaza o legatura puternica de design cu modelul UX, blocuri optice fata redesenate si o linie extinsa de la nivelul pragurilor pana la nivelul grilei inferioare, ce emana putere si stabilitate. Bara spate beneficiaza si ea de un design nou, cu o conexiune mai puternica de-a lungul siluetei masinii.
Actuala generatie a modelului RX a fost proiectata pentru a maximiza spatiul interior, in special pentru ocupantii banchetei spate. Datorita noului cadru de sustinere al scaunelor fata, pasagerii spate beneficiaza de un spatiu mai generos la nivelul genunchilor, cu 20 mm mai mare decat generatia anterioara. In acelasi timp, pentru a permite soferului si pasagerului fata sa-si gaseasca pozitia optima a scaunului, intervalul de reglare pe inaltime a fost crescut cu 15 mm.
Noul Lexus RX este disponibil in varianta de motorizare hibrid cu auto-incarcare – RX 450h. Aceasta presupune un propulsor V6 benzina, de 3,5 litri, cu injectie directa, aspirat cu ciclu Atkinson, ce livreaza 193 kW (262 CP) la 6.000 rpm si un cuplu de 335 Nm la 4.600 rpm si doua motoare electrice, unul pe puntea fata de 123 kW (167 CP) si 335 Nm si unul pe puntea spate de 50 kW (68 CP) si 139 Nm si o baterie de inalta tensiune (650 V). Trenul de rulare al noului RX 450h genereaza o putere maxima de 313 CP, transpusa intr-o acceleratie 0-100 km/h de 7,7 secunde si o viteza maxima de 200 km/h. In acelasi timp, tehnologia Lexus Self-Charging Hybrid permite atingerea unor valori de consum si de emisii CO2 impresionante – 7,6-7,9 l/100 km, respectiv 173-180 g/km in ciclu combinat (testare WLTP).
Preturile noului Lexus RX pentru Romania pornesc de la 57.500 euro (fara TVA), respectiv 68.425 euro (TVA inclus) – care reprezinta preturile echiparii versiunii RX 450h Business.
Acest nivel de echipare foloseste o tehnologie de propulsie self-charging hybrid, compusa dintr-un motor V6 pe benzina, de 3,5 litri, aspirat, cu ciclul Atkinson (care dezolta o putere maxima de 262 CP si un cuplu de 335 Nm) si motoare electrice integrate in transmisia automata, fara trepte, cu 235 CP putere si cuplu de 474 Nm.
Sistemul hibrid de inalta performanta dezvolta o putere maxima de 313 CP conform DIN, la un consum combinat de combustibil de numai 7,6 l/100 km si emisii de CO2 de doar 173 g/km (testare WLTP).
Deja pot anticipa ca va fi o experienta interesanta sa vedem cum si ce poate acest sistem de propulsie. De-abia asteptam sa il putem dezbraca de secrete!
Dotarile standard ale echiparii Business includ:
-
Faruri full LED cu sistem de comutare automata intre faza scurta si faza lunga (AHB);
-
Scaune fata reglabile electric pe 8 directii, incalzite si ventilate, tapitate in piele naturala;
-
Volan multifunctional imbracat in piele cu padele, design 3 spite;
-
Sistem “Easy Access” pentru volan si scaunul soferului;
-
Lexus Media Display: ecran multimedia tactil, cu diagonala de 8";
-
Integrare Apple CarPlayTM* / Android AutoTM*;
-
Climatizare automata cu tehnologie nanoe®;
-
Sistem Lexus Safety System+2:
-
Sistem pre-impact cu functie de detectare a pietonilor (PCS);
-
Cruise control adaptiv (ACC), fara limita de viteza;
-
Sistem de asistenta la mentinerea benzii (LTA+LKA);
-
Functie Intelligent Clearance Sonar (ICS) cu detectia pietonilor si a biciclistilor (inclusiv noaptea).
Mie atentia mi-a fost atrasa de tehnologia BladeScan. Lexus spune ca aceasta ii ofera soferului un camp vizual iluminat mult mai lat decat cel oferit de faruri LED conventionale, cu o distributie uniforma a luminozitatii. Aceasta tehnologie vine ca masura de siguranta in prevenirea accidentelor cu pietoni pe timp de noapte, permitand soferului sa vada pietonii de la o distanta mult mai mare.
In termeni simpli, lumina fasciculelor LED este proiectata pe o oglinda in forma de paleta de ventilator, ce se roteste cu 6.000 rpm. Drept urmare, marginile carosabilului sunt mai bine luminate si implicit mai vizibile. Atat pietonii, cat si semnele de circulatie pot fi identificate mai devreme, fara riscul de a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic – in acest fel, distanta de identificare a pietonilor pe acostament pe timp de noapte creste de la 32 la 56 de metri.
Cert e un lucru: de-abia astept sa pun mana pe aceasta masina! Promite multe si pare a oferi o experienta complet diferita fata de ceea ce am testat pana acum pentru dumneavoastra.
Pe curand!
Foto: Lexus