Primul pas a fost facut in segmentul utilitarelor, cei doi producatori anuntand la inceputul anului, in cadrul Salonului Auto de la Detroit, ca vor colabora in ceea ce priveste dezvoltarea de vehicule comerciale. Prin acest parteneriat, cei doi constructori isi propuneau eficientizarea procesului de productie si impartirea costurilor de dezvoltare. Inca de la acea vreme, conducerile celor doi producatori s-au gandit si mai departe, spre zona masinilor electrice si autonome. Desi inca era mult prea devreme pentru a se vorbi despre asa ceva, cei doi constructori si-au luat angajamentul ca vor analiza si o astfel de posibilitate.
Vara anului curent aduce in prim plan o stire extrem de interesanta in lumea auto internationala, conducerile Ford si Volkswagen anuntand ca au luat decizia de a extinde parteneriatul si catre alte zone de activitate. Bineinteles, este vorba despre producerea masinilor electrice si despre dezvoltarea tehnologiilor pentru masinile autonome. Vorbim, asadar, despre doua domenii care ii preocupa la ora actuala pe marea majoritate a producatorilor auto, multi fiind de parere ca masinile electrice si cele autonome reprezinta viitorul in aceasta lume auto din ce in ce mai futurista.
Vorbim asadar despre o alianta de proportii intre americanii de la Ford si germanii de la Volkswagen, conducerile celor doi constructori hotarand sa colaboreze intr-un domeniu strategic extrem de important. Primul pas a fost deja anuntat, cei de la Ford urmand sa dezvolte un model electric de volum pe platforma MEB a celor de la Volkswagen. Noile modele vor fi produse chiar in cadrul uzinei de la Koln, urmand sa fie disponibile pe piata incepand cu anul 2023. De asemenea, nu este exclusa nici posibilitatea ca cei de la Ford sa dezvolte in paralel un al doliea model care sa aiba la baza aceeasi platforma MEB a Grupului Volkswagen.
Mergand mai departe catre zona autonoma, germanii de la Volkswagen si-au luat angajamentul de a investi suma de 2.6 miliarde de dolari in Argo AI, un start-up american care dezvolta sisteme pentru masinile autonome. Start-up-ul a fost cumparat de cei de la Ford in urma cu doi ani in schimbul a un miliard de dolari. Totodata, germanii au luat si hotararea de a isi integra in Argo AI si propria divizie care avea rolul de a dezvolte tehnologii pentru masinile autonome. Dupa ce aceasta tranzactie va fi aprobata de autoritatile din domeniu, Argo AI va produce tehnologii de acest fel atat pentru Ford, cat si pentru Volkswagen.
Contrar a ceea ce s-a intamplat in trecut in cadrul altor aliante de pe piata auto, parteneriatul dintre Ford si Volkswagen nu prevede ca cei doi producatori sa cumpere reciproc actiuni unul de la celalalt. De asemenea, alianta este condusa la ora actuala de un comitet care include directori executivi de la ambii constructori. Ramane insa de vazut daca cei de la Ford si Volkswagen vor mai face un pas in fata in viitor in sensul cumpararii reciproce de actiuni, pe modelul pe care l-am mai intalnit in cazul Aliantei Renault - Nissan - Mitsubishi.
Ultimele NOUTATI
5 generatii in acelasi birou. Care sunt diferentele si ce au nevoie ca sa lucreze mai bine impreuna?
Optimizarea procesului logistic, costuri de ambalare mai mici, siguranta si sustenabilitate - 4 caracteristici importante pentru care companiile aleg hartia de umplutura de la Rogri
Partenerii nostri
Obligatiile angajatorului la stabilirea salariului. Prevederi legale si explicatiile specialistilor
Modificari in Codul Muncii - aspecte reglementate de Legea nr. 283/2024 si OUG nr. 156/2024
Procedura de angajare a unui gestionar. [Model] contract de garantie
E-Transport: Ce cuprinde Procedura Contabila pentru monitorizarea transporturilor
SAF-T: 28 februarie, primul termen-limita de depunere care vizeaza si firmele mici
Noua regula pentru functionarii publici: vor da teste scrise din legislatie in fiecare an!
Amenda GDPR pentru o firma care a divulgat informatii din actele de angajare ale unui fost salariat
Model Imputernicire Persoana Fizica: Ce trebuie sa contina si cum se foloseste