In cadrul unei dezbateri desfasurate la sediul Bloomberg din Manhattan, seful diviziei de social media de la Ford, Scott Monty, a spus ca 100 de oameni, printre care si cateva vedete, vor primi cate un Ford Fiesta, in urma unui "remix social media" al campaniei din 2009. Videoclipurile si fotografiile participantilor la "Fiesta Movement" vor fi partajate pe internet, in mediul social media si vor contribui la campaniile publicitare ale Ford, a mai spus Monty. Din pacate, campania se adreseaza doar rezidentilor din SUA.
Prima campania "Fiesta Movement" by Ford din 2009 a avut un succes urias, demonstrand ca brandurile se pot folosi de retelele de socializare pentru a se promova. Micul hatchback Fiesta reprezenta o noutate pentru piata americana, iar compania a apelat la tinerii cu multi prieteni pe retelele de socializare pentru a promova Ford. Unii dintre cei care au primit un Fiesta cu ocazia primei campanii vor beneficia acum de noul model, a mai spus Monty, precizand ca unele din masini vor ajunge la vedete.
Cei 100 de participanti - in 2009, Ford a inregistrat mii de aplicatii si situatia se anunta "incendiara" si in acest an - vor primi un model Fiesta (2014), timp de o jumatate de an. Benzina, taxele de parcare si asigurarea vor fi achitate de Ford. In schimb, cei 100 de utilizatori isi iau angajamentul de a promova Ford pe retelele de socializare.
"Tot continutul generat de acesti 190 de participanti va fi potrivit" pentru televiziune si reclame, a mai spus Monty. El a descris campania ca reprezentand urmatorul val, in privinta utilizarii social media". Concursul a fost inaugurat marti si participantii isi vor primi masinile Fiesta in luna aprilie sau mai.
Potrivit lui Monty, reclama din 2009 "a adus la Ford" o serie de clienti moderni - in general, tineri, exact publicul de care are nevoie Fiesta. Compania Ford a convins 132.000 de persoane sa se aboneze pentru a primi informatii oficiale de la Ford, dintre care 82% erau proaspat familiarizati cu brandul si 6.000 de oameni au realizat o pre-comanda pentru un Fiesta, cand modelul a fost lansat pe piata.
In ciuda succesului, vanzarile modelului Fiesta au scazut in 2012. Jurnalistul Forbes Dale Buss a scris in aprilie ca Fiesta a "inregistrat una din cele mai hiperbolice evolutii de pe piata". Ford a vandut peste 23.000 de modele Fiesta in prima jumatate a anului 2010 si peste 69.000 in 2011, dar vanzarile au scazut in 2012. Ford a acuzat problemele financiare ale tinerilor cumparatori, care nu isi mai permit sa-si cumpere un Fiesta.