Falimentul Euroins, pe modelul City: cel mai mare asigurator roman, gata sa prabuseasca iar piata RCA
Nici nu s-au linistit prea bine apele pe piata RCA din Romania, ca un nou seism e gata sa loveasca: falimentul Euroins, compania de asigurari care a luat locul City Insurance in clasamentul celor mai mari asiguratori RCA! Pana la finele anului am putea vedea si aceasta companie in faliment.
Avertismentul vine de la Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.). Sursa ciatata noteaza ca toate institutiile financiare romanesti ca o mare companie de asigurari, cu cea mai mare cota pe piata RCA risca falimentul!
COTAR noteaza ca piata RCA are probleme iar in urmatoarele luni, pana la finalul anului, ricam sa vedem o criza financiara in domeniul asigurarilor ce ne-ar putea aduce astfel de falimente.
Situatia in care se afla acum Euroins ar semana izbitor cu cea a City, inainte de prabusire:
"La fel cum am procedat in cazul City Insurance inainte de intrarea in faliment, tragem si acum un semnal de alarma in legatura cu societatea Euroins si adresam public urmatoarele intrebari catre ASF si ANAF:
1. Are constitutuita societatea Euroins lichiditatea la nivelul pretentiilor solicitate in instanta, precum si a dosarelor aflate pe fluxul de instrumentare si plata? Aici vorbim despre respectarea sau nerespectarea Art. 5 aliniat 6 din Norma 38/2015 privind obligatia societatii de asigurari de constituire a rezervei de dauna.
2. A depus societatea Euroins, pana la data de 31.05.2022, bilantul auditat de CwR la ASF si ANAF? Toti asiguratorii au aceasta obligatie, conform Normei 9/2020.
3. Contractele de reasigurare ale societatii Euroins respecta prevederile legale? Sau sunt croite dupa sablonul City Insurance?
4. Isi inregistreaza societatea Euroins toate dosarele de dauna? Sau le ascunde de ochii ASF, asa cum a mai procedat si acum 2 ani?
5. Veniturile CEO-ului societatii Euroins depasesc 20.000 de euro lunar, iar chiria penthouse-ul situat in cartierul Floreasca, la care se adauga si bugetul de protocol de 5.000 de euro, sunt achitate de catre toti cei peste 50.000 de pagubiti RCA care asteapta sa isi primeasca despagubirile prin instantele din Romania. Vicepresedintele ASF, Cristian Rosu, numit politic in aceasta functie, se poate privi in oglinda, cunoscand dezmatul acestei companii de asigurari, la fel cum a girat si societatea City Insurance, pana in ultimul moment?”, a transmis COTAR.
"Avem in momentul de fata 3 milioane de soferi care circula pe drumurile din Romania cu polite RCA la fel de sigure cum au fost cele de la City Insurance"
"Avem in momentul de fata 3 milioane de soferi care circula pe drumurile din Romania cu polite RCA la fel de sigure cum au fost cele de la
City Insurance, iar autoritatile romane se fac ca ploua, la fel cum au procedat si in cazul City Insurance. FGA nu are, in momentul de fata, disponibilitati financiare sa acopere nici macar 30% din gaura produsa de catre City Insurance.
Cea mai buna dovada in acest sens este aceea ca FGA refuza sa achite despagubirile, conform legii, inclusiv atunci cand ele sunt recunoscute prin hotarari judecatoresti. Suntem extrem de ingrijorati de pasivitatea vicepresedintelui ASF numit de catre Parlamentul Romaniei, care in loc sa ne protejeze, pare ca 'tine de sase' si in cazul noului faliment din piata RCA care bate la us"”, a declarat Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.
Foto: pixabay