Guvernul se vrea un partener foarte serios al Ford, care recunoaste efortul si investitiile facute de compania americana
orban fordvizita orban fordford puma craiovainvestitii ford craiova
Premierul Ludovic Orban a vizitat, pentru prima data, Uzina Ford de la Craiova si a testat noul model produs in Romania, Ford Puma. Prim-ministrul a amintit ca Ford a investit, din 2008, 1,5 miliarde de euro in Romania, construind o fabrica foarte moderna, care are o contributie majora la dezvoltarea economica a zonei si a Romaniei, care este pe locul doi ca exporturi intre companii si care, prin ultimul produs, Ford Puma, are proiecte extrem de ambitioase.
Orban a remarcat obiectivul de a creste spectaculos productia ca numar de unitati cu aproximativ 100.000 si a spus ca a inteles ca exista un interes mare pentru a stimula investitii in Romania, in industria pe orizontala, in furnizarea de componente de piese de subansamble.
"Sigur ca tot ce putem face pentru a incuraja o astfel de dezvoltare care este, pe de o parte, in beneficiul companiei, dar si in beneficiul dezvoltarii economice a Romaniei, vom incuraja astfel de investitii", a promis premierul.
Dar, pe primul loc in discutiile avute cu reprezentantii Ford, a fost imbunatatirea infrastructurii de transport. "Aici am discutat despre mai multe proiecte, de drumul expres Craiova-Pitesti, de tronsonul de autostrada Pitesti-Sibiu care inchide Coridorul IV paneuropean.
De asemenea, impreuna cu europarlamentarul Marian Jean Marinescu, am avut o discutie legata si de posibila finantare pe programul Connecting Europe Facility a legaturii pe autostrada intre Craiova si Lugoj, care sa faca legatura cu Coridorul IV paneuropean.
De asemenea, am discutat si de posibila efectuare a lucrarilor de asigurare a navigabilitatii Dunarii, astfel incat sa putem sa cream o varianta suplimentara, o posibilitate suplimentara de transport; sigur ca am discutat si de proiectele de modernizare a infrastructurii de cale ferata.
Nu in ultimul rand, legat de partea - sa spun de transport - care nu tine numai de partea de transport si tine si de alte institutii, am discutat despre simplificarea procedurilor si reducerea timpului de asteptare la trecerea granitei, astfel incat sa se consume mai putin timp, iar costurile sa fie mai mici", a declarat Orban.
Potrivit premierului, exista studii comparative care arata ca, din cauza acestor factori, o infrastructura de transport care nu e suficient dezvoltata, dificultatile si timpul mare consumat in trecerea frontierei, in indeplinirea tuturor formalitatilor cresc costurile companiei, in comparatie cu posibilitatile de transport din alte fabrici.
In acelasi timp, Orban a aratat ca Romania poate crea un stimulent in inceperea productiei de masini electrice: "cu siguranta trebuie sa existe un parteneriat foarte serios intre industrie, intre producator si autoritatile guvernamentale, pentru ca fundamentala pentru aceasta posibila introducere in fabricatie a unor automobile electrice sau hibride este determinata de mai multi factori, in primul rand, de dezvoltarea unei infrastructuri de incarcare, de statii de incarcare electrica, or, aici, avem posibilitatea de a utiliza fonduri europene pentru a putea dezvolta aceasta retea, care sa permita cu adevarat utilizarea masinilor electrice, sa creeze un stimulent si o incurajare pentru o eventuala trecere la productia de masini electrice".
"Sigur ca am discutat probleme legate de forta de munca, de faptul ca in Craiova, unde rata somajului este foarte mica, este un adevarat efort de recrutare si de pregatire a fortei de munca pentru a putea sustine volumul de productie extrem de ambitios, care este in vizorul conducerii Ford si orice fel de sustinere din partea autoritatilor in dezvoltarea sistemului dual, in imbunatatirea legislatiei care sa asigure parteneriatul intre companie si institutiile de invatamant in cadrul sistemului dual, de asemenea, orice imbunatatire, inclusiv a infrastructurii de transport, nu neaparat de tip autostrada, dar si a infrastructurii de transport judeteana este benefica, pentru ca o mare parte din forta de munca vine la lucru din alte localitati si poate fi incurajata sa faca acest efort de o infrastructura de transport buna.
In mesajul clar pe care l-am dat catre conducerea Ford, guvernul pe care il conduc este un partener foarte serios care recunoaste efortul extrem de mare facut de Ford in investitiile pe care le-a realizat.
Citeste si:
Sapte ani de crestere pentru piata auto din Romania
Guvernul este intr-un dialog permanent, gata sa asculte toate nevoile si toate doleantele si sa realizam un parteneriat care se duca la decizii benefice atat pentru Romania, cat si pentru dezvoltarea companiei", a spus prim-ministrul.