Kia nu va lansa o masina sport
kiasportmasiniconsumatorinew yorkdesignbranduri
Un director important din cadrul Kia Motors Corp. a naruit visul designerului Peter Schreyer pentru un roadster sportiv (foto), spunand ca o asemenea masina nu ar contribui la majorarea profiturilor companiei.
Prioritatea Kia este edificarea brandului actual, a declarat directorul global de marketing al companiei, Lee Soon-nam. Dupa acest proces, Kia se poate gandi si la productia unor "modele de nisa".
"Volumul ar fi redus si nu ne-ar avantaja", a declarat Lee, pentru Automotive News. "Dorim sa ne edificam brandul pana la un anumit nivel si apoi sa ne gandim la noi modele".
Afirmatiile lui Lee semnaleaza o dezbatere in cadrul Kia, despre dezvoltarea marcii auto si diferentierea fata de Hyundai.
Schreyer, care a inceput sa lucreze ca designer-sef la Kia in 2006, a fost promovat anul trecut in functia de coordonator al echipei globale de design pentru ambele branduri auto. El a considerat ca marca Kia ar avea nevoie de o masina sport in portofoliu, pentru a-si edifica pozitia (oferind exemplele unor modele cunoscute, precum Mazda MX-5 Miata si Audi TT).
In cadrul Salonului Auto de la Detroit, Kia a prezentat conceptul GT4 Stinger, un coupe sport cu patru locuri.
In luna aprilie, cu ocazia Salonului Auto de la New York, Schreyer a indicat ca brandul Kia ar putea lansa un coupe sportiv cu patru usi si tractiune spate, inspirat de conceptul GT prezentat in 2011 in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Lee a semnalat insa doua ingrijorari cu privire la aceasta strategie. Prima este legata de volumul redus al masinilor sport, care nu genereaza un profit multumitor.
A doua problema tine de recunoasterea globala a brandului Kia, care nu este deocamdata suficient de puternica, astfel incat compania sa lanseze un model sport.
"Din punct de vedere al marketingului, lansarea unei noi masini ar putea contribui la imaginea brandului", a spus Lee. Daca o marca auto din China ar lansa un roadster, acest lucru ar afecta perceptia consumatorilor? Nu cred. Chiar daca ne descurcam excelent la nivel global, multi clienti nu sunt inca familiarizati cu marca Kia".