Ford anunta consum de motocicleta pentru noile motoare diesel de pe Fiesta si Focus
fordfrankfurtdieselconsum reduscarburanttehnologie
Isteria motoarelor care polueaza putin si consuma un pahar de combustibil pe kilometru a inceput acum 4 - 5 ani si pare sa nu se mai termine. Mai nou, reprezentantii Ford sustin ca noua gama de propulsoare diesel 1,6 TDCI ECOnetic va reusi sa emita doar 87 de grame CO2/km, iar consumul va scadea pana la 3,3 litri/100 km.
Salonul Auto de la Frankfurt va fi gazda lansatii unor noi versiuni Ford Focus si Fiesta, acestea urmand sa transforme Ford in cel mai eficient constructor de modele non-hibride din segmentele compact si subcompact.
Noul Ford Focus ECOnetic va fi primul model diesel din gama Ford care va beneficia de tehnologia NOx de absorbtie a emisiilor. Cu ajutorul acestui sistem, Focus 1.6 TDCI ECOnetic va reusi sa emita doar 89 de grame CO2/km, iar consumul va scadea pana la doar 3,4 litri/100 km, cifre care il prezinta pe Focus ca fiind cel mei eficient model compact non-hibrid de pe piata europeana.
Evident, acest consum va fi extrem, daca nu chiar imposibil de obtinut, in conditii normale de trafic, fie ca vorbim de condus pe autostrada, si cu atat mai putin regim urban.
La acelasi Salon Auto de la Frankfurt, Focus se va imbogati cu o versiune echipata cu cel mai nou motor dezvoltat de Ford: 1.0 EcoBoost, unitate care dispune de doar trei cilindri.
Noul Fiesta ECOnetic este prima versiune Fiesta care va beneficia de un sistem Stop-Start. Conform cifrelor oficiale avansate de Ford, modelul subcompact in versiune 1,6 TDCI ECOnetic va reusi acum sa emita doar 87 de grame CO2/km, in timp ce consumul in regim mediu mixt ajunge la 3,3 litri/100 km.
Tehnologii in premiera
Modelele care intra in gama ECOnetic dispun in dotarea standard de elemente precum sistemul Stop-Start, regenerarea energiei dezvoltate la franare, grila activa (un sistem care "inchide" si "deschide" grila in functie de viteza de rulare - premiera pentru un construcor non-premium), un mod de rulare Eco care optimizeaza raspunsul motorului pentru un consum cat mai scazut si de cateva modificari estetice subtile cu rol aerodinamic.