INTERVIU. Adrian Pascu, Director in cadrul Porsche Inter Auto Romania, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
INTERVIU. Adrian Pascu, Director in cadrul Porsche Inter Auto Romania, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen
INTERVIU. Adrian Pascu, Director in cadrul Porsche Inter Auto Romania, despre motorizari hibrid, electrice si pe hidrogen
de Florin Amariei la 24 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
porsche romaniainterviuadrian pascuauto

Continuam seria interviurilor cu privire la masinile hibrid, electrice si pe hidrogen. De data aceasta, ne raspunde Adrian Pascu, director al Diviziei de Lux din cadrul Porsche Inter Auto Romania.

Programul Rabla Plus a inceput, asadar a crescut si interesul romanilor pentru masini care polueaza mai putin sau chiar deloc. Pentru a veni in sprijinul cititorilor nostri am invitat mai multi reprezentanti ai companiilor auto din tara noastra sa raspunda la cateva intrebari, credem noi, esentiale.
 
Mai jos veti regasi modul in care vede un brand de lux aceasta evolutie. In plus, aflam si informatii relevante despre o marca importanta: Porsche.
 
Bonusul, insa, este reprezentat de vestile noi cu privire la planurile Lamborghini si Bentley!
 
Sa pornim!
 

Manager.ro: Este masina viitorului electrica sau trebuie sa avem in vedere un alt tip de motorizare?

 
Adrian Pascu: In prezent, marcile Porsche, Bentley si Lamborghini lucreaza numai la variante electrice sau electrificate. Porsche a anuntat chiar ca a renuntat la dezvoltarea de alte variante de tehnologii.
 

Manager.ro: Care sunt provocarile momentului in materie de masini electrice (EV), plug-in hybrid (PHEV), hibrid (HY) si combustie interna (ICE)? Ce avantaje si dezavantaje trebuie avute in vedere? (aici intra si alimentarea/incarcarea)   

 
Adrian Pascu: In acest moment, Porsche ofera variante hibride pe modelele Panamera si Cayenne, iar modelul Taycan esteprimul model complet electric al marcii. Bentley ofera modelul Bentayga Hybrid.
 
Pentru EV si PHEV as aminti la dezavantaje doar costurile mai mari de productie, iar pentru PHEV limitarea pentru moment a distantei parcurse in modul complet electric la maximum 50 km. Evident, ca avantaj este optimizarea consumului de carburant.
 
Masinile electrice, desi sunt cele mai putin poluante, vin cu cateva dezavantaje. In primul rand, costul lor este semnificativ mai mare decat pentru cele cu propulsie clasica si chiar hibrida. Desi modelul Taycan are o autonomie de pana la 450 km, reteaua de incarcare nu este inca foarte dezvoltata in Romania, iar aceasta distanta depinde de foarte multi factori (dintre care temperatura exterioara si viteza de deplasare sunt factori esentiala). De asemenea, desi modelul Taycan se poate incarca cu pana la 270 kWh in conditii ideale, astfel reducand timpul de incarcare 0-100% la circa 18 minute, pentru moment nu exista in Romania statii de incarcare capabile sa suporte aceasta putere. 
 
Printre avantaje, le-as remarca si pe cele oferite de autoritati (suport financiar, impozite reduse, parcari gratuite si benzi de circulatie speciale).
 

Manager.ro: Exista solutii pe care le pot autoritatile sau companiile private aborda pentru a sprijini o electrificare mai rapida, in afara de arhicunoscutul Program Rabla? Ar trebui mediul public implicat in aceasta tranzitie?

 
Adrian Pascu: Autoritatile au un rol vital in dezvoltarea acestui segment. Pe langa programul Rabla Plus, sunt si alte avantaje financiare de care pot beneficia proprietarii, de exemplu impozite reduse. O alta solutie pentru sustinerea achizitiei acestor masini este crearea unor privilegii pentru proprietari: parcari in spatii speciale sau gratuite, benzi de circulatie dedicate etc. Dezvoltarea retelei de statii de incarcare este, de asemenea, necesara pentru o electrificare mai rapida.
 

Manager.ro:  Tranzitia de la masini ICE la autovehicule HY, PHEV sau EV va conduce la pierderea de locuri de munca sau scaderea investitiilor?

 
Adrian Pascu: Nu cred ca se va intampla acest lucru, din contra, cred ca vor aparea noi specializari. Cu siguranta, investitiile vor creste.
 

Manager.ro: Ce trebuie sa stim despre masinile pe hidrogen si cand vom vedea aceasta tehnologie in Romania? Exista pericole neadresate sau a fost realizat un progres suficient in acest domeniu?

 
Adrian Pascu: Pentru moment, niciuna dintre marcile reprezentate de noi nu ia in calcul aceasta varianta.
 

Manager.ro: Cum apreciati atitudinea clientilor romani persoane fizice cu privire la masinile EV, PHEV si HY? Dar atitudinea clientilor romani persoane juridice?

 
Adrian Pascu: Clientii, in special detinatorii de Porsche, sunt foarte deschisi catre aceste noi tehnologii, dovada stand si ponderea in crestere a masinilor hibride, dar si succesul de care se bucura modelul Taycan
 
Pentru marcile de lux, nu exista o diferentiere in abordare intre clientii persoane fizice si cei persoane juridice.
 

Manager.ro: Este, din punctul dumneavoastra de vedere, benefic pentru mediul inconjurator sa alegem masini EV? De ce?

 
Adrian Pascu: Evident ca este benefic. In ultima vreme, ne confruntam cu o poluare masiva a oraselor mari din Romania. O buna parte din aceasta poluare este creata de traficul masiv si de noxele emise de masini. Atat modelele hibrid, cat mai ales cele electrice, ajuta substantial la reducerea acestor emisii.
 

