In anul Centenarului, Dacia aniverseaza 50 de ani
centenar romaniaistorie daciaaniversare dacia50 de ani dacia
Coincidenta sau nu, in anul centenarului Marii Uniri, probabil cea mai cunoscuta marca romaneasca, Dacia, aniverseaza 50 de ani.
Marca Dacia si uzina de la Mioveni sarbatoresc, in 2018, o jumatate de secol de existenta, timp in care Automobile Dacia a ajuns cea mai importanta companie din Romania.
Dacia a cucerit clienti din 44 de tari prin modele atractive, de calitate, la cel mai bun pret.
"Sunt onorat ca pot vorbi despre un moment unic: in 2018, vom sarbatori 50 de ani de Dacia, 50 de ani ai unei uzine, ai unei marci si ai unui simbol al Romaniei. Vom retrai momentele cele mai importante ale acestei jumatati de secol, le vom da cuvantul salariatilor Dacia care au trait si traiesc transformarile continue ale Dacia.
Vom organiza, pe parcursul intregului an, la uzina si in tara, evenimente dedicate acestei aniversari. Dacia este o marca dinamica avand un rol esential in reusita planului strategic al Groupe Renault, Drive the Future.
Dacia este un simbol al reusitei pe o piata foarte concurentiala - cea a industriei auto; s-a impus ca un actor important pe majoritatea pietelor exigente din Europa.
Proiectam si producem in Romania vehicule atractive, de calitate si la cel mai bun pret. Avem legitimitatea de a continua acest succes si Dacia va fi mereu in inimile romanilor!" - a declarat Antoine Doucerain, directorul general al Automobile Dacia si Groupe Renault Romania, intr-un comunicat postat pe pagina web a Grupului Renault.
Acum 50 de ani, in apropierea comunei Colibasi (in prezent, cartier al orasului Mioveni) se derulau ultimele lucrari de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitesti.
Complexul industrial, construit in urma colaborarii cu Renault, avea sa inceapa in curand productia primelor automobile, marcand nasterea uneia dintre cele mai cunoscute si indragite marci romanesti - Dacia.
In timpul care a trecut de la fabricarea primului vehicul, dupa licenta modelului Renault R8, Dacia a trecut prin transformari profunde, a cunoscut etapa de crestere si de optimism a anilor '70, a supravietuit crizei economice a anilor '80 si a reusit sa depaseasca dificultatile si climatul de incertitudine care au definit ultimul deceniu al secolului trecut.
Preluarea de catre Groupe Renault, in 1999, reprezinta inceputul unei noi etape pentru marca Dacia si pentru uzina de la Mioveni.
Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, iar cei peste 14.000 de angajati isi desfasoara activitatea intr-un mediu de lucru modern si competitiv.
Uzina de vehicule, cu o capacitate de productie de 350.000 de unitati pe an, Uzina Mecanica si Sasiuri (cea mai mare turnatorie din tara, motoare, cutii de viteze, sasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cat si activitatea de inginerie de inalt nivel, asigura o contributie importanta la economia judetului Arges si a Romaniei.
In lunile care urmeaza, Dacia va marca acesta aniversare printr-o campanie de comunicare adresata tuturor celor care se simt atasati de aceasta marca - de la salariati si clienti, pana la pasionati ai modelelor produse de-a lungul timpului la uzina de la Mioveni.
Citeste si:
Rezultatele Renault au mers cu viteza record in 2017