Leasingul auto a devenit tot mai popular si printre romani in ultimii ani, numarul de cereri crescand de la un la altul. Intr-adevar, sunt multi soferi care isi doresc ca masina pe care o conduc sa fie pe numele lor in acte, insa nu sunt deloc putini nici cei care apeleaza la aceasta optiune de a achizitiona o masina sub forma de leasing. Si au si motive sa faca asta, existand o serie intreaga de avantaje in ceea ce priveste leasingul auto.
Sa iti cumperi o masina noua in ziua de astazi nu este tocmai la indemana pentru oricine. Masinile noi sunt tot mai scumpe, preturile explodand parca in ultimii ani si pe piata auto.
Accesarea unui credit vine la pachet cu o serie intreaga de riscuri in aceasta perioada incerta din punct de vedere economic, asa ca sunt tot mai putini cei care apeleaza la o astfel de optiune. In schimb, leasingul auto este mai usor de accesat si nici este nevoie de un avans.
Pentru ca o persoana fizica sa poata accesa operatiunea de leasing pentru un automobil, aceasta trebuie sa indeplineasca in primul si primul rand patru conditii. Sigur, acestea pot varia de la o firma la alta, insa cele patru pe care le vom pomeni in randurile urmatoare se regasesc de regula pe lista solicitarilor oricarei societati de leasing.
In primul rand, persoana care isi doreste accesarea unui leasing auto trebuie sa demonstreze ca are venituri permanente realizate in Romania. Apoi, este obligatoriu ca aceasta persoana sa nu aiba restante la alte credite pe care le-a accesat anterior. Totodata, cei care vor sa acceseze operatiunea de leasing auto trebuie sa fie cetateni romani sau ai unui alt stat membru al Uniunii Europene, dar sa poata demonstra ca au domiciliul in Romania sau un permis de sedere pe termen lung. In cele din urma, exista si o limita de varsta impusa de finantator la sfarsitul perioadei de creditare.
Pe lista documentelor necesare persoanelor fizice pentru accesarea unei operatiuni de leasing auto se regasesc adesea urmatoarele:
a) act de identitate;
b) acord de consultare ANAF;
c) copii ale unor facturi de utilitati emise in ultimele 3 luni;
d) cerere de finantare, standard (include si acordul de consultare a bazei de date a Centralei Riscurilor Bancare);
e) fisa fiscala pentru un an in urma, semnata si stampilata de catre angajator pentru conformitate;
f) adeverinta de salariu (formular standard) net pentru ultimele 6 luni;
g) contract individual de munca (copie);
h) copie a paginii din Registrul de Evidenta a Salariatilor;
i) copii de pe orice alte documente din care rezulta venituri suplimentare ale clientului;
j) specimen de semnatura al persoanei care semneaza contractul de leasing.
Ultimele NOUTATI
Iata de ce condusul pe ploaie poate fi mai periculos decat crezi
Ghidul angajatorului. Atentie la art. 64 din Codul muncii! Are implicatii deloc evidente la prima vedere!
Scoala de Iarna GPeC Online 5-8 februarie: 15 sesiuni de cursuri si dezbateri intensive despre tot ce e important in E-Commerce si Digital Marketing in 2025
Partenerii nostri
Fisa de post pentru instalator pentru sisteme fotovoltaice solare
Pilonul III de pensii a avut cu 40% mai multi participanti, in 2024. Cine poate contribui?
Directiva 2023/970. Remunerarea este EGALA intre femei si barbati pentru munca de aceeasi valoare?
Ce trebuie sa stie contribuabilii mici despre SAF-T in 2025
Impozitul suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS) - Noi modificari in Codul fiscal [Proiect ANAF]
Te-ar putea interesa si
Iata de ce condusul pe ploaie poate fi mai periculos decat crezi
Ghidul angajatorului. Atentie la art. 64 din Codul muncii! Are implicatii deloc evidente la prima vedere!