Manager.ro: Cum pot soferii romani sa faca alegerea ideala pentru ei la capitolul propulsie? Care sunt lucrurile pe carear trebui sa le aiba in vedere la o masina, atunci cand planuiesc o noua achizitie?

 
Adrian Pascu: In primul rand, trebuie sa stie exact modul de utilizare al masinii (in ce proportie urban/extra-urban, cati kilometri parcurg pe an). Pentru o masina electrica, esentiala este posibilitatea de a o incarca.
 

Manager.ro: Din perspectiva Porsche, ce e mai important acum: sustinerea inlocuirii masinilor ICE cu automobile HY sau sprijinirea trecerii directe la vehicule EV? De ce?

 
Adrian Pascu: Pentru moment, Porsche lucreaza la electrificarea mai multor modele, dar nu ia in considerare renuntarea la motoarele cu combustie interna. Acelasi lucru este valabil si pentru Bentley si Lamborghini.
 

Manager.ro: Ce le propuneti potentialilor clienti in materie de masini "curate"? Ce pot acestia alege si de ce ar face un asemenea pas?  

 
Adrian Pascu: Porsche ofera pentru moment variante hibrid pe modelele Cayenne, Cayenne Coupe si Panamera si ofera o alternativa la propulsia clasica. Mai mult, varful de gama este un model hibrid (varianta Turbo S), modulul electric venind ca o suplimentare pentru deja cunoscutele modele Turbo.
 
Modelul Porsche Taycan este pentru moment singurul model electric al marcii si a fost dezvoltat pentru a oferi clientilor caracteristicile tipice Porsche si senzatiile oferite de modelele emblematice ale marcii, dar in varianta cu emisii zero.
 
Pentru Bentayga Hybrid, cei de la Bentley au o alta abordare, acesta fiind gandit ca un model de intrare in gama.
 

FOTO: Gabriel Preda
 
Bentayga Hybrid va fi in curand prezentat pe Manager.ro!
 

Manager.ro: Mizeaza Porsche pe succesul modelului Taycan in Europa? Exista posibilitati de "alimentare rapida"? 

 
Adrian Pascu: Porsche mizeaza pe succesul modelului Taycan pe toate pietele, nu numai in Europa. Pana acum nu s-a inselat. In prezent, reteaua de statii de mare capacitate este in dezvoltare in Europa, cea mai cunoscuta de acest fel fiind Ionity. In prezent, Ionity nu are puncte de incarcare in Romania, dar sunt alti furnizori ce au anuntat investitii in statii de mare putere.
 

Manager.ro: Care este cel mai de succes model Porsche in Romania? De ce?

 
Adrian Pascu: Pentru Porsche, modelele cele mai vandute raman cele din segmentul SUV, respectiv Cayenne si Macan. Varianta Coupe a modelului Cayenne a impulsionat si mai mult vanzarile in acest segment.
Acest trend se observa si la Lamborghini, unde liderul incontestabil al vanzarilor este modelul Urus, dar si la Bentley, unde Bentayga a ramas in top, desi este amenintat puternic de modelul Continental GT.
 

Manager.ro: Ce nu stim inca despre Porsche si ar trebui sa aflam cu totii?

 
Adrian Pascu: Sunt multe de spus despre Porsche, dar aleg sa punctez doar cateva lucruri esentiale:
 
Ferdinand Porsche a prezentat primul vehicul hibrid - si in acelasi timp si primul cu tractiune integrala - in anul 1900, la Salonul Auto de la Paris.
Modelul 911 s-a numit initial 901, dar pentru ca aceasta combinatie de cifre era patentata de Peugeot, numele i-a fost schimbat in 911.
Modelul Boxster a salvat marca Porsche de la faliment in anii ’90.
Primul model Mercedes AMG a fost produs la fabrica Porsche din Zuffenhausen, la inceputul anilor ’90.  
Motorul V-Rod de la Harley Davidson a fost proiectat de Porsche, in 2002, fiind primul motor racit cu apa din istoria Harley-Davidson. La acel moment, acesta era cel mai rapid model de serie al marcii.
Porsche este singurul producator auto ce a castigat toate tipurile de curse pe 4 roti (la Formula 1 - are 3 titluri, la anduranta – are recordul de 18 titluri la Le Mans si la raliuri – a castigat Paris-Dakkar de 2 ori) si este in prezent cea mai folosita marca de catre amatori sau profesionisti in toate competitiile.
 

Manager.ro: Cum credeti ca va arata parcul auto national romanesc in anul 2030?

 
Adrian Pascu: Imaginea parcului auto din Romania tine foarte mult de vointa autoritatilor. Daca nu se iau masuri clare pentru limitarea masinilor poluante (verificari drastice ITP, controale RAR, impozite majorate pentru masinile poluante, interzicerea sau limitarea accesului acestora in anumite zone, descurajarea importului de masini second-hand vechi), mixul de masini nu se va schimba semnificativ.
 

Manager.ro: Sa presupunem ca puteti discuta (si va asculta) toti soferii din Romania si cei care urmeaza sa obtina permisul de conducere. Care ar fi unicul sfat pe care l-ati acorda acestor persoane?

 
Adrian Pascu: Safety first. Conduceti responsabil. Respectati toti participantii la trafic.
 
 
Irinel Marghioala, Brand Manager Lexus Romania a raspuns la aceleasi intrebari de mai sus. Vezi AICI explicatiile sale.
 
Alexandru Seremet, PR BMW Romania a raspuns la aceleasi intrebari de mai sus. Vezi AICI explicatiile sale.
 
 
 



 
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x