INTERVIU. Alexandru Seremet, PR BMW Group, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen. Infrastructura ramane o problema

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
INTERVIU. Alexandru Seremet, PR BMW Group, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen. Infrastructura ramane o problema
INTERVIU. Alexandru Seremet, PR BMW Group, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen. Infrastructura ramane o problema
de Florin Amariei la 06 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
bmw groupbmw romaniaalexandru seremetinterviuautomasini

Desi ne aflam in timpul unei pandemii care ne-a fortat sa ne schimbam stilul de viata si, din pacate, unora dintre noi chiar ne-a afectat si activitatea intr-o masura neasteptata, cred ca e important sa continuam informarea cu privire la automobilele electrificate. Vom trece si peste acest hop, iar viata noastra va trebui sa isi reia fagasul normal.

Romania va avea in curand din ce in ce mai multi proprietari de masini care polueaza si consuma mai putin, insa toata aceasta zona a masinilor PHEV, HY si EV este in continuare intr-o zona gri pentru multi soferi sau pasionati de domeniul auto.
 
Cum curiozitatile dupa aceasta perioada complicata vor ramane si faptul ca fix pentru acestea vreau sa va ofer explicatii cat mai clare de la surse cu autoritate, mai jos veti regasi raspunsurile oferite de PR-ul BMW Group Romania. Ofera o perspectiva interesanta asupra intregii lumi auto aflata in prag de popularizare a electrificarii.
Drept dovada, Alexandru Seremet, Corporate Communications Manager la BMW Romania, face o precizare la inceput de interviu pe care o consider esentiala.

 
„Cand e vorba de electrificate, se vorbeste acum de xEV. „x” poate fi inlocuit de mai mai multe combinatii: BEV – battery electric vehicle, FCEV – fuel cell electric vehicle, PHEV – plug-in hybrid electric vehicle”, spune Seremet.
 
Iata acum raspunsurile sale!
 
Manager.ro: Este masina viitorului electrica sau trebuie sa avem in vedere un alt tip de motorizare?
 
Alexandru Seremet: Daca pe termen lung urmarim sa ajungem la transporturi neutre din perspectiva emisiilor de gaze cu efect de sera, trebuie sa ne orientam catre sistemele de propulsie electrica. Si aici vorbim de automobile care au rezerva de energie intr-o baterie sau intr-un rezervor de hidrogen si folosesc un sistem fuel cell (pila de combustie). Un motor electric vine cu mai multe avantaje importante – emisii locale zero, potential de functionare cu energie din surse regenerabile, un randament de functionare mai mare fata de un motor de ardere interna si posibilitatea de recuperare a energiei la franare functionand ca un generator.
 
Manager.ro: Care sunt provocarile momentului in materie de masini electrice (EV), plug-in hybrid (PHEV), hibrid (HY) si combustie interna (ICE)? Ce avantaje si dezavantaje trebuie avute in vedere?
 
Alexandru Seremet: Perspectiva clar asumata de BMW Group, care incepe sa fie preluata la nivelul industriei, este ca modelele plug-in hybrid sunt o solutie intermediara catre un viitor pur electric. Dezvoltarea rapida a tehnologiei pentru trenuri de rulare electrice a dus deja la automii reale intre 30 si 80 km pentru modelele PHEV. Aceasta asigura folosirea in regim electric pentru navetele urbane, gestionarea nevoilor de incarcare numai cu statii de putere mica si posiblitatea de a parcurge distante lungi fara timpi lungi si fara a avea nevoie de acces la statii de incarcare de putere mare.
 

 
Provocarea pentru extinderea automobilelor BEV este infrastructura: capacitatea de productie de curent, transport, reteaua de statii. In acest moment Romania are o retea acoperitoare pentru numarul de automobile electrice inmatriculate (cateva mii). Inlocuirea intregului parc auto numai cu automobile electrice, sustinut de statii de incarcare smart, ar creste consumul de energie national cu 30% conform unor studii citate de BMW Group. Provocarile vin, in primul rand, prin folosirea unei alte paradigme de „realimentare”: in special de acasa, peste noapte, in stilul telefonului mobil.
 
 Aceasta presupune dezvoltarea pe termen mediu a unei retele de statii de putere medie (11 kW) care sa acopere majoritatea locurilor de parcare rezidentiale. Devine tot mai clar ca nu putem avea „benzinarii” similare cu cele conventionale pentru automobilele electrice, ca principala sursa de incarcare. Chiar si la un regim mare de putere, masinile electrice au nevoie de cel putin 20-30 de minute pentru alimentare. Statiile de mare putere (50 kW – 350 kW) sunt relevante pentru calatoriile extraurbane si este de asteptat sa le vedem in apropierea principalelor drumuri nationale si autostrazi. 
 
