Prezentat in premiera in urma cu aproape 40 de ani, Mercedes-Benz Clasa C a devenit in timp unul dintre cele mai populare modele din gama constructorului german, fiind vandut pana in prezent in peste 10.5 milioane de exemplare. Clasa C a primit astazi o noua generatie, producatorul german propunand clientilor mai multe surprize de ordin tehnic si nu numai. Modelele noii generatii Clasa C au la baza aceeasi platforma arhitecturala pe care o intalnim si in cazul modelelor Clasa S, ceea ce inseamna ca intre cele doua modele vor exista mai multe puncte comune.
Motivati mai mult sau mai putin de standardele de emisii din ce in ce mai drastice stabilite la nivel european, oficialii Mercedes-Benz au decis sa electrifice toata gama de motorizari formata exlusiv din unitati cu patru cilindri, pe benzina sau diesel. Astfel, toate aceste agregate sunt oferite pe noile modele alaturi fie de un motor electric (plug-in hybrid), fie de un starter generator la 48 V care aduce in plus 20 de cai putere si 200 Nm de cuplu maxim. Indiferent de motorizarea aleasa, noua generatie Clasa C va fi echipata cu o transmisie automata cu noua rapoarte.
Versiunea de baza C 180 este echipata sub capota cu un propulsor pe benzina de 170 de cai putere. In acest caz, viteza maxima care poate fi atinsa este de 231 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata intr-un timp de doar 8.6 secunde. Versiunea C 200 ne este propusa tot alaturi de un propulsor de 1.5 litri, dar care dezvolta 204 cai putere. In cele din urma, versiunea C 300 vine la pachet cu un agregat cu o capacitate de 2.0 litri, capabil sa genereze 258 de cai putere.
Mercedes-Benz vine cu doua propuneri tehnice si pentru cei care isi doresc o motorizare diesel. Versiunea C 220 d este echipata cu o unitate de 1.9 litri, capabila sa dezvolte 200 de cai si un cuplu maxim de 440 Nm. Versiunea C 330 d este echipata cu aceeasi unitate tehnica, capabila insa sa genereze 265 de cai putere si un cuplu maxim de 550 Nm.
In viitorul apropiat, noua generatie Clasa C va avea si o versiune plug-in hybrid, versiune care va include o unitate termica care va dezvolta 95 kW, echivalentul a 129 de cai putere. Autonomia electrica de care se va bucura aceasta versiune cu incarcare la priza este de cel mult 100 de kilometri.
Constructorul german a mizat pe mai mult confort pentru modelele noii generatii Clasa C, asemanarile cu modelele Clasa S fiind mai mult decat evidente la nivelul habitaclului. Putem remarca inca de la prima privire un instrumentar de bord digital care poate fi comandat prin intermediul unui ecran de 10.25 inci. Optional, se poate alege un ecran de dimensiuni mai mari, cu o diagonala de 12.3 inci. Sistemul multimedia este proiectat pe un display de tip tableta cu diagonala de 11.9 inci. Marea majoritate a butoanelor fizice au disparut acum, cele mai multe comenzi putand fi facute prin intermediul display-urilor tactile.
Pasagerii se vor putea bucura de mai mult confort in noile modele de generatie noua Clasa C, acestea beneficiind de un spatiu ceva mai generos la interior. Acest lucru se datoreaza si arhitecturii despre care aminteam mai devreme, ampatamentul noilor modele castigand un plus de 25 de mm. Potrivit specialistilor, pasagerii vor avea acum mai mult loc atat pentru cap, cat si la nivelul umerilor sau genunchilor.
Ultimele NOUTATI
Revolut detoneaza bomba pe piata bancara: se dau credite pentru locuinte!
Ploua cu firme suspendate in mediul privat romanesc: mii de societati au pus lacatul pe usa pravaliei
Partenerii nostri
Companiile care achizitioneaza IA cu grad ridicat de risc la locul de munca risca AMENZI uriase
Deducerea personala si deducerea personala suplimentara - mod de CALCUL
Inventarul Corect - 10 Reguli si Obligatii [INFOGRAFIC]
Calendarul de crestere graduala a nivelului accizelor pentru bauturile alcoolice
Ajutoare de urgenta de aproape 1,8 milioane de lei, aprobate de Guvern. Vezi cine beneficiaza
Pontaj electronic pentru salariati, fara riscuri GDPR: Cum te asiguri ca respecti legislatia