Industria auto in deriva: De la supercar-uri la motoarele verzi. Cine mai poate salva piata?
lamborghiniasterionbmwchinapiata autoasiavanzari auto
Salonul Auto de la Paris din 2013 a fost marcat de proteste impotriva disponibilizarilor din industria specifica. Anul acesta, lucrurile au stat cu totul diferit si sefii din domeniu au venit insotiti de cele mai noi modele (auto) de lux, supercar-uri si motoare hibride.
Producatorii auto au dezvaluit circa 100 de modele, de trei ori mai multe decat in 2012. Europa, inca fragila, a trecut peste criza economica si ca atare industria auto a inregistrat o crestere de 6% a vanzarilor de masini in 2014, la 8,3 milioane unitati. Aceasta crestere este cea mai semnificativa din ultimii sapte ani.
Vanzarile auto in Europa au fost compromise de recesiune, pe masura ce oamenii care aveau deja o masina au renuntat la visul de a-si cumpara alta noua. Europenii au strans cureaua cat au putut.
Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut: -80% in Grecia, -57% in Spania si -53% in Portugalia.
Industria a fost afectata si de conflictul din Ucraina. Inainte de criza ucraineana, Rusia dorea sa devina cea mai mare piata auto din Europa, urmand sa depaseasca Marea Britanie si Germania pana in 2016.
In schimb, analistii estimeaza ca vanzarile in 2014 vor scadea cu 8-12%. In august, vanzarile de masini in Rusia s-au prabusit cu 25,8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Infiniti a prezentat noul sedan hibrid Infiniti Q80. Jaguar va prezenta in premiera modelul XE, cel mai eficient din istoria sa, dupa cum sustine compania. De asemenea, Porsche va miza pe versiunea hibrida a SUV-ului premium Cayenne.
Dar vrabia malai viseaza. Potrivit unor analisti, "masinile vechi si ineficiente" vor fi inlocuite de altele noi, "in momentul in care perspectiva economica a fiecarei tari europene se va imbunatati".
Industria auto spera intr-o minune in Asia, unde clasa de mijloc isi permite sa achizitioneze autoturisme noi.
Vanzarile BMW in China au crescut cu 23% in S1 2014, pana la un milion de unitati. Multi producatori auto si-au mutat o parte din productie in Asia, dorind sa diminueze costurile si sa fabrice masinile acolo unde le vand.