Pentru automobilele alimentate cu hidrogen, infrastructura ramane cea mai mare provocare. Convertirea unei benzinarii clasice, intr-o statie de realimentare cu hidrogen necesita o investitie de aproximativ 1 milion de euro. Costul este, asadar, de la 3 pana la 10 ori mai mare ca cel a unei statii de alimentare ultra fast, dar are o capacitate semnificativ mai mare de a deservi masini. Costurile tehnologiei, inca in stadiu de productie in volume mici, sunt relativ mari. 
 
Dar solutia se dovedeste una sigura, astfel incat Londra, de exemplu, are deja in operare o flota de autobuze FCEV (fuel cell electriv vehicle) de cativa ani, deja.
 
In acelasi timp, daca ne raportam la Acordul de la Paris si angajamentele pentru mobilitate neutra din punctul de vedere al emisiilor de gaze cu efect de sera, este de asteptat ca automobilele care folosesc motoare cu ardere interna (ICE) sa fie folosite cel putin inca 30 de ani. Din aceasta perspectiva, pentru un impact important in reducerea emisiilor de CO2 este necesara folosirea tehnologiei PHEV.
 
Vezi si: TEST DRIVE. BMW 330i (G20)
 
Manager.ro: Exista solutii pe care le pot autoritatile sau companiile private aborda pentru a sprijini o electrificare mai rapida, in afara de arhicunoscutul Program Rabla? Ar trebui mediul public implicat in aceasta tranzitie?
 
Alexandru Seremet: In primul rand, trebuie gandit un plan de eliminare treptata a programului Rabla Plus. Nu vrem sa avem o piata de automobile electrice captiva programului de ajutoare de state. In acelasi timp o oprire brusca a programului poate sa genereze un soc in piata si sa indeparteze iar clientii de automobilele electrice. Trebuie sa existe o strategie pe termen mediu care sa modeleze asteptarile clientilor si sa elimine treptat dependenta pietei de acest prorgam.
Exista o serie larga de masuri care poate incuraja dezvoltarea pietei de automobile electrice, mai ales in faza incipienta. 
 
Acestea se pot acorda la nivel national sau de autoritatile locale, cum ar fi: 
 
parcare gratuita;
acces pe liniile de transport in comun; 
reduceri de taxe. 
 
Cea mai importanta solutie ramane dezvoltarea infrastructurii. Limitarile sunt legate de faptul ca cifra de afaceri va fi limitata comparativ cu costurile relativ mari de instalare ale statiilor. De aceea, programele de sustinere ale statului in acest context pot contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii.
 
Manager.ro: Tranzitia de la masini ICE la autovehicule HY, PHEV sau EV va conduce la pierderea de locuri de munca sau scaderea investitiilor?
 
Alexandru Seremet: Automobilele PHEV si hibride sunt cele mai complexe constructiv, pentru ca integreaza doua tehonologii. Automobilele electrice au o complexitate mai mica si din acest punct de vedere pot fi construite cu o forta de munca redusa.
Industria auto trece printr-o transformare de amploare care se bazeaza pe dezvoltarea multor tehnologii noi deosebit de complexe: de la solutii noi pentru trenul de rulare la elemente de automobil conectat care sa sustina noi servicii si functii.
 
Toate aceste tehnologii emergente au nevoie de investitii importante si de forta de munca crescuta pentru dezvoltarea, implementarea si sustinerea noilor tehnologii. Un singur exemplu: pentru tehnologiile de condus autonom BMW Group a deschis un campus in Munchen, Germania, unde sunt angajati 2000 de ingineri IT. In acelasi timp BMW Group tocmai a anuntat angajamentul de a investi 30 miliarde Euro pana in 2025 in bugetul de cercetare si dezvoltare. Efortul financiar este la acelasi nivel cu intreg bugetul pentru educatie si cercetare alocat de Romania.
 
Manager.ro: Ce trebuie sa stim despre masinile pe hidrogen si cand vom vedea aceasta tehnologie in Romania? Exista pericole neadresate sau a fost realizat un progres suficient in acest domeniu?
 
