Franta se opune deciziei UE de a elimina motoarele pe combustie interna, din 2035
autobenzinamotorina
Uniunea Europeana si-a asumat planuri ambitioase in privinta protectiei mediului inconjurator. Autoritatile europene au de gand sa elimine automobilele echipate cu motoare pe combustie interna, din 2035. Desi majoritatea statelor au salutat hotararea, una dintre cele mai puternice economii dintre tarile membre UE se opune acestei decizii.
Franta nu e de acord cu decizia UE de a elimina complet motoarele pe combustie interna, din 2035.
Autoritatile franceze propun un plan ceva mai relaxat in privinta noxelor. Mai exact, o tinta pentru reducerea emisiilor automobilelor cu 55% pana in 2030 iar modelele hibride sa poata ramane pe piata o perioada mai mare de timp, a declarat, luni, pentru Bloomberg, un oficial din cadrul biroului presedintelui Frantei, Emmanuel Macron.
Franta considera ca ar fi mai adecvat sa ne asumam eliminarea completa a emisiilor automobilelor cu motoare pe combustie interna, abia de la finele deceniului urmator.
Opinia transmisa de un oficial din cadrul biroului presedintelui Frantei pare sa nu fie doar politica, daca tinem cont de faptul ca, zilele acestea, liderul Frantei s-a intalnit la consultari cu reprezentantii mai mulor giganti auto locali, printre care se numara si Renault.
"Stim ca nu exista alte optiune decat trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este sa ne pregatim in avans", a spus Jean-Marie Robert, reprezentant al confederatiei sindicale CFDT, care a participat la intalnirea cu Emmanuel Macron.
Piata muncii din industria auto ar putea pierde 100.000 de locuri de munca, numai in Franta
Autoritatile franceze sunt extrem de ingrijoare in special de efectele pe care ambitiile climatice le vor avea asupra pietei muncii. La nivelul Frantei, se estimeaza ca vor fi pierdute 10.000 de locuri de munca, de pe urma trecerii exclusive la
mobilitatea electrica.
Totusi, expertii din industria auto spun ca impactul nu va fi atat de dureros, deoarece, chiar daca se vor desfiinta anumite joburi, vor aparea altele, in domenii conexe, necesare producerii vehiculelor electrice.