Frankfurt 2011: Avanpremiera pentru tehnologia de maine
frankfurttehnologiebmwaudilaser
Daca vrei sa afli tehnologia pe care automobilele o vor folosi peste cinci ani, atunci Salonul Auto de la Frankfurt este locul perfect unde poti sa arunci o privire.
Am incercat sa gasim, din multitudinea de noutati de la salonul auto german, cateva dintre cele mai interesante tehnologii ale automobilului de maine.
Sistemul de avertizare la impact. Detecteaza posibilitatea coliziunii cu un alt automobil, indiferent de directia din care vine acesta. De exemplu, compania de piese si componente auto Denso a dezvoltat un sistem de pozitionare globala, care transmite pozitia vehiculului in care te afli si a celorlalte automobile aflate in trafic. Delphi, TWR si Hyundai Mobis, printre multi altii, isi expun la Frankfurt ultimile lor astfel de sisteme.
Sistemul de recuperare a energiei. Transforma in electricitate caldura emanata de sistemul de evacuare a gazelor de esapament. Compania Amerigonhas a dezvloltat un astfel de sistem si sustine ca acesta poate ajuta la o reducere a cosumului de carburant cu 5%.
Faruri si stopuri cu reglare a intensitatii. Chiar daca modelul este in faza de concept, cel mai mic automobil Audi, A2, beneficiaza de aceasta tehnologie. Astfel, farurile si stopurile isi regleaza intensitatea luminoasa in functie de conditiile meteo. De exemplu, luminile de ceata de la stopuri sunt formate din cinci leduri cu laser. Daca afara este vreme frumoasa, lumina acestora este invizibila, in schimb, daca ploua sau este ceata, atunci luminile formeaza un triunghi care pare ca pluteste.
Caroserie integrala din fibra de carbon. Nu este pentru prima data cand un automobil este construit, integral, din fibra de carbon. Totusi, pana acum aceasta tehnologie nu a fost utilizata si la automobilele de serie. BMW are de gand sa faca pasul si lanseaza, cel putin in faza de concept, modelul i3, care ar putea revolutiona utilizarea fibrei de carbon in industria auto.
Reprezentantii BMW s-au ferit sa faca publica o tinta de vanzari pentru i3, chiar daca modelul intra in productia de serie peste doi ani. Totusi, persoane din conducerea constructorului german au lasat sa se inteleaga ca spera sa produca zeci de unitati din acest model.
Mai sunt multe tehnologii avangardiste care vor fi lansate in premiera la Frankfurt, insa le vom prezenta pe masura ce le vom intelege, pentru ca la multe sisteme ai nevoie de multe explicatii din partea inginerilor auto.