Alexandru Seremet: Initial se dorea folosirea hidrogenului pentru a alimenta motorarele cu ardere interna, in locul combustibililor fosili. Acum intreaga industrie auto urmareste dezvoltarea solutiilor de pile de combustie care sa genereze electricitate si sa inlocuiasca bateria intr-un EV (electric vehicle). 
 
Tehnologia de pile de combustie are aplicatii la scara larga si include flote de motostivuitoare (in special in SUA), autobuze (in special in Europa) si generatoare electrice. Folosirea la scara larga este o confirmare ca tehnologia este una foarte sigura. Este chiar mai putin problematica comparativ cu sisteme GPL, de exemplu, pentru ca hidrogenul este un gaz foarte usor, care nu se acumuleaza ci se disipa foarte usor.
 
Se pune problema de unde obtinem hidrogenul. Exista asa numita strategie „energy to gas” care propune ca surplusul de energie din surse regenerabile (atunci cand consumul este prea mic) sa fie convertit in hidrogen si stocat. Aceasta ar asigura o sursa curata si ieftina de hidrogen care asigura un impact minim asupra mediului pentru FCEV.
Avand in vedere costul de tehnologie si posibilitatea de a incarca rapid pentru a asigura autonomie pe distante mult mai mari fata de modelele BEV, este de asteptat ca tehnologia fuel cell sa fie folosita, in special, pentru automobilele din segmentele superioare si pentru autovehiculele comerciale.
 
In acest moment nu exista si nu sunt comunicate a fi in plan de dezvoltare statii de alimentare cu hidrogen pentru automobile. In egala masura, nu exista disponibile in oferta automobile alimentate cu hidrogen pe piata din Romania. 
 
BMW Group lucreaza la tehnologia de pile de combustie impreuna cu Toyota. Planurile companiei sunt de a lansa un automobil in serie mica, pentru teste de client, incepand cu 2022 pe baza unui model mare, de nivelul lui BMW X5. Ulterior, dupa 2025, daca infrastructura o va permite si tehnologia va fi suficient de matura, modelele FCEV vor putea fi introduse in oferta marcii. 
 

 
Manager.ro: Cum apreciati atitudinea clientilor romani persoane fizice cu privire la masinile EV, PHEV si HY? Dar atitudinea clientilor romani persoane juridice?
 
Alexandru Seremet: Chiar daca la nivel declarativ exista interes foarte mare pentru automobilele EV sau PHEV, pasul spre cumparare se face doar daca exista si o justificare economica.
 
In acest context, persoanele jurdice au aratat cea mai mare deschidere. Programul Rabla Plus si infrastructura generoasa de statii accesibile gratuit pana acum cateva luni a atras operatorii de flote de shuttle, car sharing si ride sharing. 
 
Exista inca o retinere fata de tehnologiile noi si poate o nu foarte buna intelegere a strategiei de incarcarcare, ceea ce face in continuare dificila o evaluare din partea clientilor a modului in care se foloseste un automobil electric.
 
Cu toate acestea nivelul conversatiei a crescut mult. Daca acum 5 ani existau intrebari precum „E in siguranta masina la spalatorie sau atunci cand ploua?”, acum dialogul se concentreaza pe problemele de incarcare si instalare a statiilor de alimentare acasa. Pentru ca experienta ultimilor ani a confirmat-o, exista acum si incredere in fiabilitatea bateriei, mai ales in randul clientilor sau potentialilor clienti informati.
 
Manager.ro: Este, din punctul dumneavoastra de vedere, benefic pentru mediul inconjurator sa alegem masini EV? De ce?
 
Alexandru Seremet: Incontestabil automobilelele xEV sunt mai prietenoase cu mediul inconjurator. Posibilitatea de deplasare electrica inseamna emisii zero la deplasarea prin orase. In plus, cel putin in cazul BMW, analizele TÜV au aratat impactul pozitiv in reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera pentru fiecare automobil electrificat al marcii, electric sau plug-in hybrid pe tot ciclul de viata – de la productie la reciclare. De exemplu in cazul lui BMW Seria 7 PHEV impactul poate fi cu pana la 58% mai mic comparativ cu un model pe benzina similar, in functie de modul de utilizare si energia folosita. Iar strategia BMW Group este certificarea in viitor a tuturor modelelor sale electrificate. 
 
Legat de automobilele plug-in hybrid, BMW Group tocmai a lansat o aplicatie menita sa incurajeze deplasarea in regim electric. Aceasta monitorizeaza km parcursi in regim electric si activeaza acest mod de condus automat in zonele urbane predefinite (de exemplu in Londra, unde automobilele electrice sunt scutite de taxa de acces). Utilizatorii sunt recompensati pe baza kilometrilor acumulati. Pot primi, spre exemplu, acces gratuit la statiile publice de incarcare. 
 
