Legea impotriva samsarilor de masini a picat in Parlament
samsarivanzari automasini
Proiectul de lege care ar fi modificat articolul 312 din Codul fiscal a fost respins de parlamentari.
In textul proiectului se preciza ca persoanele fizice nu mai pot vinde pe teritoriul Romaniei masini second hand cumparate din strainatate. Aceasta activitate ar fi fost rezervata doar persoanelor juridice autorizate.
Concret, daca proiectul ar fi intrat in vigoare, o persoana fizica putea vinde in Romanai cel mult doua autoturisme second hand pe an, aduse din strainatate, indiferent de data achizitiei lor.
Din moment ce prevederile proiectului nu se vor mai aplica, persoanele fizice nu mai sunt limitate la acest numar de tranzactionari.
Proiectul prevedea ca de la a treia masina second hand din strainatate vanduta de o persoana fizica in Romania, aceasta intra intr-un regim fiscal special. Mai exact, din venitul totall anual obtinut din vanzarea de masini second hand s-ar fi scazut cheltuieli forfetare de 40% pentru stabilirea venitului net. Din suma ramasa trebuiau achitate contributii sociale pentru pensii (CAS) si contributii sociale pentru sanatate (CASS), de 35% din venitul net.
Prin urmare, conform proiectului respins definitiv de Parlament, romanii puteau achizitiona "o data la doi ani, un singur autovehicul second-hand pentru folosinta proprie".
Exista, totusi, niste "portie" pe care proiectul nu le acoperea si care puteau fi daunatoare persoanelor care nu cumpara si nu vand masini pentru profit
Pe de alta parte, expertii in fiscalitate atrag atentia ca proiectul era incomplet si putea afecta soferii de rand, cei care nu sunt samsari, dar care au pe numele lor mai multe masini.
Pe de alta parte, mai exista o "portita" neacoperita de lege, care ar fi putut sa permita in continuare samsarilor sa isi faca treaba. Acestia puteau, spre exemplu, sa aduca autoturismele din strainatate, dar sa le vanda fara sa le treaca inainte pe numele lor in tara si implicit statul nu mai putea tine evidenta tranzactiilor.