Parcul auto romanesc este unul foarte imbatranit, cuprinzand un numar mare de automobile cu o vechime de peste 10 sau chiar 20 de ani. Iar aceasta problema nu a aparut in tara noastra de ieri sau de azi. Odata ce romanii au prins gustul masinilor la mana a doua aduse de peste hotare, imbatranirea parcului auto din Romania a devenit si mai accentuata.
Autoritatile romane si-au dat seama inca din anii 2000 ca este nevoie de luarea anumitor masuri care sa incerce macar sa remedieze aceasta situatie. Programul Rabla exista sub o forma sau alta in urma cu 15 ani si in alte tari europene, precum Spania, Italia, Germania, Franta sau Marea Britanie.
De asemenea, un astfel de program guvernamental exista chiar si peste Ocean, in Statele Unite. In cele din urma, Programul Rabla este adoptat si in Romania, succesul lui fiind unul de proportii inca de la primele editii. Spre exemplu, intre anii 2004 si 2010, un numar de aproape 160.000 de autovehicule mai vechi de zece ani au fost casate prin intermediul acestui program.
Succesul programului continua si pana in ziua de astazi. In ultimii ani am putut auzi de mai multe ori ca fondurile dedicate Programului Rabla au fost suplimentate, tocmai pentru a le da sansa cat mai multor romani sa renunte la masinile foarte vechi.
Succesul inregistrat de Programul Rabla in acest an a fost unul chiar peste asteptari. Conform datelor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), in total au fost alocate aproape 50.000 de tichete, 30.000 dintre ele fiind alocate la jumatatea lunii septembrie. Este pentru prima data cand cei interesati au putut sa isi caseze masinile mai vechi de opt ani chiar si in timpul toamnei.
Administratia Fondului pentru Mediu mai anunta acum si ca fondurile dedicate persoanelor fizice in acest an au fost epuizate inca de la sfarsitului lunii noiembrie. Persoanele juridice mai au la dispozitie foarte putin timp, pana in data de 7 decembrie, pentru a depune cererile necesare.
Desi putem spune cu siguranta ca este vorba despre o cifra considerabila de masini casate, situatia la nivel general nu se prea schimba deloc. Ba chiar din contra! Si asta pentru ca, daca este sa ne luam dupa statisticile publicate pana acum, romanii au inmatriculat in primele zece luni ale anului nu mai putin de 390.000 de masini la mana a doua.
Desi pana la aceasta ora nu se stie exact cand va incepe Programul Rabla 2019, Ministerul Mediului transmitea, nu in urma cu foarte mult timp, ca vor fi alocate fonduri tot pentru un numar de 50.000 de tichete. Prima de casare va ramane si in 2019 la acelasi nivel, de 6.500 de lei.
Editia 2019 a Programului Rabla aduce cu sine si alte doua schimbari importante. In primul rand, exista o noua conditie pentru inscriere, si anume ca masina care urmeaza sa fie casata sa aiba ITP valabil. Totodata, acum exista obligatia ca masina noua achizitionata sa aiba un grad de emisii de dioxid de carbon de cel mult 120 de grame/kilometru.
Ultimele NOUTATI
Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!
Partenerii nostri
Termene transmitere REVISAL 2025 si aspecte cheie pentru angajatori
Pastrarea si prelucrarea datelor personale din Revisal. Prevederi legale
Profit reinvestit: Ce conditii trebuie indeplinite pentru a beneficia de facilitatile fiscale
Impozitul pe profit: Exemplu de calcul pentru recuperare pierdere fiscala