Manager.ro: Cum pot soferii romani sa faca alegerea ideala pentru ei la capitolul propulsie? Care sunt lucrurile pe care ar trebui sa le aiba in vedere la o masina, atunci cand planuiesc o noua achizitie?
 
Alexandru Seremet: In primul rand trebuie sa inteleaga care sunt traseele zilnice pe care le parcurg. Daca vor sa foloseasca automobilul doar in oras, cu siguranta un automobil electric este cel mai indicat. Daca parcurg frecvent si distante lungi, atunci un automobil plug-in hybrid este raspunsul perfect. Daca folosesc automobilul in special pe distante lungi, dieselul, mai ales unul modern si foarte curat, ramane cea mai buna alegere. Cu emisii de CO2 semnficativ mai mici fata de benzina, dieselul modern se dovedeste o alegere interesanta si din perspectiva protectiei mediului.
 

Manager.ro: Din perspectiva BMW, ce e mai important acum: sustinerea inlocuirii masinilor ICE cu automobile HY sau sprijinirea trecerii directe la vehicule EV? De ce?
 
Alexandru Seremet: BMW Group sustine strategia „The Power of Choice”. Aceasta isi propune sa construiasca o oferta completa de motorizari – electric, plug-in hybrid, benzina si diesel. Aceasta va fi implementata pe toate modelele, acolo unde piata o cere. Exemplul este BMW X3, care este acum oferit in toate versiunile de motorizare: benzina, diesel, mild hybrid, plug-in hybrid si, in curand, electric.
 
Compania va asigura o productie flexibila care ii va permite sa ajusteze volumele in functie de evolutia si cererea pietei, permitandu-i fiecarui client sa aleaga in functie de nevoile individuale si cadrul legislativ si fiscal din tara in care foloseste automobilul. Aceasta inseamna ca BMW Group va fi pregatit sa raspunda cu usurinta unei cereri globale deosebit de variate si politicilor nationale si locale, variind mixul de modele in interiorul fiecarei fabrici. Aceasta este asigurata prin posibilitatea de a produce pe aceeasi linie de asamblare automobile cu orice sistem de propulsie.
 
Din 2019, BMW a inceput integrarea sistemului de 48V pe motorizarile cu volume importante in Europa pentru un plus de eficienta. Sistemul de 48V include un motor electric care ofera un boost sistemului de propulsie, functioneaza ca starter si generator pe franare, asigurand functionarea in sistem mild hybrid.
 
Manager.ro: Ce le propune BMW Romania potentialilor clienti in materie de masini "curate"? Ce pot acestia alege si de ce ar face un asemenea pas?
 
Alexandru Seremet: Nu este un slogan – BMW chiar incearca si de foarte multe ori reuseste sa ofere cele mai bune performante dinamice si cel mai bun consum din segment, pentru fiecare automobil oferit.
Pentru cei care cauta un automobil electric, BMW i3 sau MINI Electric reprezinta un raspuns definit de placerea de a conduce si mult dinamism.
 
 
In ceea ce priveste modelele plug-in hybrid, BMW Group are acum un reprezentant in aproape fiecare segment, de la Seria 2 Active Tourer si MINI Countryman, pana la BMW Seria 7 si BMW X5. Toate modelele au fost revizuite cu baterii de capacitate mai mare si mai multa autonomie. In 2020 marcheaza lansarea a numeroase alte modele, precum X1, X2, X3, Seria 3 Touring si Sedan, cu si fara tractiune integrala, dar si inca alte suprize.
 
BMW, cu sistemul de 48V, a extins si oferta de automobile mild hybrid, cu motorizari foarte populare, inclusiv in Romania, care acum primesc un plus de eficienta. Este vorba de 520d, X3 20d si 320d. La acestea se vor alatura BMW X5 si X6 xDrive40d si M340d Sedan si Touring.
 
 
Manager.ro: Mizeaza BMW pe succesul modelului BMW X5 45e in Europa? Exista posibilitati de "alimentare rapida"? Cand va fi disponibil in Romania?
 
Alexandru Seremet: BMW X5 xDrive45e este disponibil in Romania pentru livrari din luna noiembrie. Toate modelele plug-in hybrid ale marcii dispun de incarcare de la priza normala si de la o statie AC cu o putere de maxim 3,7 kW. Sunt gandite sa poata fi alimnetate peste noapte, intr-un regim de utilizare ca telefonul mobil.
 
