Femeile cumpara masini in functie de utilitate, barbatii in functie de aspect
masini femeimasini barbaticriterii masinipret masiniautovit
Un studiu realizat de Autovit.ro pe un esantion de 3.700 respondenti arata ca vechimea autoturismelor este principalul criteriu de achizitie, atat pentru femei, cat si pentru barbati.
Diferentele intre preferintele femeilor si cele ale barbatilor, apar la alte criterii. Astfel, cand aleg ce masina sa cumpere, femeile iau in considerare ca prim criteriu, vechimea acesteia. 26% dintre respondente au mentionat acest aspect ca fiind cel mai important, imediat dupa situandu-se pretul automobilului (19%).
In clasament urmeaza nivelul de siguranta (11,5%), fiabilitatea (11%) si consumul (10%).
In ceea ce priveste barbatii, vechimea si fiabilitatea sunt principalele criterii de achizitie si conteaza in aceeasi masura pentru cate 19% dintre respondenti.
Topul este continuat de pret (16%), marca masinii (13%) si nivelul de siguranta (10%). Conform studiului, in topul brandurilor auto detinute de majoritatea femeilor se numara Volkswagen (22%), urmat de Opel (11%), Ford (9%) si Audi (7%).
Insa, intentia de achizitie a femeilor difera, respectiv Volkswagen (20%), BMW (9%), Audi (9%), Opel (8%) si Ford (7%).
Intrebati ce masini detin, barbatii au raspuns Volkswagen (22%), Opel (9%), Audi, Ford (8,7%) si Dacia (8%) dar intentioneaza sa-si cumpere Volkswagen (19%), Audi (13%), BMW (11%), Skoda (8%), Mercedes-Benz (7%).
Conform sondajului, 44% dintre femei isi cauta o masina de pana in 5.000 de euro, iar 43% prefera un automobil mic, potrivit pentru traficul urban.
23% dintre respondente au indicat ca apreciaza un SUV, pe cand 22% ar alege o masina de familie.
In schimb, 35% dintre barbati prefera masinile de familie, iar 28% dintre ei inclina mai degraba catre un SUV sau masina de oras/compacta (19%).
La capitolul motorizare, 51% dintre femei prefera autoturismele pe benzina, pe cand acelasi procentaj de barbati a declarat ca le prefera cele cu motorizare diesel.
In ceea ce priveste pretul, barbatii sunt dispusi sa plateasca de doua ori mai mult pentru o masina decat femeile. Astfel, 19% dintre ei ar plati intre 10.000-15.000 euro; 18% intre 7.500 si 10.000 de euro si 17% intre 3.000 si 5.000 de euro.
In acelasi timp, 25% dintre femei vor sa plateasca intre 3.000 si 5.000 de euro pentru un automobil, iar 19% prefera sa dea sub 3.000 de euro, in timp ce 16% ar trece de 7.500 de euro.
La capitolul culori, autoturismele negre sunt preferate de ambele sexe, iar, pe locul doi in topul preferintelor se afla autoturismele rosii - pentru femei, respectiv albastre - pentru barbati.
Cand vine vorba despre principalele surse de informare, atat femeile, cat si barbatii prefera sa se documenteze in mediul online (46% dintre barbati si 41% dintre femei aleg Autovit.ro ca principala sursa de informare, urmata de alte surse online).
In ceea ce priveste sfaturile de la prieteni, cunoscuti si familie, femeile au tendinta sa ceara ajutorul apropiatilor de doua ori mai mult decat barbatii.
Foto: pexels.com