BMW Group intetioneaza sa reduca cu 20% emisiile flote de automobile comercializate in Uniunea European in 2020 fata de anul precedent. Optimizarea modelelor convetionale, inclusiv cu sisteme de 48V, va contribui cu o treime la acest rezultat. Restul va fi realizat printr-o crestere a vanzarilor de modele electrificate, inculsiv X5 xDrive 45e, care vor avea o pondere tot mai mare in mixul de vanzari. Incepand cu BMW i3, din 2013, pana la finalul lui 2019, BMW Group si-a respectat targetul si este primul producator european de automobile care a livrat 500.000 de modele electrificate. In urmatorii doi ani, compania intetioneaza sa dubleze acest numar. O contributie foarte importanta o va avea gama de modele plug-in hybrid, in extindere permanenta, dar si noile modele electrice ale marcii – MINI Cooper SE, BMW iX3, BMW iNext si BMW I4 pentru anul viitor.
 
Manager.ro: Care este cel mai de succes model BMW in Romania? De ce?
 
Alexandru Seremet: Cel mai de succes model al marcii este BMW X5. Este o oferta exceptionala in segment – ofera versatilitatea unui SAV de mari dimensiuni, alaturi de agilitatea si dinamismul unui automobil de dimenisuni mult mai mici. Este un model care ofera unele din cele mai sofisticate tehnologii ale marcii: faruri Laser, sistem de condus semitautonom, control prin gesturi sau functie concierge. In acelasi timp proportiile si deisgnul asigura prestanta unui automobil de statut.
 

Foto: Gabriel Preda
 
Manager.ro: Ce nu stim inca despre BMW si ar trebui sa aflam cu totii?
 
Alexandru Seremet: BMW este recunoscut ca o marca ancorata in traditii puternice. Sunt elemente de design care definesc marca din 1933, asa cum este grila dubla a radiatorului. Sloganul „Placerea de a conduce” a devenit alegerea oficiala a marcii deja din 1965, dupa ce fusese folosit sporadic deja din anii ’30.
 
In acelasi timp, BMW este o marca cu o capacitate extraordinara de transformare. A produs pe rand motoare de avion, frane de tren, motociclete, automobile, oale de bucatarie, automobile de lux si foarte accesibile, automobile premium sportive. Este o marca legendara pentru motorul de sase clindri in linie, dar a devenit si pionierul electromobilitatii. La fel ca traditia puternica, capacitatea de a se transforma este parte din esenta marcii. Aceasta este o promisiune extraodinara pentru capacitate de inovatie si de a livra produse care transforma modul in care ne raportam la automobil. Si istoria ne ofera iarasi o lista lunga de exemple – BMW M5 a deschis segmentul sedanurilor ultrasportive, BMW X5 a deschis segmentul SAV, BMW X6 cel al SUV-urilor coupe, denumit de BMW „Sports Activity Coupe”, sistemul iDrive a popularizat interfata grafica in automobil si a transformat definitiv modul in care interactionam cu acesta, iar BMW i3 a fost primul automobil electric in segmentul premium.
 
 
Manager.ro: Cum credeti ca va arata parcul auto national romanesc in anul 2030?
 
Alexandru Seremet: Evolutia parcului auto va fi puternic determinata de politicile guvernamentale si fiscale. Ramane de vazut daca Romania va reusi sa intinereasca parcul auto si cat de mult poate sa extinda ponderea de automobile electrificate in piata.
 
Manager.ro: Sa presupunem ca puteti discuta (si va asculta) toti soferii din Romania si cei care urmeaza sa obtina permisul de conducere. Care ar fi unicul sfat pe care l-ati acorda acestor persoane?
 
Alexandru Seremet: Pozitia corecta la volan – este un lucru care, din pacate, nu se invata la scoala de soferi. Aceasta te ajuta sa controlezi mult mai bine automobilul si sa ai o pozitie mai confortabila, mai ales pentru drumurile lungi. Este un lucru prezentat mereu la evenimentele de condus de trainerii nostri cu certificare internationala BMW Driving Experince (cea mai veche scoala de pilotaj a unei marci). Este o prezentare de 5-7 minute care poate sa iti schimbe viata la volan.
 
O astfel de prezentare poate fi urmarita AICI!
 

 
Irinel Marghioala, Brand Manager Lexus Romania a raspuns la aceleasi intrebari de mai sus. Vezi AICI explicatiile sale.





 
 

Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x